به فروشگاه سنگ پردیس سازه خوش آمدید.

فروشگاه سنگ

خرید از معدن بدون واسطه

9:00 - 17:30

بجز روزهای تعطیل

انواع سنگ فرش

سنگ فرش و خیابان های سنگ شده ، بخشی از منظره زیبا و دل نشین شهر است .

سنگ فرش مصارف مختلفی دارد که در پیاده رو، خیابان و باغ راه استفاده می شود. برای بیشتر کردن جذابیت محیط بیرونی و فضا هایی که افراد در خیابان برای عبور و مرور استفاده می کنند ، سنگ فرش مورد استفاده قرار می گیرد.

امروزه با وجود انواع سنگ فرش پیاده رو ها ، خیابان و باغ راه ها در متریال ، رنگ ها و طرح های گوناگون ، کار را جهت انتخاب و اجرای آن آسان نموده است.

شما اگر قصد دارید که از سنگ فرش در باغ راه یا پیاده رو جلوی ساختمان خود استفاده نمایید ، می توانید با مشاوران گروه مهندسی پردیس سازه مشورت نمایید.

انواع سنگ فرش پیاده رو ها

توجه به انتخاب سنگ فرش جهت اجرای آن برای پیاده رو ، باید به میزان رفت و آمد در آن و شرایط اقلیمی توجه نمود . سنگ فرش پیاده رو را می توان به چند دسته تقسیم کرد. ما در ادامه انواع دسته بندی آن را برای شما شرح خواهیم داد.

آجر :

آجر مدت هاست که در محوطه سازی مورد مصرف قرار می گیرد. اما امروزه بیش تر جهت ساخت پیاده رو شناخته می شود. یکی از دلایلی که مصالح آجر را پر کار برد کرده، این است که استحکام بالایی دارد و با توجه به حجم رفت و آمد بهترین گزینه جهت سنگ فرش پیاده رو می باشد.

آجر ها با توجه به نوع بافتی که دارند ، هم چنین کم ترین لغزش در زمین های خیس و قیمت مناسب آن ها ، بهترین گزینه برای استفاده در سنگ فرش پیاده رو است.

ترکیب آجر های قرمز این سنگ فرش با گیاهان زینتی سر سبز ، بسیار چشم نواز می باشد و به زیبا سازی شهر کمک می کند. تعمیر و نگهداری سنگ فرش آجری بسیار کم هزینه است و در صورتی که آسبی به آن وارد شود، می توان به راحتی آن را تعویض نمود .

نحوه اجرای آن به این صورت است که ابتدا لایه بستر را متراکم کرده و با استفاده از ملات ماسه و سیمان ، اقدام به چینش آجر ها در کنار هم می نمایند. باید توجه داشت که آجر ها با هم تراز باشند . برای این کار می توانید از تراز دستی استفاده نمایید.

سنگ طبیعی :

برای سنگ فرش پیاده رو از دیگر سنگ ها مانند سنگ طبیعی استفاده می شود . سنگ طبیعی به علت ظاهر بی نظیری که دارد بیش تر مورد مصرف قرار می گیرد. لازم به ذکر است که سنگ در برابر سرما و گرما یا تغییرات شدید آب و هوایی مقاومت بالایی دارد.

سنگ از آجر بزرگ تر می باشد و وزن بیش تری نسبت به آجر دارد. باید توجه داشت که سنگی که در سنگ فرش پیاده رو استفاده می شود، سطحی زبر داشته باشند تا در صورت خیس شدن سنگ، باعث به زمین خوردن و لغزش عابرین نشود.

مناسب ترین سنگ فرش کدام است ؟

  1. ماسه سنگ
  2. سنگ لوح
  3. سنگ آهک
  4. سنگ گرانیت
  5. سنگ کریستال

لازم به ذکر است که کلیه سنگ های نام برده شده مقاومت و استحکام بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی دارند.

باید دز نظر داشته باشید که برای انتخاب سنگ فرش پیاده رو به سه ویژگی دوام بالا ، مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی و مقاوم چند منظوره ، توجه داشته باشید .

سنگ های طبیعی ویژگی دیگری دارند که می توان برای اطمینان از ماندگاری بالا در طول زمان بهره برداری و کم کردن هزینه و شرایط نگهداری ، آب بندی شوند .

سنگ فرش سنگی نسبت به سنگ فرش آجری هزینه بالایی دارد اما برای مسیر های پر ترافیک و پر تعدد بسیار مناسب می باشند.

بتن :

سنگ فرش بتنی توسط مخلوطی از سیمان ، شن ، ماسه و آب ساخته می شود. و در انواع مختلفی از اشکال (موزاییک بتنی) ، اندازه و رنگ قابل تولید است.

جالب است بدانید که بتن ماده ای کاملا منعطف می باشد . و این قابلیت را دارد که بر اساس نیاز های خاص تولید شود. از دیگر مزیت های سنگ فرش بتنی می توان به قیمت ارزان آن اشاره کرد. سنگ فرش بتنی نیز نصب راحتی دارند و در صورت نیاز می توان آن ها را تعویض نمود .

اما اگر در صورتی که یاخت و اجرای سنگ فرش بتنی کاملا اصولی و به خوبی انجام پذیرد ، تا بیست ، بیست و پنج سال نیازی به تعمیر و تعویض ندارد.

سنگ فرش بتنی از مقاومت بسیار بالایی بر خوردار است حتی بیشتر از آسفالت ، شما می توانید برای پیاده رو هایی با تردد بالا دارند ، استفاده نمایید. استفاده از سنگ فرش بتنی به مرور زمان مقاومت فشاری آن را نیز افزایش می دهد. لازم به ذکر است که تولید، اجرا و عمل آوری بتن اغلب از آسفالت گران تر است.

” شما می توانید برای انتخاب راحت تر از مشاوران گروه مهندسی پردیس سازه کمک گیرید “

باید در هنگام انتخاب سنگ فرش به چه مواردی توجه کنیم؟

  1. میزان ترافیک روزانه در پیاده رو چه میزان می باشد؟
  2. آیا غیر از عبور افراد ، دوچرخه و موتور یا وسایل دیگر عبور می کنند یا خیر؟
  3. آیا پیاده رو مختص ساختمان های مسکونی است یا تجاری؟
  4. پیاده رو که اقدام به سنگ فرش آن کرده ایم ، به چه محدوده هایی دسترسی دارد؟ به طور مثال در جوار یک اتوبان است یا یک کوچه بن بست؟
  5. شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه مورد نظر چگونه است؟

سوالات متداول :

مناسب ترین سنگ فرش ها کدامند؟

ماسه سنگ ، سنگ لوح ، سنگ آهک ، سنگ گرانیت ، سنگ کریستال

جمع بندی

در صورتی که می خواهید از سنگ فرش استفاده نمایید می توانید در خواست خود را در سایت گروه مهندسی پردیس سازه ثبت نمایید. مشاوران گروه مهندسی پردیس سازه در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح