ویلا سبو بزرگ لواسان

آنالیز قیمت دستمزد دیوار بهمن 1401

آنالیز قیمت دیوار

تحلیل و آنالیز قیمت و دستمزد انواع دیوارها موضوع مهمی است این مبحث مخصوصاً برای کسانی که تصمیم به ساختِ بنایی را دارند یا افرادی که قصد ورود به این حرفه یعنی دیوار کِشی را دارند می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

مقاله زیر به طور مستقیم به نقد و بررسی انواع دیوارها و دستمزد اجرای آن‌ها پرداخته است.

شناخت انواع دیوارهای ساختمانی از لحاظ مصالح مصرفی

شناختن انوع دیوارها به منظور اینکه چه نوع مصالحی در آن بِکار می‌رود لازم است تا بتوانیم در نهایت به آنالیز قیمت دیوارها برسیم .

انواع دیوارها عبارت‌اند از :

  • دیوار آجری

آجر یکی از مصالح پرمصرف در چیدن دیوارها است همچنین قیمت پایین و بسیار به‌صرفه‌ای دارد که باعث شده تا افراد زیادی از این مصالح در دیوار کِشی خود استفاده کنندآ دیوار آجری انواع مختلفی همانند آجر فشاری، آجر سفالی و آجر پنج سوراخی، دارد که اجرای هر کدام دستمزد و قیمت مشخصی دارد.

  • دیوار بلوکی ( بلوک سفالی ، بلوک گچی ، بلوک سیمانی و دیگر انواع آن )

استفاده از بلوک و انواع آن در تیغه چینی بسیار رایج شده است دلیل آن نیز سرعت بالای اجرا و ارزان بودن آن است این دو دلیل باعث شده تا در کُل برای صاحب کار بسیار اقتصادی و به‌صرفه باشد.

  • دیوار سنگی

دیوار سنگی جزء دیوارهای بسیار قدیمی است این نوع دیوار در شهرها کمتر دیده می‌شود، سنگ‌های موردِ استفاده جهتِ تیغه چینی انواع و اقسام مختلفی دارد که در انتهای این مبحث دستمزد اجرای آن‌ها را درج خواهیم کرد.

اندازهِ ضخامتِ دیوارکشی و تیغه چینی در تعیین قیمت و دستمزد انواع دیوار، نقشی دارد؟

اندازه تیغه‌ها و ضخامت مصالح بِکار رفته در ساخت دیوار بر نرخ دستمزد تأثیر می‌گذارد، یعنی هر چه اندازه مصالح کمتر باشد دستمزد نیز کمتر است.

آنالیز قیمت دستمزد درسال 1401 دیوار‌ها نسبت به ضخامت مصالح

نوع مصالح بِکار رفته در دیوار کشیاندازه و ضخامت تیغه و دیواردستمزد اجرا در هر متر مربع
آجر فشاری10 سانتی متری45000 تومان
آجر فشاری20 سانتی متری70000 تومان
آجر فشاری35 سانتی متری105000 تومان
آجر سفالی 20 سانتی متری یک طرف نما مناسب دیئار سوله و اداری 280.000 تومان
آجر سفالی20 سانتی متری دو طرف نما مناسب دیئار سوله و اداری 340.000تومان
بلوک سیمانی( لیکا)10 سانتی متری45.000تومان
بلوک سیمانی( لیکا)15 سانتی متری45.000تومان
بلوک سیمانی( لیکا)20 سانتی متری65.000تومان
بلوک سفالی 10 سانتی متری 45.000 تومان
بلوک سفالی 15 سانتی متری 45.000 تومان
بلوک سفالی 20 سانتی متری 65.000 تومان
دیوار کشی با هبلکس 15 سانتی متری 70.000 تومان

معرفی دیگر انواع دیوارها

  • دیوار تریدی پانل

دیوار تریدی پانل یک دیوار پیش ساخته است و جزء جدید‌ترین نوع دیوار کِشی و تیغه چینی محسوب می‌شود این دیوار برای دیوارهای باربر و غیر باربر قابل استفاده است و برای سازه‌های سنگین گزینه بسیار مناسبی است نصب هر یک متر دیوار تریدی پانل 30000 تومان دستمزد دارد.

  • دیوار کنافی

دیوار‌های کنافی یا درای وال بیشتر بعنوان جدا کننده فضاها بکار می‌رود در واقع نقش پارتیشن را برای هر قسمت از خانه دارد این دیوار برای دیوارهای باربر مناسب نیست اما قیمت مناسب و به‌ صرفه‌ای دارد.

  • دیوار بتنی

با استفاده از ترکیب و ادغام ماسه ، سیمان ، آب و شن ( در مقیاس ئ نسبت‌ها مشخص ) می‌توان دیوارهای بتنی را ساخت این نوع دیوار برای سازه‌های ثقیل و بناهایی که در مناطق رطوبت دار قرار دارند بهترین کاربرد را دارند.

  • دیوار خشتی گِلی

دیوارهای خشتی را اگر از نزدیک ندیده باشید قطعاً آن‌ها را در فیلم‌ها و عکس‌ها دیده‌اید این نوع مصالح در مناطق گرم و خشک و کویری بِکار می‌روند ( بنای تاریخی و معروف ایران” ارگ بم” از دیوارهای خشتی ساخته شده است که قدمتی چند هزار ساله دارد ) خِشت‌ها از مخلوط خاک رُس و آب ساخته می‌شوند و با استفاده از قالب‌های مخصوص آن‌ها را فُرم می‌دهند و در آفتاب خشک می‌کنند این جنس از دیوارها برایِ خانه‌های نهایتاً دوطبقه قابلِ استفاده می‌کنند.

  • دیوار چوبی

دیوارهای چوبی نیازی به معرفیِ خاصی ندارند، اجرای دیوار با مصالح چوبی روندی سریع دارد اما نقطه ضعفی که این مصالح دارد نداشتن دوام در مقابل سوختگی است، خانه‌های چوبی را می‌توانید در شمال کشور خودمان ببینید.

سوالات متداول :

قیمت دستمزد دیوار چگونه محاسبه می شود؟

بصورت متر مربع و دیوار هایی با حجم بالا بصورت متر مکعبی محاسبه میشود همچنین شما همراهان عزیز می توانید آنالیز قیمت دستمزد دیوار را در جدولی که در سایت پردیس سازه قرار داده ایم ملاحظه بفرمایید.

جمع بندی

اگر در این زمینه و دیگر کارهای ساختمانی مشکل یا پرسشی داشتید می‌توانید به سایت پردیس سازه مراجعه کنید این شرکت مسلط بر انجامِ تمامیِ مراحل ساخت و طراحی سازه‌ها است و مفتخر است که به شما در انجام کلیه امور ساختمانی مشاوره دهد.

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

1 در مورد “آنالیز قیمت دستمزد دیوار بهمن 1401”

  1. بازتاب: محاسبه هزینه ساخت ساختمان - پردیس سازه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح