طراحی پلان و دکوراسیون واحد ۳۰ الی ۶۰ مترمربع

طراحی خانه‌های با متراژ پایین یعنی واحدهای 30 الی 60 مترمربع از دشواری بیشتری برخوردار است زیرا فضای بزرگ که یکی از مهم‌ترین ابزارها در طراحی واحد ساختمانی به شمار می‌رود، وجود ندارد.

اگر خواهان آن هستید که واحد کوچک شما از طراحی پلان و دکوراسیون شیک و به‌روزی برخوردار باشد باید بدانید که این امر به کمک طراحان خبره امر ساختمان‌سازی امکان‌پذیر است.

پلان اصطلاحی در معماری است که برای طراحی سازه‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد و در واقع نقشه یک ساختمان است که به وسیله مهندس معماری طراحی شده و شامل اطلاعاتی در خصوص سازه مورد نظر است.

طراحی پلان و دکوراسیون خانه‌های با متراژ کمتر از 60 مترمربع با وجود مساحت کمی که دارند اگر با فکر و خلاقیت صورت گیرد می‌تواند بسیار مؤثر باشد و مشکلات مربوط به کمبود فضا را جبران نماید.

تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا نکاتی کلی را در طراحی پلان و دکوراسیون واحد 30 الی 60 مترمربع در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

نکات کلی در طراحی واحدهای فوق کوچک 30 تا 60 متری

واحدهای 30 الی 60 متری معمولاً برای افراد مجرد یا زوجه‌ای جوان مناسب هستند که واحد را می‌توان با توجه به نیاز هرکدام به شکل دلخواه و کاربردی طراحی نمود.

یک پلان مؤثر و تخصصی در طراحی یک واحد مسکونی قادر است فضایی هرچند کوچک را به مکانی کارآمد، زیبا و عالی مبدل کند.

نگران فضای کوچک واحد خود نباشید زیرا با استفاده از تکنیک‌های هوشمندانه و به‌روزی مثل درب‌های مخفی یا هاید، اولویت‌بندی تخصصی برای استفاده از فضاها، فضای ذخیره‌سازی مؤثر و توکار، سقفهای بلند، پنجره های بزرگ، چیدمان بی‌نقص و خلاقانه دکور و غیره می‌توان واحدهایی را به وجود آورد که به لحاظ نبوغ، خلاقیت و تخصصی که در طراحی آن‌ها به کار رفته است توانایی رقابت با خانه‌های بزرگ‌تر را داشته باشند.

در ادامه مطلب به نکات مهم و ضروری در طراحی پلان و دکوراسیون واحد 30 الی 60 مترمربع خواهیم پرداخت.

نورگیری مناسب واحد مسکونی

استفاده از نور طبیعی نقش مهمی در کیفیت زندگی واحد مسکونی دارد و طراحی پلانی که بتواند بهترین بهره را از این ویژگی ببرد از اهمیت زیادی برخوردار است اما باید در نظر داشت که نور بیش از حد نیز ممکن است مزاحمت‌هایی را برای ساکنین به وجود آورد پس حفظ و ایجاد تعادل در این مورد بسیار مهم است.

در حالت کلی طراحی واحد بایست به‌گونه‌ای باشد که هر بخش از آن با توجه به نیازی که دارد از نور طبیعی بهره ببرد مثلاً نیاز آشپزخانه به نور بیشتر از اتاق‌خواب است.

لکه‌گذاری پلان معماری در زمین‌های شمالی یا جنوبی از امور بسیار تخصصی است که باید برای آن از متخصصین بسیار خبره بهره گرفت در غیر این صورت نتیجه کار مطلوب نخواهد بود و از تمام پتانسیل واحد مسکونی به خصوص در واحدهای فوق کوچک 30 الی 60 مترمربع استفاده نخواهد شد.

طراحی اتاق خواب

هر چند که همگان ترجیح می‌دهند خانه آن‌ها از تعداد اتاق خواب بیشتری (مخصوصاً سه خواب!) بهره ببرد اما این امر در خانه‌های با متراژ پایین میسر نیست و افزایش تعداد اتاق‌خواب‌ها بدون توجه به پتانسیل متراژ خانه می‌تواند در کارایی و زیبایی کلی خانه تأثیر مخربی داشته باشد.

تعیین تعداد اتاق خواب رابطه مستقیمی با متراژ خانه دارد و باید به میزانی باشد که به بخش‌های دیگر واحد مسکونی آسیبی نزند و از کارایی آن‌ها نکاهد.

طراحی جایگاه اتاق‌خواب در واحد مسکونی نیز امری تخصصی است و به عوامل گوناگونی وابسته است و اگر جایگاه آن به خوبی مشخص نشود می‌تواند از زیبایی و کارایی واحد مسکونی بکاهد و این امر در واحدهای 30 الی 60 متر از اهمیت بالاتری برخوردار است.

طراحی نشیمن و آشپزخانه

نشیمن را می‌توان مهم‌ترین بخش یک واحد مسکونی دانست که بیشترین اوقات ساکنین خانه و پذیرایی از مهمانان در آن سپری می‌شود و اگر طراحی و دکوراسیون آن به بهترین شکل ممکن انجام شود می‌تواند تا حد بسیار زیادی از مشکلات کمبود جا در واحدهای 30 الی 60 مترمربعی بکاهد.

آشپزخانه و نشیمن در واحدهای فوق کوچک 30 متری معمولاً به صورت مشترک طراحی می‌شوند تا از فضا به بهترین شکل ممکن استفاده شود که این امر می‌تواند با مشکلاتی همراه باشد اما با استفاده از طراحی و متریال مدرن نه تنها می‌توان این مشکلات را از بین برد بلکه این نقطه ضعف را به نقطه قوت تبدیل کرد.

در آپارتمان‌های با متراژ پایین می‌توان فضایی هر چند کوچک را برای بالکن یا تراس در نظر گرفت که گریزگاهی را برای ساکنین واحد فراهم می‌کند تا بتوانند لحظاتی را برای رفع خستگی و کسالت در آن سپری کنند.

دکوراسیون داخلی واحدهای 30 الی 60 مترمربع

در طراحی داخلی واحدهای فوق کوچک معمولاً از رنگ‌ها و طرح‌های روشن و شاد استفاده می‌شود تا کوچکی فضا جبران گردد زیرا استفاده از رنگ‌های تیره موجب می‌شود تا فضای خانه کوچک‌تر و دلگیر شود.

در طراحی و چیدمان دکوراسیون واحدهای فوق کوچک نیز معمولاً از طرح‌های ساده، مدرن و باز استفاده می‌شود که نقشی کلیدی در جبران فضای کم واحد مسکونی دارد.

جمع‌ بندی

طراحی پلان و دکوراسیون واحد 30 الی 60 مترمربع در شرایطی که فضای بسیار کمی برای کار دارید مطمئناً یک چالش بزرگ به شمار می‌رود.

همه ما می‌دانیم که یک خانه باید تا حد امکان برای ساکنانش راحت باشد اما وقتی فقط چند مترمربع برای طراحی و توزیع بخش‌های ضروری یک خانه داشته باشیم، پیدا کردن یک طراحی مناسب و چیدمانی کارآمد که در عین حال زیبا هم باشد، کار آسانی نخواهد بود.

در طراحی این واحدهای فوق کوچک باید به دو اصل کارایی و زیبایی توجه داشت و بین آن‌ها تعادل ایجاد نمود که البته کاری تخصصی است و از عهده طراحان با تجربه برمی‌آید.

برای این کار باید از مهندسین و طراحان متخصص این امر بهره برد و شما عزیزان می‌توانید با متخصصان ما تماس حاصل فرمایید.

فرم استعلام هزینه و درخواست طراحی و نقشه کشی
لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
گام 1 از 2

دستور نقشه دارید؟
فضای مورد نظر انتخاب کنید؟

در صورتی که به راهنمایی بیشتر در خصوص تعیین هزینه ساخت هر مترمربع نیاز دارید پیشنهاد میکنیم مطلب زیر را مطالعه کنید :

جدول برآورد هزینه ساخت ساختمان مسکونی ویلایی

محاسبه آنلاین هزینه اخذ جواز ساخت ساختمان

محاسبه سود ساخت و ساز با جدول آنلاین

جدول آنلاین محاسبه مبلغ بلاعوض

محاسبه هزینه نقشه کشی آنلاین

طراحی ویلا به سبک مدرن

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح