گچ بری و جزییات آن

گچ بری چیست؟

هنر گچ بری یکی از هنر های وابسته به معماری است که در هر زمان و تاریخ شکل و شیوه مخصوص به خود را داشته است. همان طور که از اسم این هنر پیدا است ، مصالح اصلی به کار رفته گچ می باشد .

امروزه از گچ بری در هنر معماری برای طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد.

گچ خاصیت فرم پذیری و چسبندگی هم چنین رنگ مطلوبی دارد. شیوه های اجرای آن متنوع است .

جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران گروه مهندسی پردیس سازه تماس حاصل نمایید .

گچ بری هنر بریدن ، کندن و کاویدن روی گچ می باشد . سقف و دور لوستر جزو گچ بری هایی است که امروزه بیشتر در ساختمان ها می بینیم.

آمیختگی هنر با فن در صنعت گچ بری بسیار مشهود است. ایجاد نقوش ظریف گل و برگ و طرح های هنری تنها از عهده یک فرد متخصص در زمینه گچ بری بر می آید. کنده کاری و ایجاد نقوش متنوع بر روی گچ ، محیط و فضا را از سادگی در می آورد و در روحیه ما بسیار تاثیر گذار است.

پس با توجه به حساسیت و ظرافت این هنر باید توسط شخصی ماهر و کار بلد انجام پذیرد. در صورتی که می خواهید ساختمان خود را با گچ بری زینت بخشید می توانید از گچ کاران ماهر گروه مهندسی پردیس سازه کمک خواهید.

خلاقیت استاد کاران در معماری ساختمان ، به ظرافت هر چه بیشتر گچ بری در فضا کمک به سزایی دارد.

هزینه گچ بری

گچ بری کنده کاری ساده روی گچ اما با ظرافت و حساسیت بالا است و یکی از عمده فعالیت های است که در صورت باز سازی ساختمان ، انجام می پذیرد.

قیمت گچ بری به طور معمول با توجه به سطح کار سنجیده می شود . همچنین اجرت گچ کار و قیمت مواد و مصالح و ابزار بر قیمت آن تاثیر گذار است .

با مراجعه به سایت مهندسی پردیس سازه ، قیمت این هنر معماری را مشاهده نمایید.

گروه مهندسی پردیس سازه با داشتن تنوع محصول فراوان و ارائه انواع متریال و مواد و مصالح مختلف ، سعی دارد تا شما با هر بودجه ای که دارید بتوانید ، از خدمات گچ بری این گروه بهره مند شوید .

ابزار گچ بری چیست؟

برای گچ بری نیاز به ابزار های پیچیده و گران قیمتی نیست. تنها دست های توان مند گچ کار به همراه ذوق و سلیقه و خلاقیت وی است که هنر زیبایی می سازد.

ماله یکی از اولین و ضروری ترین ابزاری است که باید یک گچ کار داشته باشد.  زیرا به منظور پوشاندن دیوار و سقف، سفید کاری مجبور به استفاده از ماله می باشد . ماله ابزار مناسب برای پخش کردن گچ بر روی سطوح می باشد .

دمبر از دیگر وسایلی است که یک گچ کار در حین گچ بری به آن نیاز دارد. این وسیله با ظاهری تیر و برنده ، باعث برده شدن گچ توسط گچ کار می شود .استفاده از این وسیله نیاز به تبحر کافی دارد و یک کار کاملا تخصصی است. زیبایی نهایی کار تنها به وسیله استفاده صحیح و درست از دمبر می باشد .

بوم خوار یکی دیگر از ابزار های ضروری برای کار گچ بری است. این وسیله جهت تمیز کردن بوم و زمینه کار مورد استفاده قرار می گیرد. بوم خوار نیز جزو ابزاری است که استفاده از آن نیاز به تبحر کافی دارد .

وردنگی نوعی قلم محسوب می شود . وردنگی در طراحی گچ بری مورد استفاده قرار می گیرد. کار با این ابزار آسان نبوده و باید توسط یک گچ کار کار بلد استفاده شوند.

قلم بوم گرد نیز از دیگر ابزار آلات گچ بری می باشد . با این وسیله می توان لبه های گرد و قاشقی را روی سقف و دیوار ایجاد نمود. لبه های گرد کوچک در طراحی برگ ها و دیگر اشکال کار برد چشم گیری دارد .

انواع گچ بری در فضای ساختمان

  • طرح های زمینه ای و سطح
  • طرح های حاشیه ای

این روش در اجرای گچ بری به طور معمول در کناره و حاشیه سقف ها ، گوشه های راه پله، کناره های راه رو و همه گوشه ها و زوایا اجرا می شود . حاشیه یکی از پر طرف دار ترین نوع گچ بری است که در ساختمان ها اجرا می شود . طرح های حاشیه ای را می توان مزین به جملات زیبا کرد و با برجسته سازی ، جلوه آن را دو چندان نمود.

  • طرح های خاص

این نوع گچ بری بیشتر به صورت تکی و صرفا برای اماکن خاص سفارش داده می شود. طرح های خاص در واقع به صورت مجزا آماده شده و برروی سازه نصب می گردد. در ساختمان اطراف منایع روشنایی سقفی با گچ بری خاص برجسته سازی شده و نمای آن را بیشتر می کند .

در صورتی که با خواندن این مطالب قصد دارید سقف یا دیوار ساختمان خود را گچ بری کنید ، حتما سری به سایت مهندسی پردیس سازه زده و از کارشناسان این گروه راهنمایی بخواهید.

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح