معرفی بهترین اپلیکیشن (آپ) های ساختمانی

امروزه اپلیکیشن های اندروید و سایر سیستم عامل های موبایل تسهیلات فراوانی در دسترسی به اطلاعات و انجام فرایندهای پیچیده فراهم کرده اند. در مهندسی عمران و پیمانکاری ساختمان نیز برنامه های کاربردی یا اپلیکیشن های خوبی وجود دارند که در مراحل مشاوره، طراحی و ساخت سازه ها و سیستم های ساختمانی می توانند مفید باشند.

در ادامه به معرفی برخی از بهترین اپلیکیشن های ساختمانی (َAplication) اندروید می پردازیم.

Construction Estimator: این اپ در ابتدای ورودی به دو بخش تقسیم می شود: ساختارهای سوپر (super structure)و زیر ساختار (sub structure). در بخش سوپر موارد دال، پله، بیم، ستون، دیوار، کف وگچ قابل گزینش بوده و با ورود به هریک می توان اندازه ها، کیفیت و قیمت را تنظیم و نتیجه را مشاهده کرد. قسمت زیر ساختار به دو بخش خاکبرداری و فونداسیون دسته بندی شده است. بخش فنداسیون شامل stone work، footing و pile می باشد.

Building calculator: یکی از بهترین اپلیکشن های ساختمانی است که مقدار مصالح مورد نیاز نظیر حجم بتن، مقدار خاک برداری، مقدار آجر، مقدار رنگ و … را با توجه به اطلاعات خواسته شده محاسبه می کند.

Builder Calculator: این اپلیکیشن نیز مقدار مصالح نظیر بتن و دیوار و وزن آهن مصرفی را محاسبه می کند. در این اپلیکیشن تبدیل واحد ها به همدیگر نیز انجام می شود.

Concrete Calculator: این اپلیکشن بطور اختصاصی محاسبه حجم بتن لازم برای کفپوش، دال، پله ها و ستون ها را انجام می دهد. در بخش دیگر با وارد کردن ابعاد و قیمت آجر و وارد کردن طول و عرض دیوار نتایج سطح کل دیوار، تعداد آجر مورد نیاز و قیمت کل را ارائه می کند. در قسمت وزن پروفیل، با وارد کردن قطر و طول و تعداد و قیمت بر حسب کیلوگرم مقادیر وزن و هزینه کل را ارائه می کند.

Cunstruction Estimator: این اپلیکیشن که با نام مشابه وجود دارد محاسبات مربوط به تعداد آجر یا بلوک مورد نیاز، رنگ مورد نیاز، کفپوش مورد نیاز، برآورد دیوار، استخر و کنترل دما را انجام می دهد.

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح