طراحی پلان و دکوراسیون واحد ۶۰ متر به بالا

طراحی پلان و دکوراسیون واحد ۶۰ متر به بالا

طراحی پلان و دکوراسیون یک واحد مسکونی از مهم‌ترین بخش‌های ساخت آن به شمار می‌رود که ارتباط مستقیمی با متراژ واحد دارد.

هر چقدر که متراژ واحد مسکونی بیشتر باشد بالطبع گزینه‌های پیش رو برای طراحی پلان و دکوراسیون بیشتر شده و دست معمار و طراح نیز بازتر می‌شود اما دانش طراحی ساختمان باعث شده است که برای واحدهای کوچک‌تر نیز بتوان از طراحی و دکوراسیون مناسبی استفاده کرد.

در این مطلب به بررسی طراحی پلان و دکوراسیون در واحدهای 60 متر به بالا خواهیم پرداخت و نکاتی کلی را در این مورد مطرح خواهیم کرد پس ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

نکات کلی در طراحی پلان و دکوراسیون واحد 60 متر به بالا

نکات تخصصی مختلفی در طراحی پلان و دکوراسیون واحد مسکونی مؤثر هستند که از طرف معمار و طراح در نظر گرفته می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به استاندارد‌ طراحی، برنامه فیزیکی ساخت، ابعاد و اندازه طرح، توزیع بخش‌های مورد نیازهای خانه، تعداد اتاق‌ها با توجه به متراژ، ابعاد و اندازه مبلمان، چیدمان فضا، بررسی هم‌جواری فضاها با یکدیگر، سازگاری فضاها با یکدیگر، موقعیت قرارگیری فضاها و غیره اشاره کرد.

ابتدا باید دانست که هر واحد مسکونی برای تأمین اهداف مشخصی ساخته می‌شود و دارای نیازهای مخصوص به خود است که باید رعایت شوند مثلاً نیازهای یک زوج جوان با یک خانواده 5 نفره متفاوت است و این امر در طراحی پلان و دکوراسیون خانه نقش اساسی دارد.

بنابراین تهیه فهرستی از پیش‌نیازها در طراحی پلان و دکوراسیون واحد مسکونی در صدر فعالیت‌ها قرار دارد تا بتواند نقشه راهی برای انتخاب رویکرد طراحی باشد.

متراژ واحد مسکونی را می‌توان مهم‌ترین عاملی دانست که در طراحی پلان و دکوراسیون مؤثر است و متراژ بیشتر می‌تواند انتخاب‌های بیشتری را فرا روی معمار و طراح قرار دهد.

هر چقدر که متراژ واحد بیشتر شود سبک‌های طراحی نیز متفاوت می‌شود و متناسب با فضای کلی واحد مسکونی به پیش می‌رود.

عوامل مؤثر بر طراحی واحدهای 60 متر به بالا

عوامل عمده‌ای که باید قبل از طراحی پلان و دکوراسیون واحد 60 متر به بالا در نظر گرفته شوند و خروجی کار به شکلی عمده به آن‌ها وابسته است به شرح زیر هستند :

  • شرایط اقلیمی :

شرایط آب و هوایی و جغرافیایی در طراحی ساختمان مؤثر هستند و قبل از آغاز کار باید توجه داشت که واحد مورد نظر از لحاظ آب و هوایی در کدام منطقه قرار دارد، بهترین نورگیر منطقه از کدام طرف است و به طور کلی چه نوع ساختمانی از انطباق بیشتری با نیازها و شرایط منطقه برخوردار است.

  • شرایط اقتصادی :

میزان بودجه‌ای که برای طراحی پلان و دکوراسیون واحدهای مسکونی 60 متر به بالا در دسترس است از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر انتخاب‌ها می‌باشد؛ بالطبع هر چه میزان بودجه بیشتر باشد میزان دسترسی به طرح‌های خاص و متریال بهتر نیز آسان‌تر خواهد بود البته با بودجه‌های کمتر نیز امکان طراحی‌های زیبا و کارآمدی وجود دارد که نیازمند به‌کارگیری دانش و متریال روز است.

  • شرایط فرهنگی و اجتماعی :

به طور کلی باید دانست که هر منطقه یا حتی هر خانواده‌ای دارای شرایط فرهنگی و اجتماعی مخصوص به خود است که این شرایط بر طراحی هر واحد مسکونی مؤثر هستند مثلاً در مناطق شهری می‌توان از طراحی مدرن بهره جست و در مناطق روستایی از طراحی‌های سنتی استفاده کرد.

  • شرایط فنی :

تمامی شرایط فوق دست‌ به‌ دست هم داده و الزاماتی را شکل می‌دهند که باید با پشتیبانی شرایط فنی در طراحی واحد مسکونی متبلور شوند و نمود پیدا کنند البته باید توجه داشت که شرایط فنی نیز الزامات خاص خود را دارند که به عوامل متعددی وابسته هستند مثلاً اجرای سیستم گرمایش از کف و یا داکت اسپیلت در طراحی پلان و دکوراسیون تاثیرگزار خواهد بود.

تقسیم‌ بندی فضاها در طراحی پلان و دکوراسیون

به طور کلی فضاهای یک واحد مسکونی به دو دسته بیرونی و داخلی قابل تقسیم بوده و هر کدام از این فضاها نیز دارای محیط‌های عمومی و خصوصی هستند.

از جمله فضاهای داخلی مورد نیاز یک واحد مسکونی می‌توان به اتاق نشیمن، آشپزخانه، پذیرایی، اتاق‌خواب، حمام، دستشویی و راهروها اشاره کرد.

از جمله فضاهای بیرونی مورد نیاز یک واحد مسکونی نیز می‌توان به انباری ، پارکینگ ، آسانسور ، راه‌پله ، حیاط، لابی ، تراس یا بهارخواب و نمای واحد مسکونی اشاره کرد.

ترکیب این فضاها با یکدیگر و توزیع مناسب آن‌ها در فضای واحد مسکونی باید به‌گونه‌ای باشد که کارایی مناسبی داشته باشد، از زیبایی برخوردار باشد و حریم خصوصی را نیز حفظ کند.

این طراحی ، دارای اصولی بسیار پیچیده و تخصصی است که تنها از عهده معماران دارای دانش فنی به روز برمی‌آید تا بتوان از روش‌های منسوخ و قدیمی فاصله گرفت.

استفاده از دانش روز در طراحی پلان و دکوراسیون واحد مسکونی

استفاده از دانش روز در طراحی واحد مسکونی می‌تواند فواید و مزایای متعددی در پی داشته باشد که به صرفه‌جویی در هزینه‌ها و احساس رضایت بیشتر از محیط خانه منجر خواهد شد.

این دانش روز هم در طراحی پلان واحد مسکونی مؤثر است و هم در استفاده از متریال به‌روز کاربرد دارد و از جمله مزایای آن می‌توان به کاهش هزینه‌ها، کاهش هدر رفت انرژی، سهولت در اجرا و تعویض متریال واحد، استفاده بهینه از متراژ ساختمان، عدم یکنواختی در طراحی و دکوراسیون و موارد دیگر اشاره کرد.

باید توجه داشت که هرروزه شاهد پیشرفت فناوری در زمینه‌های گوناگون هستیم و صنعت طراحی ساختمان نیز از این قاعده مستثنا نیست اما این دانش بروز را تنها می‌توان در شرکت‌هایی دانش‌بنیان همچون گروه پردیس سازه یافت.

سوالات متداول :

در طراحی پلان یک واحد مسکونی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

استاندارد طراحی

برنامه فیزیکی ساخت

ابعاد و اندازه طرح

ابعاد و اندازه مبلمان

چیدمان فضا و….

خروجی کار طراحی پلان و دکوراسیون به چه عواملی وابسته است؟

شرایط اقلیمی

شرایط اقتصادی

شرایط فرهنگی و اجتماعی

شرایط فنی که شرکت پردیس سازه همه ی جوانب را در نظر می گیرد.

جمع‌ بندی

طراحی یک واحد مسکونی باید طبق اصول و مراحل از قبل تعیین شده انجام شود تا طراحی پلان به درستی و به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد و مسلم است که طراحی نقشه هر واحد مسکونی با توجه به شرایط و نیازهایی که دارد با طراحی نقشه یک واحد دیگر متفاوت خواهد بود.

ایده پردازی و خلاقیت در طراحی پلان و دکوراسیون واحد 60 متر به بالا می‌تواند به نتیجه‌ای بسیار مطلوب منجر شود که شما را تا سالیان متمادی از تغییرات دکوراسیون و طراحی ساختمان بی‌نیاز کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طراحی پلان و دکوراسیون واحد 60 متر به بالا با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

فرم استعلام هزینه و درخواست طراحی و نقشه کشی
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Step 1 of 2

دستور نقشه دارید؟
فضای مورد نظر انتخاب کنید؟

,

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح