محاسبه هزینه نقاشی

نحوه محاسبه هزینه نقاشی ساختمان

افرادی که قصد دارند ساختمان خود را نقاشی کنند معمولاً می‌خواهند قبل از اجرای پروژه بدانند که هزینه این کار چقدر خواهد بود.

برای پی بردن به این موضوع باید با نحوه محاسبه هزینه نقاشی ساختمان آشنا شوید تا بتوانید نسبت به بودجه خود تصمیم‌گیری نمایید.

هدف ما در این مطلب بررسی همین موضوع است تا یک راهنما برای شما عزیزانی که قصد دارید ساختمان خود را نقاشی کنید، تهیه کنیم.

روش محاسبه قیمت نقاشی ساختمان

اولین قدم برای تخمین زدن هزینه نقاشی کردن یک ساختمان این است که متراژ زیربنای ساختمان را مشخص کرده و سپس این متراژ به دست آمده را در عدد سه ضرب کنیم تا متراژی که باید مورد رنگ آمیزی قرار گیرد مشخص شود.

مثلاً اگر بخواهیم یک ساختمان 100 متری را نقاشی کنیم باید آن را در 3 ضرب کنیم که عدد 300 حاصل می‌شود.

علت اینکه متراژ را در 3 ضرب می‌کنیم این است مجموع دیوارها و سقف محل باید مورد رنگ آمیزی قرار گیرد.

اگر بخواهیم قسمت‌های دکوری ساختمان را نیز نقاشی کنیم باید هزینه نقاشی هر یک متر از این بخش‌ها را به میزان نصف یک متر دیوار در نظر بگیریم.

هزینه نقاشی چارچوب‌ها، نرده‌ها، قاب پنجره‌ها و درب‌ها نیز جداگانه و به میزان مترمربع آن‌ها مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

البته باید در نظر داشت که هزینه نقاشی ساختمان تنها تابع متراژ یک ساختمان نیست و دو ساختمان با متراژ یکسان ممکن است با هزینه‌های متفاوتی نقاشی شوند.

در ادامه مطلب بیشتر به عوامل تأثیرگذار بر هزینه نقاشی ساختمان خواهیم پرداخت.

روش محاسبه هزینه نقاشی بخشهای مختلف ساختمان

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم هزینه کلی نقاشی ساختمان به متراژ آن بستگی دارد اما بخش‌های متفاوتی در یک ساختمان وجود دارند که نیازمند به نقاشی هستند و روش محاسبه هزینه آن‌ها به شرح زیر است :

  • هزینه نقاشی دیوارها و سقف ساختمان بر حسب مترمربع محاسبه می‌شود.
  • هزینه رنگ آمیزی درب‌ها نیز بر اساس مترمربع خواهد بود.
  • هزینه نقاشی نرده‌ها بسته به این که نرده موردنظر ساده یا دارای دستگیره باشد از تفاوت‌هایی برخوردار است و بر اساس متر طولی مورد محاسبه قرار می‌گیرد.
  • هزینه مربوط به نقاشی درب‌های آهنی موجود در ساختمان، مثل درب حیاط و درب پارکینگ به شکل عددی و متری محاسبه می‌شود.
  • متراژ شکل‌هایی که امکان دارد در دیوارها یا سقف یک ساختمان قرار داشته باشند بر حسب متر طولی در نظر گرفته شده و هزینه نقاشی آن‌ها نیز به همین شکل محاسبه می‌شود.
  • هزینه رنگ آمیزی چارچوب درب‌ها بسته به شکل و نوعی که دارند ممکن است عددی یا بر حسب متر طولی محاسبه گردد.
  • متراژ فضاهای مختلفی که در دیوارها و سقف نیازی به نقاشی نداشته باشند بر حسب متر طولی محاسبه می‌شود و از متراژ کلی کاسته می‌گردد تا متراژ نهایی به دست آورده شود.

عوامل تأثیرگذار برهزینه نقاشی ساختمان

نوع رنگ انتخابی :

رنگ‌های موجود در بازار از لحاظ قیمت با هم تفاوت دارند و طیف وسیعی از انتخاب‌ها مانند رنگ پلاستیک، رنگ روغنی مات، رنگ روغنی براق، رنگ مولتی کالر، رنگ بلکا، پتینه کاری، رنگ اکریلی و غیره پیش روی مصرف‌کننده قرار دارد که باعث می‌شود هزینه‌ها نیز با هم متفاوت باشند.

نقشه ساختمان :

ساختمان‌های با متراژ یکسان ممکن است نقشه متفاوتی داشته باشند و از تعداد دیوارهای مختلفی بهره ببرند که این امر در قیمت نقاشی ساختمان تأثیرگذار است.

تعداد اتاق‌های واحد :

دو واحد با متراژ مساوی را در نظر بگیرید که یکی از آن‌ها تک خواب و دیگری دو خواب است در این صورت دیوارهای حائل خانه‌ای که دو خواب است بیشتر است و بالطبع هزینه نقاشی آن نیز بیشتر خواهد بود.

رنگ کردن گلویی سقف :

هزینه رنگ آمیزی و نقاشی گلویی سقف به صورت متر طولی و نصف قیمت سقف خواهد بود.

پیمانکار یا مجری پروژه :

باید بدانید که نرخ‌های بسیار متفاوتی بین پیمانکاران و مجریان نقاشی ساختمان وجود دارد و باید پروژه نقاشی خود را به گروهی با تجربه، کارآمد و حرفه‌ای واگذار کنید.

خلاقیت و تنوع :

استفاده از رنگ‌های ترکیبی در ساختمان می‌تواند در زیبایی فضا بسیار تأثیرگذار باشد اما باعث افزایش هزینه‌ها نیز می‌شود.

متراژ ساختمان :

همان‌طور که اشاره کردیم مساحت محیط، نقش اصلی را در هزینه نقاشی ساختمان دارد و هر چه فضا بزرگ‌تر باشد نیاز به مقدار رنگ و نیروی انسانی نیز بیشتر خواهد شد.

نوع پوشش دیوارها :

دیوارهای ساختمان ممکن است گچی باشند یا سیمانی یا از مصالح دیگر استفاده شده باشد که میزان رنگ مصرفی آن‌ها متفاوت خواهد بود و باید در این مورد با متخصصان مشوت شود.

ظریف‌کاری و طراحی :

بخش‌هایی از ساختمان مانند گچ‌بری ، سقف کاذب ، آرک‌ها و چهارچوب‌های در و پنجره نیاز به دقت و مصرف رنگ بیشتری دارند که هزینه نقاشی را افزایش می‌دهد.

 آماده سازی بستر نقاشی :

بعضی از قسمت‌های قدیمی‌تر ساختمان، قبل از آغاز نقاشی نیاز به زیرسازی یا بسترسازی دارند که به افزایش هزینه نهایی پروژه منجر می‌شود.

هزینه رفت‌وآمد به محل پروژه :

بعضی از ساختمان‌ها در هنگام نقاشی خالی از سکنه نیستند که این موضوع باعث می‌شود گروه نقاش نتوانند در محل پروژه بمانند و هزینه رفت‌وآمد روزانه آن‌ها نیز محاسبه می‌گردد.

فصل اجرای پروژه نقاشی :

اینکه پروژه نقاشی در کدام فصل سال انجام شود گاهی اوقات در هزینه نقاشی مؤثر است مثلاً اگر قصد استفاده از رنگ‌روغنی را در فصول سرد داشته باشید باید تعداد روزهای بیشتری برای اجرای نقاشی صرف کنید یا اینکه پروژه را در فصول گرم سال به انجام برسانید.

سوالات متداول :

قیمت نقاشی ساختمان چگونه محاسبه می شود؟

مشخص کردن متراژ زیر بنای ساختمان ، ضربدر 3 یعنی شامل :  مجموع دیوارها = دوبرابر زیر بنا و  زیر بنای سقف ضربدر مبلغ هزینه نقاشی

هزینه ی رنگ آمیزی چارچوب درب ها چگونه محاسبه  می شود؟

این هزینه به تعداد ، شکل و نوع درب ها  بستگی دارد و ممکن است عددی یا بر حسب متر طولی یا متر مربع محاسبه شود.

جمع‌ بندی

عوامل مختلفی بر نحوه محاسبه هزینه نقاشی ساختمان مؤثر هستند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نوع رنگی که برای پروژه خود در نظر گرفته‌اید، زیرسازی و بسترسازی و متراژ ساختمان اشاره کرد.

انجام پروژه نقاشی ساختمان از امور بسیار تخصصی محسوب می‌شود که جنبه‌های مختلفی باید در آن در نظر گرفته شود پس سپردن آن به شرکت‌های معتبری چون پردیس سازه می‌تواند اطمینان خاطر شما عزیزان را فراهم کند.

در این مطلب تلاش کردیم نحوه محاسبه هزینه نقاشی ساختمان و عوامل مختلفی که بر آن تأثیر می‌گذارند را مورد بررسی قرار دهیم و امیدواریم که برای شما خوانندگان گرامی مفید بوده باشد.

برآورد هزینه نقاشی ملک شما رایگان!
لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
گام 1 از 2
محل مورد نظر انتخاب کنید
وضعیت موجود زیرکار نقاشی !
برای آپلود، فایلی را به این قسمت بکشید یا کلیک کنید.
لطفا در صورت امکان چند عکس از محل مورد نظر اپلود کنید.
, ,

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح