آموزش اجرای میکروسمنت

Micro cement (کف بتونی)

میکروسمنت یک پوشش بر پایه سیمان و پلیمر مایع است که مواردی از جمله کف ، دیوارها ، صفحات میز ، اوپن آشپزخانه ها و … را پوشش می دهد.
مجموع ضخامت کف مرمر تنها حدود 2 میلی متر است ، با وجود آن که مقاومت سایشی بسیار زیاد دارد.

این محصول نوین مناسب برای همه نوع محیط است : دوغاب سیمان ، کاشی های سرامیکی ، تخته هایOSB1 ، و …
این محلول به سرعت درزها و شکاف ها را پوشش می دهد و راه حل عملی و جدید را برای تبدیل سطوح بزرگ مانند دیوارها ، کف ، سقف ، آشپزخانه ، حمام ، میزهای اوپن ، دوش ، سالن های سونا و استخرهای شنا ، ارائه می دهد.

pardissazeh.com

نحوه آماده سازی مخلوط میکروسمنت

میکروسمنت یکی از ساده ترین سیستم های بتنی است که آماده می شود و نیاز به هیج یک از مصالح سنگین ندارد. ابزار های مورد نیاز شما تنها سنگ سنباده نوسانی ، سنگ سنباده های دارای محور لنگ و ماشین های پرداخت سطوح ، و همچنین جاروب های برقی و ابزارهای ساده مثل ابزارهای اندازه گیری و ماله های ایتالیایی و مسطح مورد نیاز می باشد.

آماده سازی بستر و بتونه کاری برای اجرای میکروسمنت

هرگز از تهیه بستر مناسب و بتونه کاری فراموش نشود ، چراکه برای حداکثر چسبندگی و عملکرد میکروسمنت بسیار مهم است.
اکثر مشکلات به وجود آمده در طول مراحل بعدی کار و استفاده از سطوح ، همگی ناشی از آماده سازی نادرست بستر اولیه کار است.
بستر اولیه بایستی عاری از هرگونه رطوبت و تمیز ، محکم و هموار و بدون ترک ، باقی مانده های گچ ، رنگ و یا دیگر مواد باقی مانده از آثار قبلی باشد.

توجه داشته باشید که شیب آبراه های خروج آب و اختلافات سطوح باید قبل از به کارگیری میکروسمنت آماده گردد.

به یاد داشته باشید که ضخامت لایه میکروسمنت 2 میلیمتر است و عملا هیچ وقت نمی توان سطوح شیبدار قبلی را به طور دقیق با همان شیب اولیه درآورد.

تمام ترک ها و مفاصل را باید با چسب رزین اپوکسی و یک رول شفاف شیشه ای پوشاند.

در چنین مواردی ، ابتدا بایستی رول فایبرگلاس را روی ترک بگذارید و روی کف بچسبانید سپس مخلوط چسب اپوکسی را با استفاده از یک غلطک پخش کنید.

در نتیجه این عملیات سطح کار شده با میکروسمنت بدون درز می باشد و این ضمانت را دارد که هیچ ترکی روی سطح ظاهر نخواهد شد. بستر باید با FEST Grunt پر شود.

pardissazeh.com

این محصول کیفیت چسبندگی لایه های بعدی را روی بستر بالا می برد. با یک بتونه کاری مناسب می توان ضمانت کرد که پلیمر مایع میکروسمنت به سطوح بستر ریزش نخواهد کرد و کل سیستم یک چسبندگی قابل قبولی خواهند داشت.

هنگام کار با بستر ساخته شده از کاشی های سرامیکی و یا پرسلن یا سایر مواد صاف توصیه می کنیم از FEST Contact استفاده کنید. این محصول علاوه بر این دارای شن و ماسه است که به سطح زبری می بخشد. بتونه کاری با یک غلتک ساده بسته به جذب آن باید یک یا دوبار انجام شود. زمان بین لایه های پی در پی حدود 2 الی 3 ساعت است. تا زمانی که نمونه کاملا جذب سطح بستر شود.

pardissazeh.com

کاربرد میکروسمنت

لایه تزئینی پلیمری / سیمان میکروسمنت شامل دو ترکیب است : پودر سفید و پلیمر مایع.
با این ترکیب یک راه ساده در کاربرد مخلوط کف ریزی شکل می گیرد.

ما یک نسبت 1به 5/2 را توصیه می کنیم (به ازای هر کیلوگرم پلیمر مایع،5/2 کیلوگرم پودر). جهت اندازه گیری دقیق، تمام ترکیبات بایستی با ترازوی الکترونیکی وزن شوند.

هنگام مخلوط ترکیبات از مقدار صحیح رنگدانه ها برای رسیدن به رنگ دلخواه فراموش نشود. برای اطمینان از ترکیب رنگدانه خوب ، پیشنهاد می کنیم آن را به طور مستقیم داخل پلیمر مایع بریزید و در نهایت مخلوط را به پودر اضافه نمایید.
در شروع کار نور مناسب را فراموش نکنید ، چرا که تمام فرو رفتگی ها و تاقچه ها در داخل اتاق نمایان می شود و به شما اجازه میدهد تا مایع را به طور صحیح در روی کف پخش کنید.

لازم به ذکر است که دمای کاربرد میکروسمنت باید بین 10 تا 28 درجه سانتیگراد باشد.

در کمتر از این مقدار دما میکروسمنت به درستی به بستر نمی چسبد و بیشتر از این دما قابلیت کار با مقدار زیاد این ماده خیلی کم خواهد بود که خود مانع کاربرد صحیح میکروسمنت است. زمانی که همه چیز آماده است می توان پوشش را ادامه داد.

مقدار کافی میکروسمنت نسبت به تمام سطح آماده کنید.
حجم میکروسمنت را توسط ماله تا ضخامت 1 میلیمتر پخش کنید و با انجام حرکات سریع در جهات مختلف با توجه به اثر قابل انتظار آن از دور ترین نقطه اتاق به سمت خروجی به صورت منظم پیش روید.

جهت های مختلف بسته به اثر مورد انتظار انجام شود. شروع به پخش مخلوط از دورترین محل در اتاق و به طور سیستماتیک به سوی خروج حرکت کنید. دسته ای از مواد اولیه را در یک لایه با استفاده از روش “مرطوب بر مرطوب” بکار برید.

پس از حدود 4 ساعت ، زمانی که مواد به طور کامل خشک و محکم شد، باید با یک کاغذ سنباده (زبری 60-80گریت) نسبت به اثر دلخواه بکشید. مناطقی که دسترسی به آن سخت است مانند دیوار ها و گوشه ها باید با دستگاه سنگ سنباده دستی لنگ دار زبر شود.

با دستگاه مکنده سطح را بکشید سپس شما میتوانید مرحله بعدی را مانند مرحله نخست به کار بندید. وقتی که آخرین روکش خشک شد با یک دستگاه زبرکن دیسکی با کاغذ سنباده 80 یا بیشتر بسته به زبری درخواستی سطح را زبر کنید. بعد از آخرین روکشبه مدت12 ساعت بگزارید تا سطح کاملا خشک شود بعد از خشک شدن شما میتوانید سطح را بپوشانید.

حفاظت از کف بتنی میکروسمنت / پوشش
تمام سطوح بتنی به مراقبت احتیاج دارند. پوشش با محصولات با کیفیت ماندگاری سطح میکرو سمنت را تمام کف بتن نیاز به حفاظت دار پوشش با یک محصول با کیفیت،دوام کف میکروسمنت را افزایش و امکان استفاده روزانه را دوچندان می سازد. پوشش های که در سیستم FESTFLOOR Life به شدت دیر فرسوده می شوند که با دو قسمت بر پایه پلی اورتان می باشند و شامل دو ترکیب A (محافظ) و جزء B (سخت کننده هستند.

قبل از ترکیب کردن،مواد آن بایستی تکان داده شوند. سپس ترکیب را در حدود 2 دقیقه به صورت آهسته و بعد از 10دقیقه دوباره ترکیب را انجام دهید. سطح اولیه بستر باید خشک و تمیز بدون غبار یا هرگونه آلاینده دیگر باشد یک رول نایلون با کیفیت برای استفاده از روغن جلا پهن کنید.

پس از حد اقل 2 ساعت بعد از خشک شدن لایه اول، لایه دوم را با همین روش مانند لایه اول ادامه دهید. کف در عرض 12 ساعت مورد استفاده و بعد از 7 روز مقاوم به آب می باشد.

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح