نمای داخل ویلا

سبک‌های دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی

پیش از پرداختن به موضوع سبک‌های دکوراسیون داخلی بهتر است که دو واژه دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی را برای شما از همدیگر تفکیک کنیم.

 چرا که بسیاری از افراد فرقِ بینِ این دو کلمه را نمی‌دانند یعنی در واقع آن‌ها را مترادفِ هم می‌دانند.

 طراحی داخلی یعنی اجرای بهترین ساختار جهتِ ایجاد فضای بیشتر و تلاش برای استفاده بهینه و مدرن از فضای خانه اما دکوراسیون داخلی با چیدمان فضای داخلی خانه سروکار دارد ، مانندِ انتخاب، نصب و چیدمان رنگ‌ها، پرده‌ها، مبلمان و دیگر موارد مشابه.

دکوراسیون داخلی به معنی ، جلوه بخشیدن به فضای داخلی خانه با استفاده از اشیاء مربوط به داخل منزل ( مانند اثاثیه ) و هماهنگ و متناسب سازی رنگ‌ها ، شناختن و آگاهی داشتن درباره سبک‌های دکوراسیون داخلی به شما این امکان را می‌دهد ، تا با دید و نگاهِ بازتری بتوانید دکوراسیون خانه خود را بچینید ، طراحان و مشاوران متخصصِ این حیطه در پردیس سازه انواع و اقسام سبک‌های دکوراسیون داخلی را برای افراد مختلف با سلایق متفاوت در متن زیر معرفی کرده است.

 چنانچه شما هم جزء افرادی هستید که طرفدار دکوراسیون‌های خاص هستید پیشنهاد می‌‌کنیم ادامه این مطلب را دنبال کنید.

سبک دکوراسیون داخلی ایرانی چگونه است؟

دکوراسیون داخلی ایرانی

پرطرفدارترین سبک دکوراسیون هر کشوری مسلماً سبک مخصوصِ همان کشور است ، قطعاً این جمله نیز برای جامعه ما صدق می‌کند و سبک دکوراسیون ایرانی پرطرفدارترین و محبوب‌ترین سبک در بین دیگر دکوراسیون‌ها است.

 اولین گزینه‌ای که برای چیدمان دکوراسیون ایرانی لازم است فرش دستبافت است پس از آن نیز استفاده از تجهیزاتی همچون ظروف سفالی، تابلوهای معرق‌کاری و خطاطی شده، گلیم‌های دستبافت و دیگر موارد مشابه است بیشترین رنگی که با فضا و دکوراسیون ایرانی همخوانی دارد رنگ آبی لاجوردی و قرمز است برای تکمیل شدن این دکوراسیون استفاده از مبلمان ترکیب و تزیین شده باچوب پیشنهاد می‌شود البته می‌توان از مبل‌های کلاسیک نیز در این ترکیب استفاده کرد.

4 نوع از پرطرفدارترین سبک‌های دکوراسیون داخلی در ایران :

دکوراسیون کلاسیک
  • کلاسیک

مهمترین نکته و ویژگی خاصی که سبک کلاسیک دارد این است که رنگِ مدِ سال دخالتی در آن ندارد، کلاسیک شیک‌ترین نوع دکوراسیون داخلی است که بین تمامی افراد از محبوبیت بالایی برخوردار است و جزء معدود سبک‌های دکوراسیون داخلی بشمار می‌رود .

 که در عینِ زیبایی بسیار راحت است و علاوه بر آن نیز هیچگاه از مد نمی‌افتد در این نوع سبک می‌توانید از هر دو نوع مبلمان راحتی یا رسمی با طیفِ رنگ‌های خانواده سفید، کرم و قهوه‌ای استفاده کنید ،  مبنای اصلیِ سبک کلاسیک، مرتب و تمیز بودن فضا است یعنی باید از شلوغ کردن فضای داخلی بپرهیزید.

  • مدرن

سبک مدرن ویژه کسانی است که دوست دارند دکوراسیون فضای داخلیِ‌شان عاری از هر گونه اثاثیه و وسایل مورد توجه باشد ، اصولاً سبک مدرن یعنی فضای منظم، مرتب، خلوت و آرام ، طیفِ رنگ‌های خنثی مانندِ طوسی بهترین پیشنهاد برای این نوع دکوراسیون است.

 در ضمن اگر می‌خواهید سبک مدرن را به بهترین شکل ممکن در دکوراسیون خانه خود اجرا کنید پیشنهاد می‌کنیم از چند تکه اثاثیه یا وسایل طبیعی ماننده چرم یا چوب ( صندلی‌ یا تابلو‌های چوبی ) استفاده کنید.

  • مینیمال

نکته اصلی در سبک‌های دکوراسیون داخلی مینیمال استفاده از اثاثیه و تجهیزات ساده جهت دیزاین داخلی است در صورتی که سبک مینیمال را برای کوراسیون خود انتخاب کردید ، حتماً باید توجه داشته باشید که از ایجاد هر گونه شلوغی و نامنظمی بپرهیزید رنگ‌ها خنثی برای این نوع دکوراسیون خاص‌ترین انتخاب هستند.

  • معاصر ( کانتمپروری )

در دکوراسیون معاصر از تجهیزاتی جهت چیدمان استفاده می‌شود که در همان زمان وجود دارند ، مثلاً اگر شخصی بخواهد از سبک معاصر پیروی کند نباید از تجهیزات و وسایل قدیمی یا بسیار جدید که هنوز استفاده از آن‌ها باب نشده است استفاده کند ، نوع رنگ و چیدمان دکوراسیون این سبک تقریباً همانندِ سبک مدرن است.

سبک‌های دکوراسیون داخلی متفاوت و لاکچری :

اخیراً دکوراسیون‌های داخلی تک و متفاوت تحتِ عنوان دکوراسیون‌های لاکچری در بین خانواده‌ها خصوصاً زوج‌های جوان و امروزی، جا باز کرده است بواسطه همین امر طراحان پردیس سازه برای آگاهی شما چند نمونه از آن‌ها را در متن زیر معرفی می‌کند :

  • فرانسوی

فرانسوی ، سبک و دکوراسیونی مجلل و بسیار باشکوه ویژه کسانی که دکوراسیون‌های لوکس و اشرافی را می‌پسندند این سبک هزینه بالایی را می‌طلبد ، چرا که لازمه اجرای آن تهیه وسایل و تجهیزات گران قیمت است به طوری که حتی تهیه دکوری‌ها بسیار ناچیز و کوچک این نوع دکوراسیون هزینه بالایی دارد.

 استفاده از جنس‌های ابریشمی ( مانندِ پرده‌ها ) و آینه‌های بزرگ و قدی در دیزاین این دکوراسیون نقش بسیار پرنگی دارند. البته در این سبک نباید از حکاکی غافل شد مانندِ حکاکی دیوارها یا استفاده از اثاثیه حکاکی شده مانندِ مبل‌هایی با دسته‌های چوبی حکاکی شده از جمله رنگ‌هایی که برای این دکوراسیون مناسب هستند، نباتی، سفید، نقره‌ای، سبز، آبی، یاسی و رنگ‌های مشابه و اشرافی است.

  • بوهمیان

سبک بوهمیان مختصِ افراد با ذهن و فکر آزاد و باز هستند اصولاً این نوع افراد از قوانین و قواعدِ خاصی پیروی نمی‌کنند ، این امر نیز باعث شده تا در دکوراسیون خود علاقه‌ای به پیروی از یک سبک خاص نداشته باشند استفاده از تجهیزات، اثاثیه و نوع رنگ‌ها در سبک دکوراسیون داخلی بوهمیان هیچ محدودیتی ندارد.

خلاصه یعنی چیدمان تجهیزات در دکوراسیون بوهمیان هیچ هارمونی‌ای ندارد.

  • اسکاندیناوی

این سبک در کشورهایی همچون فنلاند و ایسلند بسیار پرطرفدار است سبک اسکاندیناوی تقریباً ساده و بدون دکوری و تجهیزات مصنوعی است ( یعنی از دکورهایِ طبیعی استفاده می‌شود ) دقت کنید در این نوع دکوراسیون نباید از متعلقات و تجهیزات اضافی استفاده کنید ،  چرا که هدفِ این سبک استفاده از وسایل کاربردی است بیشترین رنگی که برای سبک اسکاندیناوی موردِ استفاده قرار می‌گیرد ترکیب سفید و مشکی است.

چگونه یک دکوراسیون چشم نواز داشته باشیم؟

هر فردی می‌تواند دکوراسیون داخل خانه یا محلِ کار خود را اجرا کند اما اگر قصد داشته باشید دکوراسیونی بسیار زیبا داشته باشید ، باید به نوع طراحی فضای داخلی خانه خود توجه داشته باشید همچنین باید به اجرای کلیه سبک‌های دکوراسیون داخلی مسلط و آگاه باشید تا در نهایت خانه‌ای زیبا و تک داشته باشید.

سوالات متداول :

سبک دکوراسیون داخلی ایرانی چگونه است؟

 اولین گزینه‌ای که برای چیدمان دکوراسیون ایرانی لازم است فرش دستبافت است پس از آن نیز استفاده از تجهیزاتی همچون ظروف سفالی ، تابلوهای معرق‌کاری و خطاطی شده ، گلیم‌های دستبافت و دیگر موارد مشابه است بیشترین رنگی که با فضا و دکوراسیون ایرانی همخوانی دارد رنگ آبی لاجوردی و قرمز است برای تکمیل شدن این دکوراسیون استفاده از مبلمان ترکیب و تزیین شده باچوب پیشنهاد می‌شود البته می‌توان از مبل‌های کلاسیک نیز در این ترکیب استفاده کرد.

سبک‌های دکوراسیون داخلی متفاوت و لاکچری کدامند؟

فرانسوی ، بوهمیان ، اسکاندیناوی

جمع بندی

پردیس سازه با در اختیار داشتن طراحان ماهر دکوراسیون داخلی می‌تواند هر نوع سبکی را باتوجه به سلیقه و طراحی فضای داخلی ساختمان شما، اجرا کند.

شما می‌توانید برای کسب مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر در این باره با مشاوران ارتباط برقرار کنید.

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح