طراحی باغ در تراس

پرورش عشق شما به باغبانی ممکن است در محیطی که فاقد حیاط است دشوار باشد اما ما اینجا هستیم تا راه‌حل‌های جایگزینی برای مسائل طراحی باغ در خانه شما ارائه دهیم. این مطلب یادآور فضای خالی بالکن ساختمان شماست که می‌تواند به یک واحه شهری زیبا تبدیل شود.

همان‌طور که احتمالاً تصور می‌کنید، ساختن باغ روی تراس به آسانی کاشت بوته‌ها روی زمین نیست اما با تحقیق، برنامه‌ریزی خوب و عزم، چنین پروژه‌ای می‌تواند سبک زندگی شما را به طور قابل‌ملاحظه‌ای ارتقا دهد.

طراحی باغ در تراس یا بالكن در زیبایی و نشاط محیط تأثیر بسیار زیادی دارد و می‌تواند به محیطی عالی برای خستگی به در کردن، نوشیدن یک فنجان چای داغ یا مطالعه باشد.

برای بررسی بیشتر پیرامون نحوه طراحی باغ در تراس و عوامل مؤثر در این زمینه تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

عوامل تاثیرگزار در طراحی باغ در تراس

تراس یا بالکن یک ساختمان محیطی روباز و متصل به ساختمان است که بیرون از محیط یک آپارتمان قرار دارد اما جزء محیط خصوصی خانه به شمار می‌رود.

مساحت تراس هر چه بیشتر باشد می‌توان استفاده بهتری از آن کرد اما با توجه به فضای هر تراس می‌توان بهینه‌ترین استفاده را از آن کرد.

خانه‌ها ، باغ‌ها ، آپارتمان‌ها و ویلاها همگی از کلمه تراس استفاده می‌کنند اما از تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر برخوردار هستند.

نمای تراس در ویلاها معمولاً رو به مناظر جنگل ، کوهستان یا دریا است اما در ساختمان‌های شهری به این شکل نیست و تراس رو به خیابان و کوچه قرار دارد و ابعاد تراس در ویلاها نیز معمولاً بزرگ‌تر از آپارتمان‌های شهری ساخته می‌شود.

طراحی باغ در تراس از عوامل مختلفی تأثیر می‌پذیرد که توجه به همگی آن‌ها می‌تواند به نتیجه‌ای مطلوب ختم شود و کار به نحو احسن به سرانجام برسد.

مشخص کردن میزان بودجه از اولین مواردی است که باید برای طراحی باغ در تراس در نظر گرفته شوند و تصمیم درباره نوع گیاهانی که می‌خواهید در باغ کاشته شود نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است.

تعیین مابقی دکوراسیونی که می‌خواهید در تراس وجود داشته باشند نیز به همراه طراحی کلی باغ در بالکن از جمله مواردی هستند که قبل از طراحی باغ در تراس باید به آن‌ها توجه داشته باشید. متراژ تراس نیز از عوامل بسیار مهم و مؤثر در تعیین نوع طراحی باغ در تراس دارد.

به‌هرحال باید در نظر داشته باشید که سلیقه شخصی شما مهم‌ترین عامل در طراحی باغ تراس است و با طرح‌های بسیار متنوعی که برای این امر وجود دارد همگان می‌توانند به طرح ایدئال خود برسند.

تعیین موقعیت تراس

تعیین نوع تراس و موقعیت آن از اولین مواردی است که در طراحی باغ در تراس در نظر گرفته می‌شود.

بالکن‌هایی كه در موقعیت شرقی یا غربی هستند پذیرای بسیاری از گل‌ها و گیاهان مثل سبزی‌ها، گونه‌های زینتی، میوه و غیره هستند زیرا که می‌توانند به خوبی در این محیط رشد كنند اما در طول فصول سرد در برابر بادهای شدید آسیب‌پذیر هستند.

بالکن‌های شمالی در هنگام روز در سایه قرار دارند بنابراین از تراس‌های این‌چنینی نمی‌توان برای رشد گیاهانی كه نیاز زیادی به نور آفتاب دارند بهره گرفت.

بالکن‌های جنوبی برعکس بالکن‌های شمالی مناسب رشد گیاهان نیازمند سایه نیستند زیرا در طول روز همواره در معرض آفتاب شدید قرار دارند.

بنابراین موقعیت بالکن نسبت به نور خورشید در طراحی باغ در تراس از اهمیت زیادی برخوردار است.

فضای کلی و مساحت بالکن

همان‌طور که اشاره شد فضای بزرگ‌تر در تراس به معنای باغی زیباتر با گیاهانی متنوع‌تر است و در کنار آن‌ها از فضای نشیمن و مبلمان مناسب نیز می‌توان بهره گرفت.

فضاهای کوچک‌تر با انتخاب‌های محدودتری همراه هستند اما طراحی مدرن باغ در تراس به شما اجازه خواهد داد تا از فضاهای عمودی تراس نیز بهره بگیرید.

نگهداری آسان از گل و گیاه باغ در تراس‌های کوچک‌تر از مزایای بالکن‌های کوچک به شمار می‌رود که در تراس بزرگ‌تر امکان‌پذیر نیست.

در تراس‌های کوچک با استفاده از گلدان‌های کوچک یا گلدان‌های آویز نیز می‌توان فضایی بسیار دل‌نشین و مینیمالیستی خلق کرد.

دیوار سبز یا فضای سبز عمودی از نوآوری‌های جدیدی به شمار می‌رود که به کمک فضاهای کوچک‌تر آمده است.

متریال مورد استفاده در تراس

در کنار انتخاب گل و گیاه و طراحی باغ تراس می‌توان به وسیله متریال زیبا و هماهنگ بر زیبایی محیط تراس افزود.

برای مثال می‌توان از رنگ‌های شاد، رنگارنگ و دارای هماهنگی با گل و گیاه باغ استفاده کرد و استفاده از مبلمان زیبا و کاربردی نیز بسیار مؤثر است.

رنگ‌های سفید و روشن در تراس‌های کوچک‌تر می‌تواند در بزرگ به نظر رسیدن محیط و دل‌بازی آن تأثیر فراوانی داشته باشد و در کنار آن می‌توان از گلدان‌ها و مسلمان‌های رنگ روشن نیز بهره گرفت.

در تراس‌های بزرگ می‌توان از رنگ‌های تیره‌تر نیز بهره گرفت و از متریال رنگ تیره استفاده نمود. نرده‌های زیبا و مدرن نیز جایگزین نمونه‌های ساده و قدیمی شده‌اند که در جلوه بهتر باغ تراس بسیار مؤثر است.

سوالات متداول :

عوامل تاثیر گذار در طراحی باغ در تراس چیست؟

تعیین موقعیت تراس ، فضای کلی و مساحت بالکن ، متریال مورد استفاده در تراس

عناصر مهم در طراحی تراس چیست؟

ایجاد یک طرح جذاب ، وجود گیاهان ، نور پردازی ، نصب نرده و انتخاب کف پوش و …

جمع‌ بندی

طراحی باغ در تراس می‌تواند به منظره‌ای زیبا از بیرون و محیطی دل‌نشین از درون ختم شود که در بهتر شدن حال و هوای افراد ساکن ساختمان بسیار مؤثر است.

وجود گل و گیاه در تراس منزل می‌تواند طراوت و شادابی زیادی را به فضای بالکن آورده و محیطی دل‌انگیز را برای شما به وجود می‌آورد.

ابتدا در ذهن خود باغ تراس خود را طراحی کنید و سپس مسیر اجرا را معین کنید بعدازآن با سازنده یا پیمانکار خود مشورت کنید تا ببینید که آیا بالکن شما می‌تواند فشار خاک، ظروف و غیره را تحمل کند.

اقدامات ایمنی مثل نصب نرده‌ها و پناهگاه‌های مینیاتوری بسیار مهم است تا از سقوط اجسام جلوگیری شود.

برای تحقیق در مورد نوع گیاهانی که می‌توانید در تراس خود پرورش دهید نیز باید با یک متخصص نگهداری صحبت کنید.

نصب اسپرینکلرها در تراس به خصوص برای فصول گرم نیز ایده بسیار خوبی است.

در نهایت برای طراحی باغ در تراس باید با متخصصین امر مشورت کنید زیرا که مسائل بسیار مهمی در این امر تاثیرگزار هستند و متخصصین خبره پردیس سازه در خدمت شما عزیزان هستند.

استعلام هزینه و درخواست طراحی لنداسکیپ
برای استعلام و برآورد هزینه طراحی و سه بعدی فیلد های زیر پر کنید.
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
محل مورد نظر انتخاب کنید

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح