تغییر دکوراسیون در سال 1403

تغییر دکوراسیون منزل

از ماه اسفند تا شروع سال جدید بیشتر خانم‌ های ایرانی و مادرها به خانه‌ تکانی فکر می‌ کنند و این رسم زیبا معمولاً هر سال انجام می گیرد.

اما در چنین شرایطی بیشتر افراد نمی‌ دانند چه چیزی را تغییر دهند تا خانه و حال وهوای جدیدی  داشته باشد. 

تغییر دکوراسیون منزل از جمله کارهای بسیارعالی می باشد که افراد می توانند برای استقبال از عید و سال نو از آن استفاده کنند.

برای تغییر دکوراسیون منزل می توانید از ورودی منزل شروع کنید. چرا که ورودی منزل اولین فضایی می باشد که بیشتر مهمان ها با آن روبرو می‌ شوند، لذا این تغییردر ایجاد یک حس جدید در خانه تاثیرگذاراست.

می‌ توانید دکوراسیون اتاق نشیمن را تغییر دهید. برای این کار از کاغذ دیواری استفاده کنید یا در چیدمان مبلمان تغییر ایجاد کنید. 

برای دکوراسیون سال جدید درآشپزخانه می‌ توانید چیدمان وسایل را تغییر دهید یا از شلف های جدید برای طراحی آشپزخانه استفاده کنید. 

کارهای دیگری نظیر تغییر کابینت ها و کاشی بین کابینت ها خود نیز تاثیر گذار است. برای تغییر کاشی های آشپزخانه می توانید از رنگ های شاد استفاده کنید ولی اگر نمی خواهید هزینه ی زیادی متقبل شوید از برچسب های کاشی استفاده کنید.

می‌ توانید از طراحی شلف و قفسه  برای تغییر و نظم دهی به فضای آشپزخانه خود به کار برید.

نکاتی برای تغییر دکوراسیون منزل

برای تغییر دکوراسیون منزل به نکات زیرتوجه داشته باشید تا بتوانید خانه ی خود را برای استقبال با سال جدید زیبا تر کنید.

اولین نکته جمع کردن دکوری های اضافه می باشد.اگر خانه شما پر از دکوری های ریز و درشت است پیشنهاد میکنیم آنها را جمع کنید تا فضای اتاق پذیرایی شما خلوت تر شود و برای تزیین اتاق پذیرایی می توانید یک تابلو و یک گلدان تهیه کنید.

دومین نکته مهم تعویض پرده ها می باشد. بیشتر افراد در زمستان برای خانه‌ های خود از پرده‌ های ضخیم استفاده می کنند، با شروع فصل بهار می توانید آنها را با پرده های نازک یا پرده های توری تعویض کنید.

البته این کار را می توانید با توجه به رنگ دیوار و مبل های خود انجام دهید.

سومین نکته مهم رنگ کردن دیوار ها می باشد. برای اینکه بخواهید حال و هوای خانه خود را به سبک بهار ببرید می توانید از رنگ های بهاری برای رنگ کردن دیوار ها استفاده کنید‌.

از دیگر نکات  مهم استفاده از گل در خانه می باشد. برای اینکه خانه خود را به سبک بهار ببرید نیاز به تغییر کل دکوراسیون آشپزخانه نمی باشد و می توانید با استفاده از یک گل ساده خانه ی خود را تغییر دهید.

نکته دیگر می توانید محل مبل‌ ها را تغییر دهید. بعد از اینکه مبل ها را در یک جای مناسب قرار دادید توصیه می شود از وسایل مختلفی مانند لوسترها یا آثار هنری و تابلو ها در کنار آنها استفاده کنید.

بعد از اینکه کلیه وسایل بزرگ چیده شد شروع به چیدمان وسایل کوچک کنید اما توجه داشته باشید که از وسایل دکوری زیاد،  برای تزیین خانه های خود استفاده نکنید و بهتر است ‌ خانه خود را به سبک مینیمال یا کلاسیک تغییر دکوراسیون دهید.

رنگ سال 1401 برای تغییر دکوراسیون

شرکت پنتون وظیفه تغییر رنگ ترند برای هر سال و استاندارد سازی رنگ ها را به عهده گرفته است و به هر رنگ کد داده است تا به صورت دقیق مشخص باشند و با دیگر رنگ ها قاطی نشوند.

شرکت پنتون رنگ سال ۲۰۲۲ یا سال ۱۴۰۱ رنگ آبی بنفش را مانند هر سال معرفی کرده است که به رنگ گل پریوش است.

این رنگ به انگلیسی Very Peri نام دارد. بیشتر افراد با توجه به رنگ سال ، رنگ مو و پوشاک و دکوراسیون داخلی خانه خود را تغییر می‌ دهند تا یک استایل به روز و متناسب با رنگ سال داشته باشند.

طراحان لباس نیز با توجه به رنگ سالی که از طرف شرکت پنتون اعلام می‌ شود اقدام به تولیدات لباس ها می کنند.

با توجه به پایان یافتن سال و رسیدن سال جدید بسیاری از مردم به فکر تغییر دکوراسیون منزل می‌ افتادند وعلاقه دارند تا روکش مبل یا کابینت یا دیگر قسمت‌ های مختلف خانه را متناسب با رنگ سال تغییر دهند.

در حقیقت سال ۲۰۲۲ با رنگ آبی یعنی وفاداری به رنگ قرمز یعنی هیجان ترکیب شده است.

اما رنگ سال در ایران طبق سال گذشته که رنگ زرد خاکستری اعلام شده بود امسال نیز مانند گذشته دو رنگ انتخاب می شود افراد می‌ توانند با توجه به رنگ سال ایرانی اقدام به تغییر دکوراسیون خانه های خود کنند.

تغییر دکوراسیون چه اثرات مثبتی دارد

در حقیقت تغییر دکوراسیون منزل تاثیر بسیار مثبتی را بر روی روحیه افراد می‌ گذارد.

بر اساس نتایج بدست آمده از مطالعات گوناگون در این زمینه متوجه شدیم که رنگ ها و لوازم تزئینی و رایحه ها تاثیر بسیار زیادی در روحیه افراد می گذارد ومی‌ تواند باعث بهتر شدن خلق و خوی افراد شود.

همانقدر که یکنواختی دکوراسیون می تواند باعث خستگی فکری در انسان‌ ها شود تغییرات نیز باعث ایجاد سرزندگی و نشاط در انسان ها می شود و موجب تغییر روحیه افراد می‌ شود و تازگی و نشاط را به انسان هدیه می دهد.

همانطور که می دانیم یکنواختی و عدم تغییر در یک محیط از عواملی می باشد که باعث خمودگی ذهن و مانع فعالیت‌ ها و نوآوری های انسان می شود. 

اما تغییر و تازه کردن محیط اطراف موجب ایجاد خلاقیت و ابداع در انسان می گردد.

تغییر دکوراسیون ایجاد انگیزه ، تازگی  و باعث بیداری ذهن انسان می شود.

عوض کردن وسایل و اشیای گوناگون بدون شک نقش بسیار مهمی در تغییرات مثبت بر روی انسان دارند و باعث عوض شدن زاویه نگاه افراد به محیط اطراف می شود.

کافی است تا چیدمان اتاق خواب یا منزل خود را تغییر دهید تا معجزه تغییر دکوراسیون را درک کنید.

طراحی دکوراسیون
محاسبه هزینه نقشه کشی آنلاین بهمن سال 1402

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح