ویژگی ویلا کلاسیک

بیاید خلاصه با سبک کلاسیک آشنا شویم، سبک کلاسیک برخلاف سبک مدرن، دارای نظم، قاعده و قانون است معماری و فضای داخلی این سبک طوری است که موجب ایجاد فضایی آرامبخش و ضداسترس می‌شود.

علاوه بر آن نیز این سبک سعی می‌کند با بکارگیری طیف رنگی گرم در بافت داخلی و بیرونی خود، انرژی مثبت و شادی بخشی را به افراد القا کند یعنی حدالامکان از رنگ‌های خانواده سرد و خنثی دوری می‌کند.

 حال که شناخت مختصری از سبک کلاسیک دارید به موضوع اصلی یعنی ویژگی ویلا کلاسیک می‌پردازیم.

شناخت کلی درباره ویلا به سبک کلاسیک

ویلاهایی که با مدل و سبک کلاسیک ساخته می‌شوند جدا از چیدمان ودکوراسیون، تفاوت‌هایی از لحاظ معماری داخلی و بیرونی با دیگر سبک‌ها دارد.

 این سبک بهترین پیشنهاد برای کسانی است که طرفدار تجملات در ساخت و طراحی هستند معماری و بافت ویلاهای کلاسیک آنقدر جلال و شکوه دارد که دیدگان و نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

 نمای بااصالت و ستون‌های باصلابت ورودی ویلا تداعی کننده حس قدرت و امنیت هستند.

 ایوان‌های بزرگ با چیدمانی متقارن و خاص همچنین استفاده از المان‌های ماندگار در محوطه داخلی و بیرونی جلوه شاهانه‌ای به ویلا می‌بخشند.

 چنین معماری بر دوش دیگر سبک‌ها سنگینی می‌کند و این است برتری مزایا و ویژگی ویلا کلاسیک بر دیگر سبک‌ها.

عظمت و شکوه ، اولین ویژگی ویلا کلاسیک

طراحی و ساخت انواع ویلاها طوری است که متمایز از دیگر سازه‌ها است یعنی به راحتی می‌توان ویلا را از دیگر بناها تشخیص داد.

معماری ویلا کلاسیک نیز به دلیل بافت و نوع معماری شکوهمندی که دارد از دیگر ویلاها مجزا است.

یعنی فقط کافی است نگاهی به نمای بیرونی آن بیندازید آنگاه متوجه تفاوت فاحش آن با ظاهر ویلاهای غیره می‌شوید علت آن نیز الگوبرداری از معماری یونان و روم باستان است.

متریال مورداستفاده در نمای ویلاهای کلاسیک، مصالح سنگی(  اغلب مرمر، گرانیت و تروارتن است) است همراه با المان‌های مجسمه و ستون مانند در گوشه و کنار ( بسته به نظر کارفرما و معمار می‌توان هرجایی را برای نصب در نظر داشت ).

وجود همین مجسمه و المان‌ها موجب شاخص شدن ویلا می‌شوند طوری که به بیننده حتی ساکنین حس ابهت، مرفه و اصطلاحاً لاکچری بودن را القا می‌کند همین ادله و انرژی‌های مثبت بر ارزش مادی بنا نیز می‌افزایند.

نظم و قانون ، مهم‌ترین ویژگی ویلا کلاسیک

در سبک کلاسیک تمامی مراحل ساخت و طراحی حتی دکوراسیون داخلی بر اساس قاعده و قانون‌هایی که معرف آن هستند پیش می‌روند و به قدری از شلختگی و بی‌نظمی دوری می‌شود که همه چیز از ابتدای طراحی و ساخت گرفته تا چیدمان داخلی به صورت تقارن و طبق برنامه و الگوی خاصی  انجام می‌شوند.

این سبک، عکسِ معماری مدرن با دارا بودن وسواس خاصی که در طراحی ظاهری و داخلی خود دارد.

 سعی بر لوکس نشان دادن ویلا می‌کند بر همین اساس به جزئیات دقت و بر زیبا نشان دادن آن تأکید می‌شود به همین دلایل است که دوستدارن نظم و زیبایی و آن‌هایی که سبک بدون نقص و ایراد می‌خواهند بیشتر مجذوب این نوع معماری می‌شوند.

گچ‌ بری‌های منحصر به فرد

در فضای داخلی هر سازه‌ای خصوصاً آن‌هایی که متراژ بیشتری دارند سقف‌ها و  دیوارها بسیار به چشم می‌آیند.

از آنجایی که گچ بعنوان پوشش اصلی این بخش‌ها در سبک کلاسیک استفاده می‌شود توجه به اجرای ظریف آن همچنین ایجاد گچ‌بری‌های زیبا اهمیت ویژه‌ای دارد.

زیرا همانطور که ابتدای متن گفته شد توجه به جزئیات از اصل‌ها و ویژگی‌های ویلا کلاسیک است.

در هنگام اجرای این بخش مهم‌ترین و اولین ویژگی‌های سبک کلاسیک یعنی تقارن و نظم نبایستی فراموش شوند در غیر این صورت نمای داخلی ویلا از سبک خاص خود خارج می‌شود و ارزش مادی آن کاهش می‌یابد.

پردیس سازه: مخاطبان عزیز توجه کنید همانطور که می‌دانید گچ‌بری مضاف بر مهارت، یک هنر است و علاوه بر استعداد نیازمند تجربه و مهارت است چنانچه مطلب را کامل تا این قسمت مطالعه کرده باشید متوجه اهمِ جزئیات و نقوش متقارن در سبک کلاسیک شده‌اید پس لطفا برای اجرای این بخش ( گچ بری ) از ساخت ویلای خود فردی مطمئن را استخدام کنید اگر سراغ ندارید ما برایتان انجام می‌دهیم.

ویلا کلاسیک

چند مورد از ویژگی‌های ویلا کلاسیک

محوطه سازی خاص

می‌دانید محوطه‌سازی عضو جداناپذیرِ ویلاسازی است اما هر سبکی محوطه مخصوص به خود را می‌طلبد.

 در سبک کلاسیک المان‌هایی که بکار می‌روند از نوع فاخر و باارزش هستند

ایجاد سایبان و پرگولاهایی با پایه‌های سترده و سنگی که هماهنگ با ستون‌های ورودی ویلا است زیبایی و دلنشینی ویلاهای کلاسیک را دوچندان و محوطه آن را منحصر بفرد می‌کند.

سقف‌های بلند

این مورد از ویژگی ویلا کلاسیک جزء مشخصه‌های اصلی سبک کلاسیک است یعنی یکی از نشانه‌های این مدل بناها داشتن سقف‌ با ارتفاع زیاد است این نکته بسیار در دلباز بودن فضا تأثیر مثبت می‌گذارد.

نورپردازی‌ زیبا

نورپردازی در سبک کلاسیک نقش بسیار پررنگی دارد چرا که نور و رنگ‌های آن بر شکوه هر چه بیشتر سازه اصرار دارد به همین دلیل علاوه بر فضای داخلی و محوطه از نورپردازی در نمای بیرونی ویلا نیز استفاده می‌شود.

استفاده از تکنولوژی های روز

قطعاً سازه‌ای با داشتن چنین ویژگی‌ها و متریال‌های مجللی نیاز به مراقبت دارد.

همچنین تمامیِ این امکانات و ویلا زمانی ارزشمندتر می‌شوند که سکونت و زندگی در آن همراه با امنیت باشد، سیستم‌های هوشمندی که در این سبک ویلا بکار گرفته می‌شوند.

 قابلیت کنترل از راه دور را دارند که هرگونه رفت و آمدی کنترل می‌شود و می‌توان قبل از ورود به ویلا نیز انواع سیستم‌ها( روشنایی، صوتی، تصویری، گرمایشی، سرمایشی حتی کنار زدن پرده‌ها) را تنظیم کرد.

بکارگیری متریال و مصالح باکیفیت

نیازی به توضیح این موضوع نیست چون که مسلم است برای مجلل و فاخر بودن ویلای کلاسیک نیاز به تهیه متریال و بکارگیری مصالح اصل و باکیفیت است تا به مرور زمان زیبایی و کیفیت اولیه خود را از دست ندهند.

پردیس سازه

پردیس سازه : در صورتی که پس از مطالعه این متن نیاز به راهنمایی بیشتر یا سؤالی در این باره داشتید مشاورین و طراحان متخصص در این زمینه( طراحی ویلا و سازه به سبک کلاسیک آماده پاسخگویی و مشاوره رایگان به شما هستند برای در اختیار گرفتن تیم کاری، طراح و معمار نیز می‌توانید با ما از طریق راه‌های ارتباطی زیر هماهنگ کنید.

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح