کاغذ دیواری

قیمت کاغذ دیواری 1402

پک ۲۰۰رولی : هر رول 204000 تومان

تکی : هر رول246000 تومان

نمونه های پارچه دیواری ایتالیایی

[foogallery id=”26152″]

کاغذ دیواری ایتالیایی و آلمانی (بخش اول)

کاغذ دیواری ایتالیایی و آلمانی (بخش دوم)

کاغذ دیواری ایتالیایی و آلمانی (بخش سوم)

کاغذ دیواری بلژیکی

کاغذ دیواری مخملی

کالکشن مخمل ایتالیایی و آلمانی8

کاغذ دیواری آکونومی

کاغذ دیواری کریستالی

کاغذ دیواری محصولی است که از دولایه زیرین و رویه تشکیل شده است و از آن جهتِ پوشاندن دیوارهای داخلی بنا استفاده می‌کنند.

 این محصول به دلیل داشتن انواع و اقسام طرح‌ها و رنگ‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است در چند سال اخیر نیز نوع سه بعدی آن وارد بازار شده است که بسیار پرطرفدار و محبوب است.

 کاغذ دیواری را می‌توان به دلیل داشتن تنوع زیاد در منازل سنتی، کلاسیک، لوکس و لاکچری و ادارات بِکار برد همچنین با انتخاب طرح‌های کودکانه، نوجوانانه یا جوان پسند،

می‌توان از آن برای دکوراسیون انواع اُتاق‌ها استفاده کرد برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌شود ادامه این متن را مطالعه نمایید.

معرفی کاغذ دیواری و نگاهی بر چگونگی وارد شدن ان به ایران

پردیس سازه کاغذ دیواری ( وال پیپر ) را یک نوع روپوش بسیار شکیل و زیبا تعریف کرده است

که باعث جلوه بخشیدن به دیوارهای داخلی هر بنایی می‌شود به طور کُلی کاغذ دیواری‌ها در انواع و اقسام شِکل‌ها و مدِل‌ها ( سنتی ، مدرن ، کلاسیک ، کودکانه و دیگر طرح‌های مدنطرِ شما ) طراحی می‌شوند

و به صورت متری و رولی بِفروش می‌رسند این محصول به چند روش زیر چاپ می‌شوند :

  • سیلک ابریشمی
  • حکاکی
  • دیجیتالی
  • سطحی

طبق نظریات کارشناسان متخصص، محلِ تولد کاغذ دیواری کشور چین است اما سؤال این است که کی و چگونه کاغذ دیواری وارد معماری بناهای ایرانی شد؟

 این محصول تقریبا بیش از دو قرن است که وارد ایران شده است آن هم به واسطه ناصرالدین شاه قاجار!

 در دوران قاجار زمانی که قصد نوسازی کاخ گلسان را داشتند ناصرالدین شاه دستور داد کاغذ دیواری را از غرب وارد کنند و بر روی دیوارهای آن نصب کننداینگونه بود که به تدریج کاغذ دیواری پایش به میان معماری‌های ایرانی وارد شد.

جنس کاغذ دیواری از چیست؟

کاغذ دیواری‌ها از نظر جنس در چند دسته زیر قرار می‌گیرند :

  • کاغذی

اگر درمناطق مرطوب و شرجی هستید لطفاً از این نوع کاغذ دیواری استفاده نکنید.

چرا که جنس پایه و اصلی ان از کاغذ است و می‌دانید که اگر به طور مداوم کاغذ در معرض رطوبت و نم قرار بگرد کیفیت خود را از دست می‌دهد.

 همچنین شست‌وشویِ این جنس مقداری سخت است و نیازمندِ دقت بسیار بالایی است ویژگی خاصی که نوع کاغذ دیواری دارد.

 این است که به آسانی و بدون اینکه نیازی به دقت بالایی داشته باشد بر روی دیوار نصب می‌شود این محصول به دو صورتِ بافت دار و ساده ساخته می‌شوند.

و تقسیم بندی این جنس از محصول بر اساس وزن است معروف‌ترین کاغذ دیواری کاغذی، ساخته و تولید شده کشور آلمان به نام Duplex است.

  • پارچه‌ای

پایه و اساس ساختِ این محصول پارچه است در کناِ زیبایی و طرح‌های متنوع ، مقاوت و استحکام زیادی دارد به همین دلیل نیز در مقابل صدمات مستحکم و در برابر صدا عایق ( آکوستیک) است.

  • الیاف بافته نشده

کاغذ دیواری نانوون یا بافته نشده از الیاف‌های طبیعی اما بافته نشده ساخته می‌شود و از سلولز به علاوه آکرلیک برای ساخت لایه زیرین آن استفاده شده است تا مقاوت بالایی داشته باشد این نوع کاغذ دیواری در میان انواع دیگر، محبوب‌ترین و پرطرفدارترین است چرا که نصب آن بسیار آسان است و می‌توان آن را به راحتی بر روی دیوار یا کاغذ دیوار اجرا کرد همچنین در مقابل نفوذِ آب، نور، گرما و هوا همچون عایق عمل می‌کند و از کاغذ دیواری‌هایی است که دوستدارِ محیط زیست است.

  • الیاف نساجی

کاغذ دیواری از جنس الیاف نساجی نیز همانند نوع بافته نشده از الیاف طبیعی و نساجی ساخته و تولید می‌شوند.

 دوستدار طبیعت بودنِ کاغذ دیواری نساجی وجه مشترک دیگر آن با نوع بافته نشده است اما تفاوتی که با هم دیگر دارند.

 این است که الیاف سلولزی بر خلاف نوع بافته نشده در لایه بالایی کاغذ دیواری نساجی بِکار می‌رود.

  • وینیل

کاغذ دیواری‌های ساخته شده از وینیل( یک ماده شیمیایی از گروه خانواده اتیلن) فوق‌العاده مقاوم است و شست‌وشوی بسیار آسانی دارد.

 و بریا فضاهای مرطوب، چرب و دیگر فضاها کاربرد دارد همچنین نصب و چسپاندن آن اصلاً دشوار نیست

 این نوع کاغذ دیواری یک زیر شاخه بسیار مقاوم مستحکم در برابر خراشیدگی به نام وینیل سخت جامد دارد.

 که از می‌توان از در کارگاه‌ها و مکان‌هایی که امکان ضرب و خراش خوردگی وجود دارد استفاده کرد.

  • مواد طبیعی

دلیل نام گذاری این نوع کاغذ دیواری این است که از مواد طبیعی همچون، چوب پنبه، انواع گیاهان و موارد مشابه این چنینی برای ساختِ ان استفاده می‌کنند.

 این محصول کاملاً برگشت پذیر است و به محیط زیست آسیبی نمی‌زند اما هزینه بسیار بالایی نسبت به دیگر انواع کاغذ دیواری دارد.

  • فلزی

معمولاً کاغذ دیواری‌های فلزی را کمتر دیده و شنیده‌اید دلیل آن این است که مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی نیست،

لایه زیرین این محصول را از لمینت ظریف و باریکی از آلومینیوم می‌سازند و از خش دادن و اکسید کردن جهتِ طرح زدن بر روی آن استفاده می‌کنند.

آموزش اجرای گام به گام کاغذ دیواری

کاغذ دیواری

قبل از اجرای کاغذ دیواری بر روی دیوار بهتر است که از صاف و یکدست بودن محل نصبِ کاغذ دیواری اطمینان حاصل کنید.

مثلاً اگر دیوار ترک خوردگی یا پریدگی دارد آن را برطرف کنید و اگر دیوار یا محلِ نصب نم یا رطوبتی داشت آن را خشک کنید.

 و عامل نم و رطوت را از بین ببرید( نم و رطوبت به مرور باعثِ از بین رفتنِ چسپندگی کاغذ دیواری می‌شود) اگر محل نصب را بتونه یا مواردِ مشابه دیگری صاف و یکدست کردید صبر کنید تا کاملاً خشک شود.

 آنگاه بر روی بتونه و لکه گیری‌هایی که کرده‌اید روغن الیف بزنید بعد از گذشت چند دقیقه دوباره دیوار را رَصَد کنید در صورتی که دیوار یکدست بود.

 این بار دوباره دیوار( در صورت امکان کلِ دیوار) را با روغن آستر آغشته کنید.

 تا جایِ لکه گیری‌ها و بتونه کاری از بین برود سپسبا قلموی بزرگ و آغشته شده به سریش و محلول چسب کاغذ دیواری ( رقیق شده با آب و چسب چوب) کلِ دیوار را عاری از هر گونه گرد و غبار کنید.

بعد از انجام این زیرسازی‌ها وسایل و ابزارهای مورد نیاز مانندِ چسبِ مخصوص کاغذ دیواری( در مصالح فروشی و رنگ فروشی‌ها موجود است) میزکار، کاردک پلاستیکی، خطکش، قلموی بزرگ و کارتر یا تیغ موکت بُری را آماده کنید.

 اولین برش کاغذ دیواری باید به طور میانگین 8 سانتیمتر بیشتر از مقدار طول دیوار باشد اما فقط اولین برش زیرا برش بعدی باید به نحوی باشد.

که طرح‌های برش اول را ادامه دهد تا شکلِ کاغذ دیواری معلوم باشد یا در برخی موارد برش‌های بعدی را باید برای هماهنگی با برش‌های اولیه 50 سانت بیشتر از طول دیوار برش دهید. برش دادن کاغذ دیواری در بسیاری از اوقات باعث اشتباه می‌شود.

 پیشنهاد ما در شرکت مهندسی پردیس سازه این است که اولین برشی را که انجام دادید بر روی دیوار بچسبانید ؛ آنگاه با توجه به طرح‌های آن برش بعدی را انجام دهید در ضمن چسب را هر بار بعد از برش زدن کاغذ دیواری به وسیله کاردک بر روی آن از مرکز به سمت طرفین بزنید.

و قسمت هایی را که چسب زده‌اید بر روی هم قرار دهید تا خشک نشود. و به همین ترتیب تا سر انجام کار ادامه دهید توجه کنید کاغذ دیواری را باید از بالا به پایین به صورت عمود بچسبانید و در انتهای کار لبه‌های اضافی را به وسیله کارتر بِبُرید.

دقت کنید که چسباندن و اجرای کاغذ دیواری نیازِ به توجه و ریزِکاری دارد در صورتی که کاغذ دیواری را چسب زده بیش از 10 الی 15 دقیقه رها کنید بِلااستفاده می‌شود زیرا کاملاً کِش می‌آید و کیفیت خود را از دست می‌دهد.

چگونه کاغذ دیواری را از دیوار جدا کنیم؟

در این مطلب به نحوه اجرا و چسباندن کاغذ دیواری اشاره کردیم اما شاید برخی نیز بخواهند کاغذ دیواری را جدا کنند، کندن این محصول با کمک چند روش ری قابل انجام است :

  • با کمک آب( معمولاً اغلبِ کاغذ دیواری‌ها را با پاشیدن آب بر روی آن‌ها می‌توان جدا کرد، آب به درون کاغذ دیواری نفوذ کرده و باعث می‌شود چسبندگی آن از بین برود و به راحتی از دیوار جدا شود)
  • بخار آب( با تهیه دستگاه بخار کننده چسب می‌توانید کاغذ دیواری را به راحتی جدا کنید)
  • با کمک مواد شیمایی( این مواد را می‌توان از فروشگاه‌های رنگ یا ابزار فروشی‌ها خریداری کرد
  • این مواد عمدتاً حالتِ پودر مانند را دارند که باید آن را با آب و سرکه ادغام کرد و به حالتِ اسپری مانند آن را بر روی کاغذ دیواری پاشید آنگاه می‌توانید با کمکِ کاردک آن را از دیوار جدا کرد)
  •  

کاغذ دیواری ضد زلزله واقعیت دارد؟!

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ضد زلزله از رشته‌های بسیار محکم اما نازک و شیشه‌‌ای به هم بافته شده ساخته شده‌اند که قابلیت ارتجاعی دارند.

 و در هنگام وارد شدن لرزش یا تکان نیروی وارده را در جهات مختلف پخش می‌کنند و مانع از آسیب دیوار می‌شوند. این کاغذ دیواری سیسمیک نام دارد و با یک چسب مخصوص که از پلیمر پلی پورتان و آب ساخته شده است به دیوار می‌چسبد.

 این کاغذ دیورای در یک آزمایش زلزله‌ای موفق عمل کرده و مانع از ریزش دیوار شده است البته این کاغذ دیواری قیمت بالایی دارد اما ارزش خرید را در مناطق زلزله خیز دارد.

سوالات متداول :

انواع جنس کاغذ دیواری ها کدامند؟

کاغذی

پارچه ایی

الیاف بافته شده

الیاف نساجی

وینیل

مواد طبیعی

فلزی

کارایی کاغذ دیواری ضد زلزله چیست؟

این نوع کاغذ دیواری از رشته های بسیار محکم اما نازک شیشه ای ساخته شده که قابلیت ارتجاعی دارند و در هنگام وارد شدن لرزش نیروی وارده را در جهات مختلف پخش می کنند و مانع آسیب دیوار می شوند . نام دیگر آن کاغذ دیواری سیسمیک است قیمت این نوع کاغذ دیواری بالاست  اما ارزش خرید برای مناطق زلزله خیز را دارد .

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح