ایده های کم هزینه دکوراسیون

طراحی دکوراسیون داخلی منزل را می توان هماهنگ‌سازی و زیباسازی اجزای داخلی خانه تعریف کرد.که هدف از آن زیباتر شدن و ایجاد فضایی گرم و دل‌انگیز در خانه است.

این امر مخصوصاً در خانه‌های کوچک و نقلی آپارتمانی امروزی نمود بیشتری دارد.با استفاده از طراحی درست دکوراسیون داخلی منزل می‌توان فضای منزل را بهینه‌سازی کرد و با ایجاد هماهنگی بین اجزا، رنگ‌ها و وسایل جلوه‌ خانه را بهتر و زیباتر نمود.

در این مطلب به ایده‌های کم هزینه دکوراسیون برای منازل خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

رنگ‌آمیزی با استفاده از طرح‌های جدید

رنگ‌آمیزی دیوارهایکی از ارزان‌ترین و ساده‌ترین روش‌هایی است که می‌توان فضای منزل را با آن بهینه نمود.

این رنگ‌آمیزی می‌تواند در دیوارها، سقف و کف اعمال شوند اما رنگ‌آمیزی دیوارها در کشورمان عمومیت بیشتری دارد.

استفاده از رنگ‌های مات که برای طراحی نقاشی دیواری مناسب هستند،می‌تواند انتخابی مناسب برای اتاق‌خواب باشند یا رنگ‌های سایه‌دار و گرم می‌تواند اتاق‌خوابی آرام و دنج را به وجود آورند.

امروزه طرح‌های بسیار جدید و خلاقانه‌ای برای رنگ‌آمیزی منازل طراحی شده و امر نقاشی منزل از حالت یکنواخت و یکدست قدیمی خارج گردیده است.

طرح‌های نقاشی ترکیبی، مدرن، پست‌مدرن، طرح لانه‌زنبوری، طرح‌های راه‌راه، رنگ‌های کنتراست یا سایه‌روشن، طرح‌های رنگارنگ، سبک پارچه کتان، طرح خطوط ظریف، تقسیم دیوار عمودی و رنگ‌های بافت‌دار تنها بخشی از پیشرفت‌های جدید رنگ‌آمیزی در منازل هستند.

گچ کاری های متنوع و مدرن

می‌توان گفت مهم‌ترین بخش خانه در دکوراسیون و طراحی داخلی، اتاق نشیمن است .

پذیرایی از میهمانان در این اتاق انجام می‌شود و بیشتر اوقات اعضای خانواده نیز در این اتاق می‌گذرد. پس اهمیت این اتاق در طراحی داخلی بیش از سایر اتاق‌ها است و گچ کاری و طرحی که در دیوار و یا سقف خانه اجرا می‌شود بسیار مهم است.

بیشتر خانه‌ها از طرح‌های گچ کاری قدیمی مانند گل و یا طرح‌های هندسی در سقف خانه استفاده می‌کنند.اما استفاده از طرح‌های جدیدتر می‌تواند زیبایی خانه را صدچندان کند.

انواع گچ کاری‌های جدید که از اشکال ساده‌تری نسبت به شکل‌های سنتی بهره می‌برند را می‌توان در خانه استفاده کرد.

استفاده از نورپردازی و یا آینه‌کاری در میان این گچ کاری‌ها نیز می‌تواند به زیبایی‌های این طرح‌های مدرن اضافه کند و جلوه خاصی به دکوراسیون داخلی منازل شما ببخشد.

استفاده از این طرح‌های مدرن گچ کاری می‌تواند خانه شما را نسبت به سایر خانه‌های سنتی که از طرح‌هایی کلیشه‌ای بهره می‌برند متمایز خواهد ساخت.

استفاده از دیوارها یا پارتیشن‌های شیشه‌ای

استفاده از دیوارهای شیشه‌ای در طراحی و دکوراسیون داخلی، منازل را با نور طبیعی خورشید مملو می‌سازد.

دیوار شیشه‌ای ظرافت بسیار بیشتری نسبت به سایر مصالح دارد و برای طراحی‌های سبک ساده و مینیمالیستی مناسب است.

استفاده از این پارتیشن‌ها برای لذت کامل بردن از مناظر طبیعی و مدرن کردن حس و حال منزل شما کارایی فراوانی دارد و محیط اطراف منزل را نیز به بخشی از المان دکوراسیون خانه اضافه می‌کند.

به کار بردن دیوارهای شیشه‌ای در منازل امکان باز شدن کامل فضای داخلی خانه را فراهم کرده و تمامی اتاق‌ها منزل تازه و تهویه مطبوع می‌شوند.

استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای فضای بسته و تنگ خانه شما را به فضایی بسیار فرح‌بخش و دل‌انگیز تبدیل می‌کند.

کف‌پوش‌های جدید

انتخاب کف‌پوش مناسب برای منزل از مهم‌ترین المان‌های دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود.

کف‌پوش خانه می‌تواند در روح کلی خانه شما تأثیر فراوانی بگذارد پس در انتخاب کف‌پوش باید دقت زیادی کرد.

استفاده از کاشی، سرامیک و موکت انتخاب‌های متداول خانه‌های ایرانیان هستند. اما انتخاب‌های گسترده‌ای برای پوشاندن کف منزل شما وجود دارند.

از جمله این کف‌پوش‌ها می‌توان به :

پارکت و لومینت، کف‌پوش‌های پی‌وی‌سی یا وینیل، کف‌پوش بامبو، کف‌پوش بتنی، کف‌پوش‌های اپوکسی، کف‌پوش آجری، کف‌پوش چوب‌پنبه‌ای، کف‌پوش پلی اورتان، کف‌پوش‌های از جنس سنگ، چوب، الیاف طبیعی، بتومکس و موزاییک اشاره کرد.

هر کدام از این کف‌پوش‌ها دارای طرح‌ها و رنگ‌های بسیار گسترده‌ای هستند و رضایت هر سلیقه‌ای را جلب خواهند کرد.

کف‌پوش‌های سه‌بعدی نیز مانند نقاشی‌های سه‌بعدی طرفداران خاصی پیدا کرده‌اند و استفاده از آن‌ها در دکوراسیون داخلی خانه زیبایی‌های خاصی دارد.

اجرا و نصب هر کدام از این کف‌پوش‌ها حس و حال مشخصی را به خانه شما خواهد بخشید و البته خانه شما را از خانه‌های سنتی‌تر متمایز خواهد ساخت.

استفاده از هر کدام از این کف‌پوش‌ها برای هر بخش خانه امری تخصصی است و بهتر است به متخصصان طراحی داخلی و دکوراسیون سپرده شود.

پوشش‌های جدید برای دیوارها

استفاده از رنگ و گچ انتخاب اکثر خانه‌های سنتی بوده است. اما انتخاب‌های دیگری نیز برای پوشاندن و زیبا کردن دیوارها وجود دارند.

از جمله این انتخاب‌ها می‌توان به کاغذدیواری، ماربل شیت، شابلون، پلاستر یا گچ تزئینی، کاشی‌ها، نقاشی‌های هنری، سنگ‌های دکوری، سنگ‌های طبیعی، پارکت و غیره اشاره کرد.

کاغذدیواری و ماربل شیت‌ها انتخاب‌های معقولی هستند که به خاطر تنوع بالایی که در طرح و رنگ دارند،می‌توانند فضای داخلی منزل شما را به کلی دگرگون سازند.

کاشی‌های با طرح هندسی و آینه‌کاری شده فضای بسیار جالبی را در خانه پدید می‌آورند.

پوسترهای سه‌بعدی نیز از ایده‌های جدید پوشش دیوارها هستند و می‌توانند چشمان هر بیننده‌ای را به خود خیره کنند.

هماهنگ‌سازی دیوارها با کف‌پوش و سقف، کاری بسیار تخصصی است و باید از متخصصان امر دکوراسیون و طراحی داخلی استفاده شود تا نتیجه‌ای مطلوب حاصل شود.

کاربرد باکس‌های دیواری ام دی اف

از نقش اساسی شلف‌ها و باکس‌های دیواری در تزیین دیوارها و دکوراسیون داخلی منازل نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

این شلف‌ها و باکس‌ها می‌توانند دیوارهای اتاق پذیرایی شما را به‌طور کامل پوشش داده و برای تزیین و نظم دهی وسایل دکوری شما به کار روند.

باکس‌های دیواری در واقع دو کاره هستند و علاوه بر زیبایی بخشیدن به دیوارها می‌توانند نقش نظم بخشیدن به وسایل مختلف شما را نیز ایفا کنند.

این باکس‌های دیواری می‌توانند به شکل‌های بسیار متنوعی چون زیگزاگی، به‌هم‌ریخته، پشت سرهم، پس‌وپیش و غیره بر روی دیوارها نصب شوند.

این باکس‌ها با جنس‌های متفاوتی چون فلزی، چوبی، پلاستیکی و غیره به تولید می‌رسند.

آینه‌کاری دیوارهای پذیرایی

یکی از ایده‌هایی که برای زیباسازی فضای پذیرایی توصیه می‌شود آینه‌کاری آن است.

این کار زیبایی دکوراسیون منزل را دوچندان می‌کند و از ایده‌های نو در طراحی‌های داخلی مدرن به شمار می‌رود و اخیراً رواج زیادی پیدا کرده است.

اجرای آینه می‌تواند در شکل‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های گسترده و چشم‌گیری صورت پذیرد که برای خانه‌های مختلف و با نقشه‌های متفاوت کاربرد دارند.

آینه‌کاری هم می‌تواند به صورت یک دیوار کامل اجرا شود و هم به صورت تکه کاری که هر دوی این روش‌ها از زیبایی‌های خاص خود برخوردار هستند.

ایجاد فضای سبز عمودی در طراحی داخلی

ایجاد فضای سبز فقط در خارج از ساختمان میسر نیست و ایجاد فضای سبز عمودی در طراحی دکوراسیون داخلی نیز یک ایده جذاب و نوظهور به شمار می‌رود.

فضای سبز باعث ایجاد نشاط در فضای خانه می‌شود و روح تازه‌ای به کالبد خانه می‌دمد و نباید نقش آن را در دکوراسیون خانه فراموش کرد.

افزایش زیبایی منازل تنها بخش کوچکی از مزایای استفاده از فضای سبز عمودی در منازل است زیرا که باعث افزایش سلامتی ساکنان منزل نیز می‌شود.

استفاده از فضای سبز عمودی برای مکان‌هایی که از کمبود فضا رنج می‌برند ایده‌ای بسیار راهگشا و کاربردی است.

استفاده از شومینه‌

شومینه‌علاوه بر گرم کردن خانه می‌تواند جلوه‌ای بسیار زیبا به خانه بدهد پس چرا با یک تیر دو نشان نزنیم؟!

امروزه شومینه‌ها در طرح‌ها و سبک‌های بسیار متفاوتی ساخته می‌شوند و نیز می‌توانند نسبت به سبک خانه شما طراحی و شخصی‌سازی شوند.

شومینه‌های مختلفی با سبک‌هایی چون سلطنتی، کلبه‌ای، مدرن، برقی، جلو شیشه دار، کوچک و جمع‌وجور، سنگی، سبک خانه‌های جنگلی، جلوبسته، حفاظ‌دار، آنتیک و غیره موجود هستند.

تعویض پنجره‌ها با سبک‌های جدید

پنجره‌ها را می‌توان دارای استفاده دوگانه دانست زیرا که هم منظره بیرون را در معرض دید قرار می‌دهند و هم بر فضای دکوراسیون داخل خانه تأثیرگذار است.

طرح‌های جدیدی برای استفاده به عنوان پنجره طراحی شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به طرح‌های پانوراما، عریض و طویل، بدون قاب، بدون بازشو، یک‌تکه، ویو ابدی و غیره اشاره کرد.

تعویض پنجره‌های سنتی با مدل‌های جدیدتر آن می‌تواند نقشی بی‌بدیل در دکوراسیون خانه شما داشته باشد.

پنجره‌های جدید بایست با فضای کلی خانه و نیز نماهای بیرونی آن هماهنگ باشد وگرنه نتیجه عکس حاصل خواهد شد.

طرح‌های جدید کابینت برای آشپزخانه

کابینت آشپزخانه از تأثیر به سزایی در دکوراسیون داخلی منزل برخوردار است به همین دلیل هرروزه شاهد طرح‌های جدیدی از آن هستیم.

می‌توان گفت کابینت‌ها از لحاظ مدل، سبک، کیفیت، نوع و قیمت از انواع مختلفی برخوردار هستند.

سبک کلی ساخت کابینت به دو بخش کلاسیک و مدرن تقسیم‌بندی می‌شود. هر کدام از این دو سبک طرفداران خاصی داشته و دارای ویژگی‌های مختص به خود است.

تعویض کابینت‌های قدیمی با انواع جدید آن می‌تواند روح تازه‌ای به آشپزخانه شما ببخشد و زمان‌هایی را که در آشپزخانه می‌گذرانید دلپذیر تر کند.

جمع‌ بندی

در این مطلب سعی کردیم گزینه‌هایی را برای اجرا یا تغییر دکوراسیون منزل با شما عزیزان در میان بگذاریم اما واضح است که ایده‌های مطرح‌شده در این مطلب نمی‌تواند تمامی گزینه‌ها را پوشش دهد.

به‌طورکلی باید بگوییم که مهم‌ترین نکته در طراحی دکوراسیون داخلی، ایجاد توازن بین قسمت‌های مختلف دکور یا ایجاد تضاد پویا در بین این عناصر است که تنها از عهده یک متخصص طراحی داخلی برمی‌آید.

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح