هزینه طراحی نما ویلایی مسکونی فروردین سال 1403

نما یکی از اجزای اصلی در زیبایی و متمایز بودن هر ساختمانی نسبت به دیگر ساختمان‌ها است و مهم‌ترین عامل مؤثر در این رابطه، هزینه طراحی و اجرای نما خواهد بود.

سبک‌های طراحی نما به دو روش مدرن و سنتی و استفاده از متریال جدید و قدیمی امکان‌پذیر است که هرکدام از این روش‌ها به میزان هزینه متفاوتی ختم خواهد شد.

طراحی و اجرای یک نمای جذاب و متناسب برای ساختمان شما می‌تواند در افزایش قیمت ملک شما و بالا رفتن شاخص‌های کیفی زندگی در محیط اطراف تأثیر فراوانی داشته باشد.

هزینه طراحی نما ،3d MAX و...
طراحی پلان نما از 1000 متر مربع به بالا
5.000 هزار تومان
طراحی پلان نما با نرم افزار
هر متر مربع
18.000 هزار تومان
طراحی پلان نما و 3 بعدی
هر متر مربع
27.000 تومان
طراحی پلان نما ، 3بعدی ،نقشه اجرایی
هر متر مربع
4.700 تومان
نقشه تاسیسات برق
هرمتر مربع
طراحی پلان نما از 100 متر مربع به بالا
12000 هزار تومان
طراحی پلان نما با نرم افزار
هر متر مربع
از 22.000 هزار تومان
طراحی پلان نما و 3 بعدی
هر متر مربع
از 32.000 هزار تومان
طراحی پلان نما ، 3بعدی ،نقشه اجرایی
هر متر مربع
4.700 تومان
نقشه تاسیسات برق
هر متر مربع
طراحی پلان نما زیر 100 متر مربع
37000 هزار تومان
طراحی پلان نما با نرم افزار
هر متر مربع
57000 هزار تومان
طراحی پلان نما و 3 بعدی
هر متر مربع
77000 هزار تومان
طراحی پلان نما ، 3بعدی ،نقشه اجرایی
هر متر مربع
4.700 تومان
نقشه تاسیسات برق
هر متر مربع

.

درخواست طراحی نما

استعلام هزینه و درخواست طراحی نما و تری دی مکس
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

نوع نما انتخاب کنید
سبک طراحی نما انتخاب کنید
موقعیت نما در موقعیت شهری
درخواست تاییدیه نما از شهرداری دارید؟

در این مطلب قصد داریم به بحث پیرامون هزینه طراحی و اجرای نمای ساختمان بپردازیم و این موضوع را از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار دهیم.

اهمیت طراحی و اجرای نمای حرفه‌ای

نما درواقع پوسته بصری ساختمان به شمار می‌رود و در صورت استفاده از مصالح بی‌کیفیت و طراحی غیرحرفه‌ای به دلایلی نظیر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، در آینده با مشکلات متعددی برای فروش ساختمان مواجه خواهید شد.

بسیاری از خریداران کیفیت ساختمان را بر اساس پوسته آن (نما) می‌سنجند و نه کارایی و ماهیتی که ارائه می‌کند و نمای غیراستاندارد و غیراصولی را نشانه بی‌کیفیتی کل ساختمان می‌دانند بنابراین بهتر است از متریال مرغوب و طراحی حرفه‌ای در نمای ساختمان استفاده شود.

از مهم‌ترین موارد برای رسیدن به نمایی خوب این است که بدانید چه موادی را در کنار هم قرار دهید تا هماهنگی بیشتری با منظره اطراف ایجاد شود و نما زیباتر به نظر برسد.

کیفیت و متریال متریال به‌کاررفته در نما می‌تواند در زیبایی آن تأثیر زیادی بگذارد علاوه بر این در طراحی نما هم تنوع رنگ و هم تنوع بافت اهمیت زیادی دارد که با استفاده از مصالح و روش‌های نوین در طراحی نما می‌توان به این مهم دست یافت.

نکات کلیدی در طراحی و اجرای نما

توجه کردن به حریم خصوصی در طراحی نما و درون‌گرایی از نکات بسیار مهم است و می‌بایست از ایجاد نماهای برونگرا که حریم خصوصی افراد را به خطر می‌اندازد، پرهیز شود.

یک شرکت معماری حرفه‌ای قبل از طراحی و اجرای نمای ساختمان به سطح مالی و بودجه کارفرما توجه دارد و تلاش می‌کند زیباترین و اصولی‌ترین طرح نمای ممکن را با توجه به بودجه کارفرما طراحی و اجرا کند.

توجه به اقلیم منطقه قبل از طراحی نما بسیار ضروری است زیرا طراحی نما تا حدود زیادی به شرایط محیط بستگی دارد مثلاً اجرای نماهای شیشه‌ای و پنجره‌های بزرگ در راستای مناطق مستعد وزش بادهای شدید توصیه نمی‌شود.

یکی از الزامات در طراحی نمای ساختمان توجه به بافت محوطه است به‌عنوان‌مثال در برخی مناطق شاهد یک ساختمان آجری در کنار ساختمانی سنگی هستیم که هیچ‌گونه تناسبی با یکدیگر ندارند اما در شهری مانند کاشان به بافت منطقه توجه می‌شود و در اکثر ساختمان‌ها از نمای آجر برای طراحی نمای ساختمان استفاده می‌گردد.

تجاری، اداری یا مسکونی بودن ساختمان باید در طراحی و اجرای نمای آن نقش کلیدی داشته باشد درحالی‌که متأسفانه شاهد هستیم که در اکثر موارد به این موضوع توجه نمی‌شود و اکثریت نماها به ساختمان‌های مسکونی شباهت دارد.

بهتر است عناصر خدماتی ساختمان مانند لوله‌های زهکشی، توری‌ها، صفحه‌نمایش، لوورهای تهویه و درهای ورودی پارکینگ در طراحی کلی نما ادغام شوند و باید توجه ویژه‌ای به تأثیر زیبایی‌شناختی آن‌ها بر روی مناطق قابل مشاهده نما مبذول شود.

سبک‌های طراحی و اجرای نما

طراحی نمای ساختمان بسیار متنوع و گسترده است به این دلیل که از خلاقیت معمار سرچشمه می‌گیرد اما مهم‌ترین سبک‌های کلی در طراحی و اجرای نمای ساختمان را می‌توان در چهار دسته رومی یا کلاسیک، مدرن، مینیمال و اسلامی طبقه‌بندی کرد.

سبک رومی همان‌طور که از نام آن پیداست از معماری روم باستان نشاءت گرفته است اگرچه گریزی نیز به معماری باستانی ایرانی نظیر تخت جمشید نیز میزند و متریال به‌کاررفته در این سبک بیشتر به تراورتن، سنگ مرمر، گرانیت و سیمان‌سفید خلاصه می‌شود.

سبک مدرن از تفاوت‌های عمده‌ای با سبک کلاسیک برخوردار است که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از متریال ترکیبی بجای مصالح تک، تبعیت از اصول و قوانین معماری مدرن، به‌کارگیری فرم‌های نامتعارف (در حد معقول) بجای یکنواخت و غیره اشاره کرد.

سبک مینیمال یا ساده گرا به نمایی اشاره دارد که استفاده از متریال، نقش و نگار و تزیینات زائد را در طراحی به کمترین حد ممکن می‌رساند تا نمایی ساده ولی زیبا محقق شود، اگرچه این سبک در ایران کمتر به کار گرفته می‌شود اما روز به روز شاهد افزایش استفاده از آن هستیم.

سبک اسلامی بیشتر در طراحی نمای اماکن مذهبی مانند مساجد، حسینیه‌ها، مصلاها و امام‌زاده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و مصالح به‌کاررفته در این سبک نیز معمولاً کاشی، آجر و سنگ است.

عوامل مؤثر بر هزینه طراحی و اجرای نما

از مهم‌ترین عوامل مؤثر در هزینه طراحی و اجرای نما را می‌توان متراژ ساختمان دانست که گروه فنی شرکت در ابتدای کار با مشاهده متراژ ساختمان، نوع متریال انتخاب شده و نظرات کارفرما می‌تواند هزینه‌های اجرای پروژه را تخمین بزنند.

همان‌طور که مطلع هستید قیمت نمای بیرونی ساختمان به موارد گوناگونی بستگی دارد و بر اساس انتخاب کارفرما و انتظاراتی که از اجرای پروژه دارند متفاوت خواهد بود اما عوامل مهم و تأثیرگذار در هزینه نمای بیرونی ساختمان را می‌توان در موارد زیر جستجو کرد

  • میزان متراژ ساختمان که به نما نیاز دارد
  • متریال و مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان
  • اجرای نمای اولیه یا بازسازی و ترمیم نمای قدیمی
  • قدمت ساختمان و استحکامی که دارد به جهت انتخاب متریال مناسب برای تحمل وزن آن‌ها
  • دستمزد طراحی و اجرای نما که با توجه به پیچیدگی و نوع نمای انتخاب شده تعیین می‌شود

سوالات متداول :

سبک های طراحی و اجرای نما عبارتند از :

سبک رومی

سبک مدرن

سبک مینیمال

سبک اسلامی

چه عواملی بر هزینه طراحی و اجرای نما تاثیر می گذارد ؟

متراژ ساختمان ، اجرای نمای اولیه یا بازسازی و ترمیم نمای قدیمی ، دستمزد طراحی و اجرای نما با توجه به پیچیدگی و نوع نمای انتخاب شده تعیین می شود .

جمع‌ بندی

همان‌طور که مشخص شد هزینه طراحی و اجرای نمای ساختمان کاری بسیار پیچیده بوده و به عوامل متعددی وابستگی دارد و نوسانات موجود در بازار نیز بر این پیچیدگی‌ها افزوده است.

طراحی و اجرای نمای ساختمان امری کاملاً تخصصی و حرفه‌ای است پس حتماً طراحی نمای ساختمان خود را به کارشناسان شرکت‌های واجد شرایط در این حوزه بسپارید.

کارفرمایان عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایند.

در صورتی که به راهنمایی بیشتر در خصوص تعیین هزینه ساخت هر مترمربع نیاز دارید پیشنهاد میکنیم مطلب زیر را مطالعه کنید :

جدول برآورد هزینه ساخت ساختمان مسکونی ویلایی

محاسبه آنلاین هزینه اخذ جواز ساخت ساختمان

محاسبه سود ساخت و ساز با جدول آنلاین

جدول آنلاین محاسبه مبلغ بلاعوض

محاسبه هزینه نقشه کشی آنلاین

طراحی ویلا به سبک مدرن

درخواست طراحی نما از طریق پیام رسان ها

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح