شریعتی خیابان ماهرو زاده مهندس شزکایی

سنگ کاری تراورتن

آموزش سنگ کاری تراورتن

در این مقاله شما را با سنگ تراورتن آشنا می کنیم و در ادامه به آموزش سنگ کاری تراورتن می پردازیم.

در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتر کسب نمایید ، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

http://www.pardissazeh..ir

سنگ تراورتن چیست؟

سنگ تراورتن در دسته سنگ های آهکی مختلف قرار می گیرد. تنوع رنگی و الگویی بسیاری دارند که بسیار ایده آل برای نما های ساختمان ، دیوار ها و کف استخر ها ، کف پوش ها و سنگ فرش ها می باشند .همچنین تنوع و کیفیت آن بسیار می باشد به همین منظور دست علاقه مندان را برای انتخاب باز گذاشته است.

مزایا و معایب سنگ تراورتن

سنگ تراورتن تا چند سال گذشته به عنوان یکی از لوکس ترین و گران قیمت ترین سنگ های تزیینی شناخته می شد. اما با افزایش عرضه در بازار و کاهش چشم گیر قیمت آن ، با توجه به تنوع بالایی که دارد ، جایگاه ویژه ای در بین خانه ها و خانواده ها برای خود به دست آورد .

حتی امروزه به عنوان سنگ فرش حیاط ، دیوار پوش و کف پوش سالن های تشریفاتی و استخر ها ، حتی به عنوان راه پله و … مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ تراورتن انتخاب مناسبی برای اقلیم و مناطق با آب و هوای گرم می باشد . هم چنین طول عمر بالایی که دارد ، مزید بر علت شده است تا بیش تر در صنعت ساختمان سازی استفاده شود .

بافت خاص و زبر سنگ تراورتن باعث شده است تا از این سنگ بیش تر در نمای ساختمان ها یا سنگ فرش فضا های بیرونی قدمت و اصالت خاصی را به محیط ببخشد.

سنگ های تراورتن به طور معمول به رنگ های سفید عاجی یا کاملا سفید و کاراملی در بازار مواد و مصالح موجود می باشد . نا گفته نماند که رنگ های متداول مقرون به صرفه تر می باشند ، این در حالی است که سنگ هایی با رنگ های نادر تر ، اغلب قیمت های به مراتب بالا تری خواهد داشت.

هر چه میزان املاح و عناصر محلول در این آب ها کمتر باشد ، رنگ سنگ روشن تر خواهد بود. هر چه عناصر بیشتر ، رنگ سنگ را تیره کرده و گران بها تر می سازد .

رنگ هایی خاص مانند قهوه ای ، طلایی و خاکستری با قیمت های بسیار بالا در بازار مواد و مصالح به فروش می رسند . این نوع از سنگ های تراورتن ، خریداران خاص خود را دارند .

شما اگر قصد خرید یا نصب سنگ تراورتن را دارید می توانید به گروه پردیس سازه مراجعه نمایید و با کمک مشاورین ، سنگ مورد نیاز خود را تهیه و به کمک نصابان و سنگ کاران متخصص و کار بلد این گروه ، آن را نصب نمایید .

http://www.pardissazeh..ir

آموزش سنگ کاری تراورتن

جهت آموزش سنگ کاری تراورتن نیاز است تا یک سری اصول و نکات رعایت شود . همچنین آموزش سنگ کاری تراورتن نیاز به وسایل و ابزار آلات مخصوص به خود دارد .

ما می خواهیم در این قسمت از مطالب ، شما را با آموزش سنگ کاری تراورتن آشنا سازیم.

ابزار و وسایل جهت نصب سنگ تراورتن

  1. نوار اندازه گیری
  2. چکش یا پتک لاستیکی
  3. دریل قدرتمند
  4. ماژیک یا مداد جهت علامت زدن
  5. تراز
  6. صفحه ضربه گیر
  7. ماله حاشیه ای
  8. اره مرطوب

در انتخاب اندازه ماله توجه کنید . زیرا اندازه ماله به اندازه سنگی که می خواهید آن را نصب نمایید بستگی دارد. باید برای هر سنگ از ماله مناسب به آن استفاده نمود.

بستر سازی جهت نصب سنگ

قبل از نصب سنگ تراورتن باید زیر آن را تمیز و صاف کنید . پس باید برای این مرحله از نصب وقت کافی صرف نمایید .

توجه داشته باشید که باید هر گونه قطعه ای که از قبل مانده مانند کف پوش ، لمینت و یا ورقه هایی که قبلا بر روی کف نصب شده بودند، باید تعمیر و طور کامل از بین بروند . هر گونه ترک بر روس سطوح بتنی اجرا شده در زیر کار، باید حتما تعمیر و یا به وسیله مصالح از بین برنده ترک پوشیده شوند . چوب هایی که خراب شده یا از بین رفته باید جایگزین شود و به صورت مناسب تقویت شود .

طراحی سنگ تراورتن

همان طور که گفته شد ، سنگ های تراورتن طبیعی بوده و طرح هایی با تنوع بالا دارد. پس باید در طی فرآیند نصب طوری چیده و ترکیب شوند که همه تکه های روشن یا تیره در یک قسمت جمع نشوند و ترکیب زیبایی را به نمایش بگذارند . پس در نتیجه قبل از این که آن را نصب نمایید ، کنار هم بچینید.

توجه داشته باشید که نباید تراورتن را مرطوب نصب نمایید .حتما باید سنگ و بستر کاملا خشک باشند .

سیلر و طریقه و زمان اجرای آن بر روی سنگ تراورتن

سنگ تراورتن نرم تر از سنگ گرانیت است . به همین منظور باید جهت محافظت از زیبایی طبیعی سنگ ، سطح آن با سیلر پوشیده شود.

اجرای سیلر بر روی سطح سنگ تراورتن بسیار آسان می باشد. تنها کفی است پس از نصب به صورت دوره ای معمولا هر 3 تا 5 سال اجرا شود .

چگونه می توان سنگ تراورتن را تهیه و نصب نمود؟

اگر با خواندن مطالب فوق مشتاق شده اید که در نما یا کف ساختمان خود از سنگ تراورتن داشته باشید، می توانید در خواست خود را در سایت مهندسی پردیس سازه ثبت نموده و منتظر تماس کارشناسان و مشاوران این گروه باشید.

سوالات متداول :

سنگ تراورتن چیست؟

نوعی سنگ تزیینی است که در دسته ی سنگ های آهکی قرار می گیرد .تنوع رنگی بسیاری دارند و ایده آل برای نمای ساختمان است.

انواع سنگ تراورتن کدامند؟

تراورتن عباس آباد

تراورتن حاجی آباد

تراورتن آتش کوه

تراورتن تکاب

تراورتن آب گرم محلات

جمع بندی

امیدواریم که با خواندن این مطلب ، آشنایی ابتدایی با آموزش سنگ کاری تراورتن پیدا کرده باشید. در صورت کسب اطلاعات بیش تر جهت آموزش سنگ کاری تراورتن می توانید با گروه مهندسی پردیس سازه تماس حاصل نمایید .

آموزش سنگ کاری تراورتن از جمله مواردی است که می توانید جهت آن به گروه مهندسی پردیس سازه مراجعه نمایید.

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح