قیمت وال پست و دستمزد ، هزینه نصب والپست 1403

دستمزد نصب والپست با نبشی ۴ بدون ورق دونه ای تا 3 مترطول 75 هزار تومان

دستمزد نصب والپست با نبشی ۴ با ورق دونه ای تا 3 متر 90 هزار تومان

دستمزد نصب والپست با نبشی ۶ با ورق دونه ای تا 3 متر طول از 120.000 هزار تومان

عرضه محصولات والپست جدید!
مطابق با پیوست ششم استاندارد
روش اصولی تر و مقرون به صرفه
سرعت بالای اجرا

محصولات ما :
-وادار میانی H و وادار کناری یک طرفه U

  • ناودانی منقطع ورق سیاه 2میل واقعی و ورق گالوانیزه 1.5 میل
  • میلگرد بستر آجدار خرپایی گالوانیزه با قطر 4میلیمتر و در سایز 5.5 و 11 و 15
  • گیره و قلاب گالوانیزه با عرض 3 سانتیمتر و طول 15سانتیمتر
  • نبشی منقطع با ورق سیاه و گالوانیزه
  • بست تخت، بست رادیکالی، بست هشتگیر

.

ناودانی منقطع با ورق سیاه مبارکه دومیل
بال 7.5 سانتی
شروع طول از 10 سانت (طول های متداول : 20، 30، 36، 40، 50)
1540: 80.000ت 1040: 70.000ت
قیت بقیه سایز ها به تناسب محاسبه می شود.

.

ناودانی منقطع با ورق سیاه مبارکه دومیل
بال 7.5 سانتی
شروع طول از 10 سانت (طول های متداول : 20، 30، 36، 40، 50)
1540: 80.000ت 1040: 70.000ت
قیت بقیه سایز ها به تناسب محاسبه می شود.
میلگرد بستر با قطر 3.80 تا 4 میلیمتر
آجدار
گالوانیزه شده
جوش نقطه ای صنعتی
در سایز های 5.5، 11 و 15 سانتیمتری
قیمت عرض 5.5س: 34.500 ت
قیمت عرض 11س: 35.000ت
قیمت عرض 15س: 35.500ت
گیره و قلاب : 12.000ت
**امکان ارائه بدون گالوانایز نیز وجود دارد.

.

ناودانی منقطع با ورق سیاه مبارکه دومیل
بال 7.5 سانتی
شروع طول از 10 سانت (طول های متداول : 20، 30، 36، 40، 50)
1540: 80.000ت 1040: 70.000ت
قیت بقیه سایز ها به تناسب محاسبه می شود.
میلگرد بستر با قطر 3.80 تا 4 میلیمتر
آجدار
گالوانیزه شده
جوش نقطه ای صنعتی
در سایز های 5.5، 11 و 15 سانتیمتری
قیمت عرض 5.5س: 34.500 ت
قیمت عرض 11س: 35.000ت
قیمت عرض 15س: 35.500ت
گیره و قلاب : 12.000ت
**امکان ارائه بدون گالوانایز نیز وجود دارد.
وادار میانی H و وادار کناری یک طرفه U
ورق سیاه 2میل مبارکه
بال در هر طرف 5سانتیمتر (امکان افزایش/کاهش دارد)
در عرض مورد نظر شما (عرض متداول 10، 15، 20)
قیمت ها بر حسب شاخه 3 متری ( درصورت نیاز به طول بیشتر به تناسب محاسبه شده و مبلغ وصله جوش اضافه می گردد)
H15: 750.000
H10: 650.000
U15: 550.000
U10: 460.000

وال پست

وال پست یک سازه اصلی عمودی یا افقی شبیه به ستون یا تیر اما با عملکردی متفاوت با آن‌ها است که برای اتصال دیوارها به ستون‌ها ، تیرها ، دال‌ها و ایمن‌سازی آن‌ها از واژگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وال پست‌ها می‌توانند فولادی یا از جنس بتن مسلح (آرمه) باشند اما وال پست فولادی رایج‌تر است و معمولاً از پروفیل‌های زاویه‌دار ، پروفیل‌های U شکل یا پروفیل‌های جعبه‌ای ساخته می‌شود.

اما شاید این سؤال برای شما پیش آمده باشد که هدف از نصب وال پست چیست؟ در جوابی کوتاه به این سؤال باید گفت که هدف از نصب وال پست در ساختمان ، انتقال بار و فشار باد و لرزه‌ها به قاب‌های سازه و ایمن‌سازی دیوار از ریزش است.

در این مطلب سعی می‌کنیم وال پست را از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار دهیم تا چیستی، مزایا و کاربردهای این ابزار به خوبی مشخص شود.

معرفی وال پست

وال پست عضوی در سازه محسوب می‌شود که میانقاب‌های سازه‌ای و غیر سازه‌ای و تیغه‌ها را به اسکلت اصلی ساختمان متصل می‌کند تا مقاومت کلی آن‌ها در برابر نیروی مخرب باد و زلزله افزایش یابد.

پس به عبارت دیگر می‌توان گفت که وال پست‌ها سبب درگیر شدن و اتصال دیوار با اسکلت سازه می‌شوند که افزایش کلی استحکام دیوارها نتیجه این اتصال خواهد بود.

میانقاب‌ها درواقع دیوارهایی محسوب می‌شوند که به واسطه اتصال یا عدم اتصالی که به سازه دارند نام آن‌ها تغییر یافته و به دو گروه میانقاب‌های سازه‌ای و غیر سازه‌ای دسته‌بندی می‌شوند.

تیغه‌ها نیز دیوارهایی هستند که اجرای آن‌ها خارج از قاب‌های سازه‌ای است و دلیل نام‌گذاری این دیوارها به اسم تیغه نیز هیچ ارتباطی به ضخامت آن‌ها ندارد.

وال پست که به معنای نگه‌دارنده دیوار نیز می‌تواند مورد اشاره قرار گیرد به دو شکل وال پست عمودی و وال پست افقی در دسترس است.

وال پست افقی، به صورت خوابیده اجرا می‌شود و موجب اتصال بین دو وال ‌پست قائم و فریم اجرا می‌گردد و اجرای آن در دیوارهای دارای ارتفاع بیش از ۳.۵ متری ضروری است.

اهمیت نصب وال پست

علیرغم اهمیتی که نصب وال پست در سازه‌ها دارد اما این متریال از پیشینه چندانی در کشورمان برخوردار نیست و نزدیک به یک دهه است که توسط مهندسان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با این حال وال پست همچنان برای بسیاری از مهندسان تجربی شناخته شده نیست و نصب آن مورد اهمال قرار می‌گیرد و یا به صورت اصولی نصب نمی‌شود و اجرای آن با اشکالات اساسی روبرو است.

برخی از مهندسان بر این باور هستند که ضمانت عملکرد مناسب سازه بر اساس سالم ماندن المان‌های اصلی آن یعنی تیر ، ستون و سقف است اما زلزله‌های اخیر کشورمان (خصوصاً زلزله کرمانشاه) واقعیت مغفول مانده‌ای را محرز کرد.

این واقعیت آن است که حتی اگر عناصر اصلی سازه در هنگام بروز زلزله بدون آسیب بمانند اما آسیب دیدن اعضای غیر سازه‌ای مانند دیوارهای پیرامونی ، تیغه‌ها ، نمای ساختمان ، تأسیسات و غیره می‌تواند عملکرد کلی سازه را مختل کرده و موجب آسیب‌های جانی و مالی فراوانی گردد.

امروزه این واقعیت که استحکام میانقاب‌ها تأثیری مستقیم بر دوام سازه اصلی دارد را نمی‌توان انکار کرد؛ بنابراین اهمیت استفاده از وال پست به خوبی محرز و نمایان شده است.

البته نصب وال پست باید به صورت کاملاً اصولی انجام شود در غیر این صورت مشکلی را حل نخواهد کرد و خود نیز به بار اضافی بر دوش سازه تحمیل خواهد شد ؛ بنابراین اکیداً توصیه می‌شود که برای نصب وال پست به مهندسان متخصص رجوع کنید.

نکات کلیدی در نصب وال پست

وال پست عمودی یا قائم به گونه‌ای نصب می‌شود که دو سر آن به صورت کامل در کف و سقف محکم گردد تا در هنگام وقوع زلزله یا بادهای شدید از هر لحاظ ایمن باشد.

بدین منظور قبل از آغاز عملیات بتن‌ریزی ، مبادرت به نصب پلیت در داخل قالب‌ها می‌شود تا بعد از اتمام مراحل بتن‌ریزی بتوان پلیت‌ها را برای جوش دادن وال پست‌ها مورد استفاده قرار داد و یا به وسیله انکر بولت اقدام به جایگذاری پلیت در تیرها و ستون‌ها کرده و آن‌ها را برای اتصالات وال پست مورد استفاده قرار داد.

در مکان‌هایی که وال پست در مجاورت ستون قرار می‌گیرد نسبت به رعایت فاصله‌ای در حدود ۴ تا ۵ سانتیمتری اقدام می‌شود ؛ در عین حال میان وال پست و ستون از مصالح و متریالی نرم مثل یونولیت یا پلاستوفوم استفاده می‌گردد تا در صورت وقوع زلزله و وارد شدن بارهای جانبی به سازه، فشاری به دیوار جانبی وارد نشود.

تمامی پروفیل‌های فولادی مورد استفاده در ساخت وال پست‌های افقی و عمودی می‌بایست ضد زنگ باشند ؛ در عین حال برای اتصال بهتر وال پست با دیوارهای دو طرف و نیز جلوگیری از ترک خوردگی معلول از حرکات جانبی ساختمان ، در مرحله نازک‌کاری بر روی وال پست از توری مرغی یا رابیتس استفاده می‌شود و با سیم گالوانیزه محکم می‌گردند.

درگیری و ارتباط دیوار با سازه از نکات بسیار مهم است و اگر ارتباط دیوارها از اسکلت سازه قطع شود از مقاومت کلی ساختمان کاسته خواهد شد ؛ بنابراین با استفاده از وال پست قادر خواهید بود به یکپارچه‌سازی سازه خود اقدام نمایید.

وقتی با استفاده از وال پست تمام سازه خود را به یکدیگر وصل کردید مقاومت کلی سازه شما در برابر فشارهای جانبی بسیار بیشتر می‌شود و احتمال خرابی سازه شما به حداقل می‌رسد.

سوالات متداول :

دستمزد نصب والپست چقدر است؟

دستمزد نصب والپست با نبشی 6 با ورق دونه ایی تا 3 متر طول از 85000  هزار تومان است.

جمع‌ بندی

امروزه شاهد بیشتر شدن بلایای طبیعی مثل زلزله و تحمیل خسارات جانی و مالی فراوانی به هم‌وطنان عزیز هستیم ؛ بنابراین ارائه هر گونه راهکاری که به استحکام هر چه بیشتر سازه‌ها در برابر زلزله بیانجامد با استقبال همگان روبرو خواهد شد.

یکی از این راهکارها که علاوه بر بالا بردن استحکام سازه از ویژگی اقتصادی بودن نیز بهره می‌برد، وال پست است که در این مطلب ویژگی‌ها و کاربردهای آن را مورد بررسی قرار دادیم.

نصب اصولی وال پست نقشی بسیار اساسی در دوام و قدرت سازه و به خصوص دیوارهای پیرامونی دارد و می‌تواند در کاهش تلفات مالی و جانی بسیار مؤثر باشد.

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۹۱ رای

1 دیدگاه دربارهٔ «قیمت وال پست و دستمزد ، هزینه نصب والپست 1403»

  1. با سلام
    آقا بنده دو طبقه ساختمان دارم که هر کدام ۲۶۰ متر زیر بنا داره می‌خوام بدونم قیمت وال پست چقدر میشه و اجرت متری چند
    باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح