آموزش فنس کشی و حصار فنس 1403

انواع فنس و کاربرد های آن

از فنس برای حصار کشی مکان ها برای ایجاد امنیت و یا جداسازی اراضی استفاده می شود و در مکان هایی با ضریب امنیت های متفاوت و به شیوه های مختلف اجرا می شوند.

فنس ها دارای انواع مختلفی هستند که از لحاظ اندازه چشمه ها ارتفاع و قطر مفتول به کار گیری شده و حتی جنس مفتول قابل تفکیک هستند.

قطر مفتول از 2/0 تا 3/0 متفاوت و اندازه چشمه ها از 5/5 تا 7/7 متفاوت هستند.

توری فنس را با سه نوع مفتول سیاه ، مفتول گالوانیزه و مفتول با روکش pvc ایجاد می شود . مفتول سیاه دارای کمترین مقاومت و مفتول گالوانیزه دارای بیشترین قیمت هستند.

ابزار های مورد نیاز برای اجرای فنس

  • ترانس جوشکاری (برای جوشکاری پایه های نگهدارنده فنس)
  • چرخ سنگ و صحفه ی استیل بر یا…
  • گاز انبر
  • بیل و کلنگ برای حفر ، حفره های پایه ها
  • کمچه بنایی (برای صاف کردن سیمان و ملات پایه ها)
  • ریسمان کار
  • میخ های چوبی برای مشخص کردن
  • گچ برای مشخص کردن محدوده فنس کشی
  • شاقول یا تراز بنایی

حداقل نیرو مورد نیاز

حداقل نیروی مورد نیاز برای اجرای فنس کشی دونفر میباشند. باید توجه داشت تعداد بالاتر از افراد میتواند کار را زودتر به اتمام برساند و سهولت انجام ان نیز بیشتر خواهد شد.

دستمزد فنس کشی

این مورد به متراژ کار و محل اجرای کار و ارتفاع و نوع درخواستی فنس متفاوت میباشد و میتواند در هر کار نسبت به کار بعدی تغییراتی داشته باشد. برای مشاهده تعرفه فنس کشی و سیم خاردار کلیک کنید.

مراحل اجرای فنس

در نخستین گام باید به این نکته توجه داشت که: اگر منطقه مورد نظر منطقه ای کوهستانی یا سنگ لاخ می باشد باید ابتدا سنگ چینی یا شناژ مناسب برای این کار در نظر گرفت . چون در این مناطق حفر گودال برای پایه ها عملا کاری سخت و نامناسب است .

اگر در این مناطق قصد انجام فنس را دارید ابتدا بهتر است شناژ یا سنگ چینی 6/0 متری یا بیشتر را اجرا کرده و ستون ها یا پایه های فنس را داخل ان قرار دهید و بعد از این مرحله فنس کشی را اجرا نمایید. در مرحله اول ، باید محدوده فنس کشی را مشخص کرد.

این کار را باید به وسله میخ های چوبی و ریسمان کار و گچ انجام می شود. ابتدا گوشه های محدوده را با میخ های چوبی مشخص و سپس با ریسمان میخ ها را به هم وصل و سپس به وسیله گچ مسیر را مشخص مینماییم. بعد از مشخص سازی محدوده ، نوبت مرحله دوم یعنی نصب پایه ها میرسد.

در این مرحله باید به این مهم توجه کنیم که بنا به اهمیت مکان پایه ها میتواند دارای هر نوع استقامتی باشد برای این کار میتوان از لوله های داربستی یا قوطی های 410 یا حتی نبشی نیز استفاده نمود.

برای ایجاد پایه ابتدا ارتفاع مورد نظر برای فنس را مشخص کرده سپس 50 سانتیمتر برای فروبردن در زمین و اگر نیاز به سیم خاردار بود 50 سانتیمتر نیز از پایه را به صورت زاویه 135 درجه خم کرده و برای سیم خاردار آماده میکنیم سیم خاردار میتواند در دو طرف فنس اجرا شود. پس میتوان به صورت حف وی انگلیسی این مهم را انجام داد.

سپس برای استحکام پایه در ملات و بتن باید شاخک هایی به ان اضافه نمود تا مقاومت بیشتری را دارا شود تعداد ستون های مورد نیاز با توجه به محیط کار متفاوت است. میتوان برای هر 4 متر یک ستون در نظر گرفت این متراژ میتواند از 3 تا 5 متر متغییر باشد.

بعد از ساخت پایه ها نوبت به ایجاد حفره ها برای پایه ها است . روال ایجاد حفره های 5050 سانتیمتر مربع است به عمق 50 سانتیمتر. بعد از حفر حفره ها نوبت به کاشت ستون هاست.

در این مرحله باید ابتدا ملات سیمان و ماسه اماده کرد و ستون هارا در گودال قرار داد و دورش را با اجر و ملات پر کرد . (ستون ها باید با تراز یا شاقول درست در جای خود قرار داده شوند ) سپس پس از خشک شدن ملات بعد از گذشت چند روز نوبت به ابرای فنس است.

فنس را از اولین ستون شروع به نصب و سیم بندی و اتصال به ستون میکنیم و سپس توپ فنس را تا ستون بعدی باز میکنیم و این کار را تا پایان ادامه میدهیم.

فنس را با مفتول هایی با قطر های متفاوت به تون ها میتوان متصل نمود. بعد از اتصال فنس ها میتوان از سیم خاردار استفاده نمود.

برای هر نیم متر میتوان سه ردیف سیم خاردار استفاده نمود. سیم خاردار میتواند یکطرفه یا دوطرفه و یا حلقوی و مخلوط استفاده شوند.

سوالات متداول :

مراحل اجرای فنس چیست ؟

مشخص کردن محدوده فنس ، نصب پایه ها ، بتن ریزی و مقاومت پایه ها ، ایجاد حفره برای پایه ها ،کاشت ستون ها ، اجرای فنس از اولین ستون

کمترین و بیشترین قیمت مفتول کدام نوع هستند؟

مفتول سیاه و مفتول گالوانیزه سرد دارای کمترین قیمت و مفتول گالوانیزه گرم دارای بیشترین قیمت هستند.

آخرین کلام فنس کشی!

باید توجه داشت اجرای فنس کشی اراضی نیازمند مجوز می باشد!

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح