سنگ مناسب بخش های مختلف خانه

سنگ ها انواع مختلفی دارند و هرکدام نیز کاربرد خود را دارا هستند. سنگ ها در نمای داخلی و خارجی ، کف فرش ، پله و پاگرد ، کف فرش فضای داخلی مسکونی ، کف فرش فضای داخلی تجاری و اماکن ، کف فرش بام و پیاده‌رو ، سرویس بهداشتی و حمام ، درپوش دیوارهای محوطه و حیاط ، بام و روی کابینت و … بکار می روند.

در جدول زیر انواع کاربری سنگ ها به همراه مقایسه قیمت آنها ارائه شده است. در ادامه بهترین سنگ مناسب نمای داخلی ، سنگ مناسب نمای خارجی ، سنگ مناسب کف فرش ها و دیوارها و … معرفی می شوند که در هنگام خرید با دقت و اطلاعات بیشتری انتخاب شوند.

جدول مقایسه قیمت سنگ های نما ، کف فرش و سایر

جدول مقایسه قیمت

سنگ با کیفیت

  • بدون ترک و شیار باشد و پوسیدگی و حالت نامتعارف نداشته باشد.
  • جذب آب پایینی داشته باشد.
  • در برابر محیط های طبیعی و شریط شیمیایی و سایش مقاوم باشد.
  • سنگ دارای بافت و رنگ طبیعی است.
  • سنگ خوب باید بدون ترک بوده و صدای ضربه به آن شبیه صدای ضربه به شیشه باشد. اگر با ضربه زدن با استفاده از یک شی فلزی، صدای شبیه شیشه داشت آنگاه آن سنگ عاری از ترک و پوسیدگی می باشد.
  • سنگ تراورتن برای مناطق سردسیر و یا با بارندگی زیاد برای استفاده در نمای خارجی توصیه نمی شود.
  • سنگ تراورتن ابزارخور خوبی دارد اما جلای آن پس از مدتی کاهش می یابد.
  • سنگ مرمر سفید شکل دهی با ابزار سخت است ولی مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته و سختی خوبی دارد و نیز قیمت آن هم مناسب است.
  • در نمای داخلی سنگ مرمر ابری و سنگ آنتیک پیشنهاد می شوند.

سنگ مناسب

  • سنگ مناسب نمای خارجی :

باید در برابر رطوبت، گرما و سرما و نیز اشعه UV نور خورشید مقاوم باشند. برای نمای خارجی سنگ های تراورتن، گرانیت و سنداستون گزینه های مناسبی هستند. لازم به ذکر است که سنگ تراورتن بهتر به سیمان میچسبد و قیمت آن از سنگ گرانیت ارزان تر است.

  • سنگ مناسب نمای داخلی :

برخلاف نمای خارجی، سنگ مورد استفاده در نمای داخلی به مقاومت بالایی نیاز ندارد. از این رو سنگ های مرمریت، چینی و گرانیت انتخاب های مقرون به صرفه هستند. در کاربری نمای داخلی سنگ های تراورتن و سنداستون نیز زیبایی خاصی دارند که با توجه به هزینه و سلیقه می توانند انتخاب شوند.

  • سنگ مناسب پلکان و پاگرد :

سنگ مناسب پاگرد و پلکان باید مقاومت بالایی در برابر سایش و شرایط محیطی داشته باشد. سنگ گرانیت و مرمر مرغوب انتخاب مناسبی برای کاربری پلکان و پاگرد هستند.

  • سنگ مناسب کف پوش فضای داخلی :

همانطور که می دانید بهترین گزینه برای کفپوش داخل خانه و اماکن سنگ فرش است. علت آن استحکام بالا، جلاپذیری مجدد، قابلیت شستشوی و نفوذ ناپذیری، انتقال دهنده خوب گرما در سیستم های گرمایش از کف می باشد. برای کف خانه سنگ مرمر گزینه بسیار خوبی است. برای اماکن اداری، تجاری و … که پاخور بیشتری دارند سنگ مرمر مرغوب گزینه مناسبی است. برای کف پیاده رو و بام سنگ‌های تراورتن، چینی و گرانیت (به دلیل مقاومت بالا در شرایط محیطی و مقاومت در برابر مواد شیمیایی و فرساینده) مناسب هستند.

  • کف فرش و دیوار پوش مناسب سرویس بهداشتی و حمام :

در حمام و سرویس بهداشتی همانطور که می دانید کاشی و سرامیک مناسب هستند و استفاده از سنگ مرمر که مقاومت پایینی در برای شوینده ها دارد توصیه نمی شود.

  • سنگ مناسب درپوش دیوارها و حیاط :

سنگ های تراورتن برای استفاده در درپوش دیوارها و حیاط گزینه مناسبی هستند و قیمت پایینی نیز دارند.

سنگ نما قدمت بسيار طولاني در تاريخ داشته و از نظر مقاومت در شرايط گوناگون جوي رقابت ناپذير با ساير محصولات است. مثلا در سرماي طاقت فرساي كشورهاي سردسير مانند قزاقستان، نما ساختمان ها اكثرا با سنگ كار شده است. ساير مزيت سنگ نما، عايق گرما و صدا بودن آن است. نكته خيلي مهم سنگ كاري كه به آن توجه كمي شده، مساله نصب سنگ است كه هم چنان از روش قديمي ملات استفاده ميشود كه مشكل سنگيني نما و افتادن سنگ از عيب هاي آن است. در كشورهاي ديگر كه از لحاظ غناي سنگي ضعيف هستند، سنگ را خشك كار مي كنند و با پيچ هاي مخصوص در فريم نماي كار مي گذارند كه عيب هاي روش ملات را ندارد.

استفاده از هرنوع سنگ درنما باعث سنگینی سازه می شود و حدود ۱۵۰ الی ۱۸۰ کیلوگرم درهر مترمربع وزن به ساختمان تحمیل می کند که معمولاً درمحاسبات سازه ای هم خیلی به آن توجه نمی شود. با این دیدگاه، برخی مهندسین استفاده از فایبرگلاس وچوب و…. را برای نمای ساختمان پیشنهاد می کنند.

ویژگی های نمای فایبرگلاس و کامپوزیت

  • وزن پایین ( بین ۵ تا ۸ کیلوگرم در هر مترمربع نما )
  • انعطاف و شکل پذیری بالا ( تا ۱۳۵ درجه )
  • تقویت پذیری تا ضخامت ۲۲ سانت
  • سهولت در نصب و تعویض پنل ها
  • مقاوم در شرایط آب و هوایی
  • نسوز بودن ( بسته به نوع )
  • تنوع در رنگ

پردیس سازه قیمت ها و تغییرات را با دید باز رصد می کند و تغییرات را در سریع ترین زمان ممکن به اطلاع همکاران و کاربران گرامی می رساند. لازم است یادآور شویم که تعرفه های ساختمانی در سالها و فصول مختلف و نیز با توجه به نرخ تورم متغیر است. از اینرو قبل از انجام هر پروژه ساخت و ساز، حتما بررسی های لازم برای برآورد و تامین هزینه های لازم و نیز مدیریت هزینه ها را به عمل آورید. پیشبینی غیر دقیق و تامین نابهنگام مصالح می تواند تاخیرات و هزینه ها را نامتعارف نماید.

بروزترین سایت خدمات ساختمانی

در صورت لزوم می توانید با ما از طریق تماس یا کانال های اجتماعی از جمله تلگرام، که در بخش تماس درج شده اند، در تماس باشید. 

بروزترین وبسایت اطلاعات ساختمانی

خدمات ساختمانی پردیس سازه افتخار دارد که با تحقیقات میدانی، آخرین لیست هزینه خدمات ساختمانی را ارائه می کند. از این رو مدعی عاری از نقص نیستیم و از شما همکاران گرامی تقاضا داریم با پیشنهادات و انتقادات سازنده خویش ما را در این راه یاری نمایید.

دانلود فایل هزینه کلیه کارهای ساختمانی

دانلود فایل کامل اجرت لوله کشی ساختمان

دانلود فایل کامل دستمزد برق کشی ساختمان

دانلود فایل کامل دستمزد نقاشی ساختمان

دانلود فایل هزینه کلیه کارهای ساختمانی

مرکز دانلود فایل های کاربردی خدمات ساختمانی

هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان در سال 98

دانلود لیست کامل قیمت و دستمزد فونداسیون و اسکلت بتنی

دانلود داکیومنت زمانبندی و هزینه ساخت پروژه مسکونی شش طبقه در سال 98


مرکز دانلود فایل های کاربردی خدمات ساختمانی

The Costs Table of Building Construction in Iran

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح