دستمزد پیمانکاری ویلا چگونه محاسبه می شود

دستمزد پیمانکاری ویلا چگونه محاسبه می‌شود؟ این سوالی است که برای افراد مختلف ممکن است به وجود بیاید. امروزه در اطراف شهرهای بزرگ، خرید و فروش یا اجاره ویلا  بسیار زیاد شده است و هر کسی قصد خرید یا ساختن یک خانه باغ در ملک خود را دارد که بایستی در ابتدای کار هزینه ساخت یک ویلا یا همان دستمزد پیمانکاری را محاسبه کند و طبق محاسبات انجام شده، با کمک کارشناسان ساخت و ساز ویلا را شروع کند.

ما در این مقاله قصد داریم به کسانی که می‌خواهند یک ویلا با تجهیزات کامل در ملک خود بسازند، صفر تا صد محاسبات دستمزد پیمانکاری ویلا را بازگو کنیم.

نمای کلی از یک ویلا

دستمزد پیمانکاری ویلا چگونه محاسبه می‌شود؟

اگر قصد ساخت و ساز ویلا را دارید، توصیه می‌کنیم قبل از شروع کار دستمزد پیمانکاری ویلای مدنظر خود را محاسبه کنید و سپس اقدام به بازسازی یا ساخت و ساز در ملک از قبل تعیین شده، کنید. در ادامه این بحث می‌خواهیم به صورت کامل به سوال دستمزد پیمانکاری ویلا چگونه محاسبه می‌شود پاسخ دهیم.

  1. محاسبه فرضی هزینه ساخت یک ویلا

اغلب اوقات مهندسان و پیمانکاران به صورت فرضی هزینه بازسازی و ساخت یک ویلا را محاسبه می‌کنند که در این محاسبه امکان خطا و اشتباه وجود دارد و بهتر است این نوع محاسبه را انجام ندهید.

  • بررسی موقعیت ویلا

در ابتدای کار هر مهندسی به زمان شروع و پایان ساخت و ساز یا بازسازی ویلای موردنظر، توجه می‌کند و اغلب محدودیت‌های هر ویلا را در شروع کار در نظر می‌گیرد تا در حین کار یا بعد از اتمام کار با مشکلی مواجه نشود.

  • مشخص کردن مناطق و بخش‌های اطراف ویلا

بعد از بررسی موقعیت ویلا، بایستی اطراف و بخش‌های دیگر ویلا را با کمک کارشناسان باتجربه، محل دیوار، در ورودی و پنجره‌ها را مشخص کرده و سپس به طراحی داخلی ویلا بپردازید. دقت کنید که در این مرحله محل ستون‌ها با اندازه و کاملا دقیق مشخص شود؛ زیرا این قسمت از ویلا در اجرای بخش‌های دیگر، بسیار مهم و حساس هستند.

  • انتخاب نیروی کار و کارشناسان برای هر قسمت از ویلا

در این مرحله از ساخت ویلا بایستی تعداد نیروها را با توجه به کار هر قسمت از ویلا انتخاب کنید؛ به عنوان مثال برای قسمت پنجره‌ها حدود دو کارگر و برای قسمت کف واحدها حدود پنج کارگر مناسب است و طوری کار نیرو و کارشناسان را برنامه ریزی کنید که خللی در ساخت و ساز ویلا به وجود نیاید.

  • تعیین دستمزد نیروها

در مورد تعیین دستمزد نیروها دیگر نیازی به محاسبه ضرب و تقسیم ندارید؛ زیرا امروزه در صنف کار و بازسازی ویلا و ملک‌های خصوصی، دستمزدهای هر نیروی کار به صورت مجزا در بخش‌های کنترات تعیین و ذکر شده‌اند.

با بررسی این 5 روش تقریبا توانستیم به سوال دستمزد پیمانکاری ویلا چگونه محاسبه می‌شود، پاسخ دهیم. 

مراحل دستمزد پیمانکاری ویلا

محاسبه دستمزد پیمانکاری با استفاده از جمع و تفریق کردن

در سال‌های اخیر با استفاده از جمع و تفریق کردن، دستمزد پیمانکاری ویلارا محاسبه می‌کردند، حال در ادامه این بحث مراحل محاسبات با این روش را برای مخاطبان بازگو می‌کنیم.

  1. در ابتدای کار مجموع هزینه‌های مصالح را محاسبه کنید.
  2. 2.     در مرحله دوم دستمزد کارکنان و کارگران هر بخش از ویلا را تعیین کنید.
  3. بهتر است هزینه بیمه هر کارگر و کارشناس را جداگانه با هزینه دستمزد نیروها محاسبه کنید.
  4. سپس در صورت نیاز به گرفتن مجوز برای ساخت و بازسازی ویلا بپردازید و هزینه آن را با هزینه‌های دیگر تفکیک دهید.
  5. در آخر همه‌ هزینه‌های که از قبل تعیین و مشخص شده‌اند را با یکدیگر جمع ببندید و رقم نهایی برای ساخت و ساز ویلای موردنظر را به دست بیاورید.

اگر قصد محاسبه کردن دستمزد پیمانکاری ویلا با این روشی که در فوق برای شما شرح دادیم را دارید، توصیه می‌شود قبل از تعیین و مشخص کردن هزینه‌ها یک برآورده کلی از هزینه پروژه را توسط یک کارشناس دریافت کنید و سپس به محاسبات بخش‌های دیگر ویلا بپردازید.

روش دیگر برای محاسبه دستمزد پیمانکاری

نکات مهم در محاسبه دستمزد پیمانکاری ویلا

  • در نظر داشته باشید یک پیمانکار می‌تواند به صورت ساعتی، ماهانه و حتی سالانه حقوق خود را تحویل بگیرد.
  • اگر پیمانکار ویلا به صورت ساعتی حقوق خود را دریافت کند بایستی آن را به حقوق تمام وقت تبدیل کنید تا در پایان کار ویلا با مشکل مواجه نشوید.
  • نحوه تبدیل کردن حقوق ساعتی به حقوق تمام وقت: بایستی نرخ ساعت کار یک پیمانکار را در 2080 ضرب کنید؛ یعنی در یک هفته می‌تواند 52 ساعت کار کند.
  • پیمانکاران عمومی در ابتدای کار حدود 10 تا 20 درصد از حقوق خود را دریافت می‌کنند و برای پروژه‌های بزرگ‌تر در ابتدای کار حدود 25 درصد از حقوق را از صاحب ویلا می‌گیرند و کار خود را شروع می‌کنند.
  • یک پیمانکار مستقل می‌تواند مالیات تامین اجتماعی خود را به صورت جداگانه دریافت کند و در پایان کار با صاحب کار هزینه آن را تسویه کند.

روش دیگری که باید بدانید

روش دیگر برای مشخص کردن نرخ کار بازسازی و ساخت و ساز یک ویلا به صورت زیر است :

  • در ابتدای کار بایستی حقوق و هزینه‌های مربوط به مصالح و دستمزد کارگران را با هم جمع کرد و سپس با سود پیمانکار جمع بست تا نرخ اصلی کار به دست بیاید.
  • دقت کنید که برای مشخص کردن نرخ ساعتی یک پیمانکار، باید ساعت‌های کار را بر ساعت‌های خالی تقسیم کرد تا حقوق اصلی دستمزد پیمانکار ویلا را به دست آورد.
  • در ابتدای کار با پیمانکار مربوطه بایستی قرارداد خود را به صورت مجزا با پیمانکار ببندید و سپس به حقوق و دستمزد بپردازید.
  • در کار پیمانکاری کارفرما نقش به سزایی در مدیریت ساخت و ساز یا بازسازی ویلا دارد.
  • قراردادهای پیمانکاری عبارتند از: قرارداد اسانسی، مدیریت اجرایی و قرارداد مقطوع.

نکات مهم و ضروری در محاسبه دستمزد پیمانکار

جمع‌بندی

همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین و اصولی‌ترین کار در بازسازی و ساخت‌وساز ویلا، تعیین کردن دستمزد نیروهای کار و پیمانکار مربوطه در ویلای موردنظر است که ما در این مقاله سعی کردیم تمام اطلاعات لازم را درباره سوال دستمزد پیمانکاری ویلا چگونه محاسبه می‌شود، به شما بدهیم.

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح