کابل کشی

کابل کشی

کابل ها جهت استفاده در کابل کشی به دو دسته فشار ضعیف و فشار متوسط تقسیم می شوند .

90 درصد از کابل ها که دارای جریان زیاد می باشند ، عایقی از کاغذ آغشته به روغن دارند .

بدین صورت که سیم ها با نوار های کاغذی پیچیده شده اند و به نوعی روغن معدنی غلیظ آغشته می شوند. سیم کابل از جنس مس آلومینیوم است و می تواند از یک لایه تا چند لایه باشد.

سیم های چند لایه معمولا نرم تر هستند و قابلیت انحنای آن نسبت به کابل هایی که  با یک سیم هستند ، بیشتر است. برای جلو گیری از نفوذ نم و رطوبت به داخل کابل ، سیم عایق شده با یک غلاف فلزی پوشانده خواهد شد.

 لازم به ذکر است که در بعضی از کابل ها به جای سرب از غلاف آلومینیومی بدون درز استفاده می شود. که البته در مصرف ساختمانی این نوع کابل ، مشکل اصلی درجه حرارت زیاد ذوب آلومینیوم می باشد.

کابل هایی که غلاف آلومینیومی دارند، به خوبی کابل های سربی قابلیت خم شوندگی ندارند. اما به مراتب از کابل های سربی سبک تر می باشند .

شما برای انتخاب بهتر و مناسب تر انواع کابل ها جهت کابل کشی ساختمان خود ، می توانید به سایت مهندسی پردیس سازه رفته و در خواست خود را ثبت نمایید .

نصب کابل ها به وسیله بست های فلزی و پلاستیکی و رول پلاک ها بر روی دیوار نیز انجام می پذیرد. اما رعایت نکات ایمنی در کابل کشی یکی از مهم ترین مسائل است که باید به آن توجه خاص داشت.

سینی کابل و کار برد آن

برای انتقال زیادی از کابل ها به صورت رو کار و نصب آن ها از پایه های پیش ساخته استفاده می شود.

یکی از این پایه ها به دیوار رول پلاک می شوند ، و سینی کابل بر روی پایه دیگر قرار می گیرد. توجه داشته باشید که مسیر سینی کابل ها باید حتما کاملا بسته باشد .همچنین باید سیم اتصال به زمین داشته باشد.

در هنگام کابل کشی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در کابل کشی باید توجه نمود اگر در مسیری کابل فشار قوی و کابل فشار ضعیف وجود دارند ، کابل فشار ضعیف حتما بر روی کابل فشار قوی قرار گیرد.

همچنین رعایت نکات ایمنی بسیار مهم می باشد . حتما قبل از شروع به کار از سالم بودن وسایل اطمینان کافی را حاصل نمایید . ضمنا در حین کابل کشی از دستکش چرمی جهت حفاظت از برق استفاده نمایید.

کابل کشی شبکه ساختار یافته

اصطاحا به زیر ساخت های کابل کشی جهت ارتباط اجزا شبکه در محبط یک ساختمان یا یک فضای مشخص گفته می شود .

اجزا کابل کشی شبکه شامل پنج بخش می شود : 

  • نقطه علامت گذاری

مکانی که کابل کشی مخابرات به اتمام رسیده و کابل کشی ارتباطی داخل ساختمان شروع می شود ، نقطه گذاری می شود .فی الواقع در این محل تجهیزاتی نصب خواهد شد که ارتباط میان شبکه ایجاد شده در داخل ساختمان و شرکت مخابرات را فراهم می آورد.

  • اتاق سرور یا ارتباطات

به اتاق هایی گفته می شود که محل قرار گیری تجهیزات اصلی شبکه و هم چنین تجهیزات مخابراتی می باشد. در اصل کلیه اتصالات اصلی در شبکه ، در این اتاق انجام می پذیرد.

  • کابل کشی شبکه عمودی

در هر طبقه از ساختمان اتاقی نیاز دارید تا تجهیزات اصلی مانند سوییچ شبکه در آن قرار گیرد. نظر به این که این اتاق ها در طبقات مختلفی از ساختمان می باشند ، کابل ها باید به صورت عمودی در بین طبقات کشیده شود . این نوع کابل کشی به کابل کشی عمودی معروف می باشد. این  بخش کابل کشی مهم ترین قسمت پسیو شبکه می باشد.

  • کابل کشی افقی

کابل کشی افقی به منظور انجام کابل کشی میان تجهیزات داخل اتاق می باشد. این کابل کشی از طریق نصب داکت ها ، نصب ترانک و مسیر هایی که بر روی دیوار ها و یا در سطح زمین نصب شده اند یا در مسیر هایی مانند داخل سقف کاذب یا کف کاذب ، عبور می کنند.

  • محیط کاری

به اتاقی گفته می شود که تجهیزات کاربران پایانی در آن قرار گرفته است . منظور از این کاربران همان کاربران شبکه می باشد . وسایل و ماشین  که مربوط به آن ها می باشد .

مانند : لب تاب ؛ پرینتر ، تلفن و … این اتاق محل انجام اتصال میان ماشین های کاربران و پریز های تحت شبکه می باشد.

مزایای کابل کشی شبکه یا پسیو شبکه

  1. ثبات و پایداری
  2. پشتیبانی از تجهیزان سازندگان مختلف
  3. سادگی در جا به جایی، اضافه کردن و ایجاد تغییر
  4. سادگی در عیب یابی
  5. پشتیبانی از کاربرد های آینده
  6. جداسازی خطا
  7. کاهش هزینه ها

ثبت درخواست در سایت مهندسی پردیس سازه

در صورتی که به خدمات این گروه نیاز داشتید می توانید به سایت رفته ودر خواست خود را در قسمت ثبت در خواست ، ثبت نمایید.

مشاوران و متخصصین این گروه حتما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این گروه با در نظر گرفتن نیاز و بودجه شما سعی دارند تا بهترین متریال و مواد و مصالح موجود در بازار به شما معرفی نمایند و در صورت نیاز از آن در ساختمان یا سازه استفاده کنند.

شما می توانید پس از ثبت در خواست خود ، جداول قیمت گذاری مواد و مصالح این گروه را مشاهده کنید. و با توجه به بودجه ای که دارید ، متریال ساختمانی خود را انتخاب نمایید.

گروه مهندسی پردیس سازه با داشتن طراحان و متخصصین مجرب و زبده در کلیه امور ساختمانی می تواند بهترین راهنما برای شما در انجام این قبیل کار ها باشد.

سوالات متداول :

اجزای کابل کشی شبکه شامل چه بخش هایی می شود؟

نقطه علامت گذاری

اتاق سرور یا ارتباطات

کابل کشی شبکه عمودی

کابل کشی شبکه افقی

محیط کاری

درخواست کابل کشی خود را چگونه ثبت کنیم؟

شما عزیزان می توانید با هر بودجه و متریالی که دارید درخواست خود را در سایت پردیس سازه ثبت نمایید.

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح