رنگ مناسب قسمت های مختلف خانه

رنگ های متداول و پرکاربرد

رنگ روغنی :

رنگ روغن از زمان قدیم برای رنگ کاری دیوارها ، درب ها و سایر تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد. حلال رنگ روغن موادی نظیر تینر ، نفت یا بنزین است که اهم استفاده آن برای رنگ آمیزی در و پنجره ، کابینت های آهنی و حتی برخی دیوارها می باشد. دو نوع رنگ روغنی براق و مات وجود دارد.

از مزایای اصلی رنگ های روغنی ، دوام بالا در شرایط آب و هوایی مختلف و قابلیت شستشوی آن است. نوع براق آن باعث پخش نور و در نتیجه روشنایی بیشتر می شود. از معایب آن دیر خشک شدن (زمان بر بودن تکرار رنگ آمیزی) و نامناسب بودن برای دیوارهایی که زیبایی و یکنواختی اهمیت دارد.

استفاده از رنگ روغنی روی دیوار ، به دلیل براق بودن آن ، باعث می شود غیر یکنواختی کچ کاری یا زیر کار نمایان شود. البته رنگ روغنی مالت کمتر موج و ناهمواری کچ کاری را نمایان می کند اما مقاومت آن برای شستشو نسبت به رنگ روغنی براق کمتر است.

رنگ پلاستیک :

رنگ پلاستیک از قدیم مورد استفاده بوده و استفاده اصلی آن برای دیوارها و برخی درب ها است. رنگ پلاستیک پوشش دهی خوبی دارد و رنگ کاری با آن ( به شرطی که غلظت آن به نحو صحیح فراهم شود یعنی خیلی رقیق یا غلیظ نباشد ) آسان است.

رنگ های پلاستیک بر خلاف رنگ های روغنی ، ناهمواری گچ کاری را می پوشاند. رنگ های پلاستیک درجه یک قابل شستشو هستند اما دوام بالایی ندارند و هم زود کثیف شده و هم آب به لایه زیرین نفوذ می کند.

رنگ کاری پلاستیک با استفاده از قلمو ، قلطک ، پیستوله و یا ابزارهای مناسب دیگر انجام می گیرد.

رنگ مولتی کالر :

نوع رنگ مولتی کالر / چند رنگی برای سطوحی نظیر سیمان ، گچ ، بتن ، آهن ، چوب ، سنگ ، شیشه ، کاشی ، پلاستیک ، رنگ روغن و … بکار می رود.

این نوع رنگ دکوراتیو بوده و لایه نازکی روی سطوح ایجاد می کند. که یک رنگ مقرون به صرفه می باشد. از ویژگی های برجسته مولتی کالر، ترمیم آسان و کم هزینه ، خشک شدن سریع ، بوی نامتبوع ، قابل اجرا روی تمام سطوح گفته شده هستند.

رنگ بلکا :

رنگ بلکا یک نوع رنگ مقرون به صرفه است و می تواند جایگزین مناسبی برای کاغذ دیواری باشد. مزایای برجسته رنگ بلکا عبارتند از : عدم نیاز به زیر سازی ، محو سازی موج و ناهمواری های زیر کار ، مقاوم در برابر رطوبت و خاصیت عایقی ، قابل شستشو ، عایق حرارتی و برودتی نسبی.

ترکیب رنگ مناسب هر اتاق و هر بخش خانه

1- برای اتاق هایی که به هیجان بیشتری نیاز دارند نظیر آشپزخانه و اتاق کودکان :

قرمز، سرخابی، نارنجی و زرد

2- محیط آرام و ملایم مانند اتاق خواب و اتاق مطالعه :

رنگ های سبز، فیروزه ای، بنفش تیره و آبی (این رنگ ها اتاق را بزرگتر نیز جلوه میدهند)

3- اتاق پذیرایی / نشیمن :

در دکوراسیون های کلاسیک رنگ هایی نظیر کرم ، خاکستری ، آبی ، زرد ، سبز ، قرمز بکار می روند و در دکوراسیون های امروزی رنگ هایی نظیر سفید ، نقره ای ، برنزی ، طلایی مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ مات فضایی رسمی بوجود می آورد و رنگ های نیمه براق فضایی دوستانه و صمیمی ایجاد می کند. لذا با توجه به علاقه و سلایق قابل انتخاب هستند.

4- اتاق فرزندان :

برای سنین بالا از گونه های آبی و سبز استفاده می شود و نور کافی لحاظ گردد و برای کودکان سنین پایین از زرد و نارنجی و قرمز.

5- توالت و حمام :

استفاده از رنگ های روشن مخصوصا سفید تا محیط بزرگتر ایجاد شود. به ترکیب رنگ وسایل بکار گرفته در حمام و توالت دقت کنید.

کلیه خدمات ساختمانی

لیست دستمزد تمام خدمات ساختمانی

درخواست سفارش خدمات ساختمانی

هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان در سال 98

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح