ایده های جدید طراحی

ایده های جدید زیادی در زمینه طراحی ویلا وجود دارد که در زمینه معماری و طراحی داخلی در حال ظهور است. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  1. زندگی در فضای باز: بسیاری از ویلاهای مدرن به گونه ای طراحی شده اند که مرزهای بین فضاهای داخلی و خارجی را محو کنند. این را می توان با ویژگی هایی مانند درب های شیشه ای کشویی بزرگ، آشپزخانه ها و ناهارخوری های فضای باز و محوطه سازی یکپارچه به دست آورد.
  2. طراحی پایدار: تمرکز فزاینده ای بر طراحی ویلاهای پایدار و سازگار با محیط زیست وجود دارد. این می تواند شامل استفاده از موادی باشد که منابع محلی و تجدیدپذیر هستند، بام ها و دیوارهای سبز را در خود جای داده و برای بهره وری انرژی طراحی می کنند.
  3. فضای داخلی مینیمالیستی: بسیاری از ویلاهای مدرن با زیبایی شناسی مینیمالیستی، دارای خطوط تمیز، رنگ های خنثی و تمرکز بر مواد طبیعی مانند چوب و سنگ طراحی شده اند.
  4. فن آوری خانه هوشمند: استفاده از فناوری خانه هوشمند در طراحی ویلا رواج بیشتری پیدا می کند. این می تواند شامل ویژگی هایی مانند نورپردازی و کنترل دما خودکار، دستیارهای فعال با صدا و سیستم های امنیتی باشد.
  5. فضاهای چند منظوره: گرایش به طراحی ویلاهایی با فضاهای چند منظوره وجود دارد که می توان از آنها برای مقاصد مختلف مانند دفاتر خانگی، اتاق ورزش یا اقامتگاه مهمان استفاده کرد.
  6. ادغام با طبیعت: بسیاری از ویلاهای مدرن به گونه ای طراحی شده اند که به طور یکپارچه با محیط طبیعی خود ترکیب شوند. این می‌تواند شامل ترکیب عناصر طبیعی مانند آب‌نماها، باغ‌ها و محوطه‌سازی و استفاده از موادی باشد که محیط محلی را تکمیل می‌کنند.

اینها تنها تعدادی از ایده های جدید طراحی ویلا هستند که در زمینه معماری و طراحی داخلی در حال ظهور هستند.

اصولاٌ ساختمان‌هایی که جدیدتر هستند و طراحی آن متفاوت و مجزا از دیگر سازه‌ها است جلب توجه بیشتری می‌کنند و چون ذات انسان‌ها طوری است که همیشه به سمت جدیدترین‌ها مجذوب می‌شود .

در هنگام خرید و بازدید از ساختمان به سمت بناهایی می‌روند که طراحی به‌روزتر و خلاقانه‌تری دارند.

به طبع هم به همین دلیل قیمت این نوع بناها گرانتر است پس اگر در حال ساخت هستید یا می‌خواهید با طرح‌های جدید خانه خود را بازسازی کنید با ما در گروه مهندسی پردیس سازه همراه شوید تا ایده‌های جدید طراحی را به شما معرفی کنیم.

ایده های جدید طراحی

نمای بیرونی هر ساختمان اولین بخش است که در دید قرار دارد ، یعنی به نحوی معرفِ نوع طراحی داخلی ، سبک معماری ، هنر ، تجربه و تبحر طراح ، مهندس و معمارهمچنین سلیقه و ذائقه کارفرما و طراح  است،

به همین دلیل نوع طراحی آن بسیار مهم است چرا که بیش از هر بخش دیگری از ساختمان در دیدِ عموم قرار دارد در ادامه چند مدل از ایده‌های جدید طراحی نما را صرفاً جهت ایده دادن به شما معرفی می‌کنیم :

استفاده از گیاهان سبز در نما

ایده های جدید طراحی

اختصاص دادن بخش‌هایی از نمای ساختمان به گیاهان سبز ایده جدیدی است که جلوه بصری ساختمان را بسیار زیبا می‌کند.

ساختمانی را مجسم کنید که بخش‌هایی از آن بجای استفاده از مصالح سرد و بی‌جان با گیاهان همیشه سبز پوشیده باشد.

چنین ساختمانی علاوه بر ایجاد حس آرامش در ساکنین خود ارزش مادی بیشتری نیز نسبت به دیگر ساختمان‌ها بدلیل نمای خلاقانه دارد.

استفاده از رنگ‌ ها و نقاشی

احتمالاً مثل من با شنیدن این جمله ، استفاده از رنگ‌ها و نقاشی کردن نما ، ناخودآگاه دیوارهای مهدکودک و مدرسه‌ها در جلوی چشمانتان رژه روند .

اما منظور از نقاشی و رنگ در این مطلب نقاشی‌های سه بعدی و رنگ‌های خاص در قسمت‌هایی مانند یک طرف کامل بنا یا قسمت بالایی نما ( می‌تواند هر قسمت از نما بسته به سلیقه طراح باشد) با توجه به نوع کاربری ساختمان است این ایده در کشورهای خارجی بسیار مورد پسند قرار گرفته است.

استفاده از شیشه‌های رنگی

بکار بردن شیشه‌های رنگی درنمای بیرونی از ‌ایده‌های جدید طراحی نمای بیرونی است که برای ما ایرانیان بیشتر حس نوستالژی و خاطره دارد چرا که هنوز مساجد و خانه‌های قدیمی شهرمان با آن‌ها زینت و معماری و شده‌اند .

شیشه‌های رنگی مناسب برای کار در نماهای بیرونی از انواع مدرن هستند وجود این شیشه‌های رنگی نمای بسیار خلاقانه و زیبایی را می‌سازند که حداقل برای چند لحضه کوتاه هم که باشد چشم و نظر هر بیننده و عابری را به خود مجذوب می‌کند.

استفاده از مصالح نادر و کمیاب از ایده‌های جدید طراحی نما

ایده های جدید طراحی

جی اف ار سی، جدیدترین مصالحی است که چند سالی است برای پوشش نماها استفاده می‌شود ساختار این مصالح طوری است که امکان ایجاد طرح و شکل‌های مختلف بر روی آن امکان پذیر است .

به همین دلیل طراح و معماران آزادی عمل بیشتری دارند و امکان ایجاد طرح‌های خلاقانه و نوین را دارند به همین دلیل است که جی اف ار سی بعنوان ایده‌ای جدید در طراحی نما شناخته می‌شود.

پردیس سازه: جی اف ار سی، اختصار بتن الیاف شیشه‌ای است که در نماهای غربی بسیار بکار می‌رود .

اگر تاکنون نام جی اف ار سی را نشنیده‌اید دلیل آن تنها استفاده کم ایرانیان از این محصول است و دالِ بر بی‌کیفیتی آن نیست .

چرا که ساختار آن طوری است در برابر انواع آب و هوا، اقلیم‌های متفاوت و احتراق مقاوم است جنس جی اف ار سی بسیار نزدیک به فایبرگلاسی است که در ساختار قایق‌ها و … وجود دارد .

پس دیگر شکی در استحکام بالای این پوشش ساختمانی نیست چرا که می‌دانید آب دریا بسیار شور است و جنسی که در برخورد مدوام با آب دریا باشد و آسیبی نبینید قطعاً جنسی فوق‌العاده مستحکم دارد.

ایده جدید طراحی داخلی

ایده های جدید طراحی

طراحی پذیرایی  به شکل گود

اگر قسمت سالن پذیرایی عمق داشته باشد یعنی به حالت گودی طراحی شود فضای داخلی خانه شما بسیار متفاوت و امروزی می‌شود.

این نوع طراحی در بین جوانان بسیار پرطرفدار است این فضا خصوصاً در دورهمی و مهمانی‌ها بیشتر به چشم می‌‌آید و موجب ایجاد صمیمیت در بین افراد می‌شود.

ایده های جدید طراحی

ساخت گلخانه در حیاط

اختصاص دادن قسمت کوچکی از حیاط برای ساخت گلخانه یکی دیگر از ایده‌های جدید طراحی است که به افرادی که علاقمند به باغبانی و گیاهان هستند پیشنهاد می‌شود.

این مکان برای فصول سرد جهت کاشت سبزیجات و نگهداری گل‌ها مناسب است و علاوه بر ایجاد حس آرامش و مکانی برای خلوت کردن بر ارزش مادی ملک نیز می‌فزاید.

ایده های جدید طراحی

طراحی اتاق مخفی

آن‌ دسته افرادی که علاقمند به فیلم و کارتون هستند می‌دانند که ایده اتاق مخفی از فیلم‌ها گرفته شده و افسانه‌ای است که به واقعیت تبدیل می‌شود.

در افسانه و فیلم‌ها همیشه پشت تابلوهای بزرگ ، قفسه کتاب‌ها ، کمدها یا زیر راه‌پله‌ها یک درب مخفی وجود دارد که وردی یک اتاق مخفی است این ایده را می‌توان در هر خانه‌ای با هر متراژی ( ترجیحاً بزرگ) ایجاد کرد.

استفاده بهینه از فضاها

در اکثر خانه‌ها راه‌پله وجود دارد و بخشی به آن اختصاص داده شده از فضای زیرین راه پله می‌توان به نحو بهینه‌ای استفاده کرد.

یکی از ایده‌های جدید طراحی ساخت کتابخانه زیر راه پله تنها با قرار دادن چند قفسه یا طبقه است که اصلاً هزینه بالایی ندارد.

ایده های جدید طراحی

ایده‌های زیادی برای این قسمت وجود دارد. مثلاً می‌توانید آن را به فضایی دنج و کوچک جهت مطالعه تبدیل کنید یا اگر علاقمند به کتاب و مطالعه نیستید می‌توانید بعنوان جاکفشی از آن استفاده کنید .

محل ساخت شومینه نیز همیشه طوری است که اگر درست و خلاقانه طراحی شود می‌تواند بعنوان فضایی دنج و آرامبخش تبدیل شود تنها با طراحی و ساخت دو تا چهارپایه برای نشستن.

جمع بندی

برای خلق اثری ماندگار و خلق ایده‌ها جدید و خلاقانه نیاز به مهندسین و طراحان ماهر دارید که ریسک ایجاد طرح‌های جدید را همراه با بالاترین کیفیت بپذیرند پس بهتر است بجای اعتماد به افراد ناشناس به شرکت‌های ساختمانی مراجعه کنید تا مسئولیت کار انجام شده را برعهده بگیرند.

گروه مهندسی پردیس سازه  نزدیک 15 سال سابقه و تجربه درخشان در امور ساخت و ساز کشور دارد شما می‌توانید با خیالی آسوده صفر تا صد ساختمان خود را به آن‌ها با قیمت توافقی و منصفانه بسپارید.

برای مشاوره و کسب راهنمایی بیشتر می‌توانید به طور رایگان با مشاورین این گروه ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول :

چند مدل از ایده های جدیدی که در چند سال اخیر به طراحی نما اضافه شده است کدامند؟

استفاده از گیاهان سبز در نما ، استفاده از رنگ ها و نقاشی ، استفاده از شیشه های رنگی ، استفاده از مصالح نادر و کمیاب

ایده های جدید در طراحی داخلی کدامند؟

طراحی پذیرایی به شکل گود ، ساخت گلخانه در حیاط ، طراحی اتاق مخفی ، استفاده بهینه از فضاها

ثبت آنلاین درخواست طراحی و نقشه

فرم استعلام هزینه و درخواست طراحی و نقشه کشی
لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
گام 1 از 2

دستور نقشه دارید؟
فضای مورد نظر انتخاب کنید؟

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح