آموزش نقاشی و رنگ کاری با رنگ پلاستیک

رنگ های حلال با آب

  • رنگ نیم پلاستیک (بر اساس درجه بندی چند نوع دارد )
  • رنگ تمام پلاستیک
  • اکرلیک (مثل نوع قبل بر اساس کیفیت درجه بندی دارد )

در سه نوع بالا تمام رنگ ها حلالشان آب و کارکرد آسان تر نسبت به نوع روغنی خود دارند.

ویدیو آموزشی

نوع اول : رنگ نیم پلاستیک

در این نوع رنگ بسته به زیر کار منظور همان سطح مورد نظر میتوان رنگ مصرفی را تخمین زد. اگر سطح قبلا با رنگ پلاستیک روشن رنگ آمیزی شده باشد کار برای بار دوم نقاشی سخت تر می شود زیرا ممکن است معایب رنگ قبلی به راحتی خود را در روی رنگ جدید نشان دهد

در این مواقع بهتر است ابتدا رنگ و گچ معیوب شده را کاملا تراشیده و دوباره گچ و از دوباره نم نکشیدن محل اطمینان حاصل شود و بعد از گچ محل کاملا خشک شود تا اماده رنگ شدن باشد.

اگر گچ تمیز باشد و تابحال رنگ نشده باشد کار آسان تر می شود ، در این مرحله ابتدا رنگ مورد نظر را بر اساس نیاز یا ترجیح انتخاب می نماییم .

اگر رنگ نیم پلاستیک باشد بر اساس درجه بندی میزان پوشش دهی متفاوت می باشد.


برای مثال در رنگ نیم پلاستیک درجه یک میتوان با یک دبه مساحتی حدود 45 تا 50 متر مربع را رنگ امیزی کرد ولی با رنگ نیم پلاستیک درجه دو با یک دبه حدودا 35 تا 45 متر با کیفیت پایین تر رنگ امیزی می شود.

بنابراین به این نکته دقت کنید که کیفیت رنگ نیز روی متراژ رنگ کاری نیز تاثیر دارد.


مرحله دوم آماده سازی زیر کار یا هموارسازی سطح مورد نظر میباشد.
در این مرحله اگر گچ قبلا رنگ نشده بهتر است تا یک دست رنگ آمیزی شده تا بهتر بتوان سطح را برا بتونه کاری آماده کرد .

برای استفاده رقیق سازی رنگ نیم پلاستیک از آب استفاده میشود برای رقیق سازی بهتر است 5/3 را رنگ تشکیل بده و الباقی را آب(5/2) بعد از محلول کردن آب با رنگ و هم زدن خوب ان نوبت به رنگ آمیزی برای دست اول میشود.

(پیشنهاد میشود برای این کار از غلطک و تشتک مخصوص آن استفاده شود زیرا کار با آن به مراتب از قلمو راحت تر است.)

در هنگام استفاده از غلطک هنگام اغشته کردن به رنگ ان را چند بار بر روی سطح شیبدار کشیده تا رنگ اضافه به تشتک باز گردد ، و سطح ان کاملا به رنگ آغشته شود ، خب در این مرحله کل سطح را یه بار با غلطک رنگ آمیزی میکنیم . سطح رنگ شده بعد از 30 دقیقه برای مرحله بعدی آماده میشود.

سپس برای بتونه کاری پیشنهاد میشود از بتونه های آماده استفاده شود زیرا هم راحتر بر روی سطح کار میشوند هم برای آماده سازی تایم کمتری رو مصرف میکنن و همچنین اگه ضایعاتی هم به جای گذاشته شود راحتر با سمباده رفع میشوند

در این مرحله بهتر است از لیسه های پلاستیکی استفاده شود چون خط و خش کمتری روی دیوار بر جای می گذارند

مقداری از بتونه را در روی لیسه قرار داده و بر روی فرورفته گی ها بکشید تا فرورفتگی را پر کند این عمل طی چند مرحله یا چند دست باید اعمال شود تا اثری از فرورفتگی ها بر جای نماند .

اگه محل دارای ترک بزرگ میباشد توصیه میشود از گچ به جای بتونه استفاده شود زیرا مقاوت بیشتر و ماندگاری بیشتری خواهد داشت .( ترک یا فرورفتگی هایی که از یک بند انگشت بزرگ تر باشند بهتر است با گچ رفع شوند ).


بعد از اتمام رفع عیوب زیر کار بهتر است سطح را کاملا با سمباده پوسته آب صاف و سیقلی نماییم . در این مرحله توصیه میشود از سمباده پوسته اب در رنج 150-200استفاده شود تا اثر کمتری از خود بجای گذارند.

بعد از این مرحله دوباره شروع به مرحله دوم رنگ آمیزی میکنیم و برای بار دوم سطح را مانند مرحله اول با غلطک رنگ میکنیم
بعد از این مرحله اگر در سحط نقص یا ترکی وجود داشت با بتونه رفع اثر میکنیم و برای بار آخر سطح را رنگ آمیزی میکنیم .

در این مرحله رنگ بعد از گذشت 20 دقیقه خشک میشود و طی 12 ساعت عمقی خشک میشود. رنگ بالا در برابر آب اصلا مقاوم نیس و شستشو با آب برای آن اصلا توصیه نمیشود.

رنگ نوع دوم : تمام پلاستیک ( اکرلیک )


این نوع رنگ نیز مانند نوع اول درجه بندی دارد ولی برای استفاده از این رنگ باید دو برابر قیمت نوع اول رو بپردازید . این نوع رنگ نیز از نظر پوشش برای سطوح در هر دبه مساحت 45 تا 55 متر را پوشش داده و دارای کیفیت بیشتری نسبت به نوع قبل می باشد .

روش کار این نوع همانند نوع قبلی میباشد و هیچ تفاوتی در مصرف ندارند ، این نوع در برابر آب مقاوم تر نصبت به نوع قبل می باشد ولی باز هم شستشو با آب برای کلیه رنگ های حلال با آب توصیه نمیشود. در این نوع میتوان از زیر کار سازی با روغن الف یا پرایمر استفاده کرد تا کیفیت رنگ مطلوب تر باشد و دوام و ماندگاری بهتر را دارا شود.

درخواست نقاش ساختمان

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح