ترمیم رنگ درب های تمام چوب

مطالب ذکر شده :

شناخت درب های تمام چوب

ترمیم رنگ درب های تمام چوب

مراحل ترمیم رنگ درب های تمام چوب

جنس چوب علاوه بر محکم بودن به دلیل ظرافت و رنگِ طبیعی‌ای که دارد با هر ذائقه‌ و سلیقه‌ای همخوانی دارد.

همین ادله‌ها نیز باعث شده تا از آن برای ساخت وسایل و تجهیزات ساختمانی همچون درب‌های تمام چوب، استفاده شود.

راش، روس و دیگر درختان جنگلی، دو نوع چوبی هستند که به دلیل مقاومت بالا در برابر حریق وضربه، اکثراً از آن‌ها برای ساخت درب‌های تمام چوب استفاده می‌شود.

درب‌های چوبی نیز همچون دیگر تجهیزات و وسایلِ ساختمانی پس از مدتی استفاده ممکن است .رنگ و لعاب اولیه خود را به دلایلی همچون در معرض نم و تابش مستقیم و مداوم آفتاب قرار گرفتن یا برخورد آب و دیگر احتمال‌های این چنینی از دست بدهند و شما ناچار به تعویض و خریدِ دوباره شوید که با هزینه نسبتاً زیادی همراه است .

راه حل پیشنهادی گروه مهندسی پردیس سازه برای جلوگیر از صرف هزینه زیاد، ترمیم رنگ درب‌های تمام چوب به جایِ خریدِ دوباره است با ما همرا باشید تا بیشتر با این مقوله و درب‌های تمام چوب آشنا شوید.

درب‌ها تمام چوب را می‌شناسید؟

قبل از پرداختن به موضوع اصلی یعنی ترمیم رنگ درب‌های تمام چوب بهتر است اطلاعات مختصری راجع به درب‌ها تمام چوب داشته باشید .

یعنی بتوانید درب‌های چوبی را از دیگر جنس‌ها مانندِ درب‌های روکش چوبی، ام دی اف، اچ دی اف و موارد مشابه تشخیص دهید، عمده تفاوت و فرق درب‌ها تمام چوب با دیگر درب‌ها در این است که نوع تمام چوب، توپر هستند ( این در حالی است که انواع دیگر درب‌ها توخالی هستند )

همچنین جنس چوب مورد استفاده در درب تمام چوب همانطور که اشاره کردیم اغلب از نوع راش است در بعضی موارد نیز از دیگر درختان جنگلی یا ترکیب چند درخت جنگلی و راش برای ساخت این نوع درب‌ها استفاده می‌شود.

توپر بودن این درب‌ها باعث استحکام غیر قابل چشم پوشی آن‌ها شده به واسطه همین امر است که به نوع درب‌های ضد سرقت مشهور و رایج شده‌اند .

ترمیم رنگ درب‌های تمام چوب در اثر آفتاب سوختگی

این درب‌ها در انواع و اقسامِ اندازه، ابعاد، طرح و شکل قابل سفارش به دلخواه مشتری هستند و مناسب استفاده برای درب لابی‌ها و ورودی واحدها هستند.

استحکام بالا از ویژگی‌های درب تمام چوب است اما پس از چند سال به طور مداوم در مقابل آفتاب قرار گرفتن از رنگ و لعاب چوب می‌کاهد که اصطلاحاً آن را آفتاب سوختگی تلفظ می‌کنند چنین موردی باعث می‌شود درب بسیار کهنه جلوه کند.

و نمای ساختمان را فرسوده و قدیمی نشان دهد در این مواقع شما می‌توانید بجای صرف هزینه اضافی برای خرید درب تازه با صرف هزینه ناچیزی درب ساختمان خود را همانندِ روز اول نو و باکیفیت کنید، حال می‌پرسید ،

چگونه؟

به این صورت که گروه ساختمانی پردیس سازه با اعزام نقاش متخصص در عرصه ترمیم رنگ درب‌های تمام چوب به محل مورد نظر شما، درب را بازدید و کلیه جوانب و خرابی‌های آن را که نیاز به ترمیم داشته باشد بررسی می‌کند سپس با توجه به درجه خرابی و آفتاب سوختگی تشخیص می‌دهد.

که درب همانجا تعمیر شود یا به کارگاه جهت ترمیم منتقل شود، معمولاً روال عملیات ترمیم رنگ درب‌های تمام چوب آفتاب سوخته زیر نظر گروه مهندسی پردیس سازه به صورت زیر است :

درب چوبی

مرحله اول : خروج درب از چارچوب ( به آرامی و توجه زیاد درب را لولاها جدا کرده و بر روی یک سطح مسطح بگذارید )

مرحله دوم : پوشاندن بخش‌های غیر چوبی ( مانندِ شیشه‌ها )و جدا کردن قطعات مجزا( مانند دستگیره‌ها)جهت محافظت در هنگام عملیات ترمیم.

مرحله سوم : سنباده زدن ( این مرحله به سه بار سنباده زدن با شماره‌های مختلف نیاز دارد به این صورت که بار اول با سنباده شماره 80 سپس شماره 100 در آخر نیز با صفحه شماره 120 کلِ درب را سنباده بکشید در این مرحله دستکش و عینک یادتان نرود!)

مرحله چهارم : پوشاندن و ترمیم خراش‌ها و بخش‌های آسیب دیده ( پس از سنباده به بررسی درب می‌پردازند هر جا کپک و خوردگی داشت با فرچه رنگ می‌شود پس از خشک شدن دوباره کلِ درب سنباده ( افنجی ) زده می‌شود تا سطح یکنواخت شود برای بار دوم درب بررسی می‌شود چناچه درزها و خوردگی‌ها برطرف نشده باشد با استفاده از پرکننده چوب استفاده می‌شود ( اگر درز بسیار عمیق بود تکه چوب‌های پر کننده چوب استفاده می‌شود ) سپس برای بار چندم کلِ سطح درب جهت یکدست شدن سنباده می‌شود.

مرحله پنجم : برگرداندن رنگ اصلی با وارنیش( درب از هرگونه آلودگی و گرد و غباری کاملاً پاک می‌شود و در جهت خواب چوب لایه وارنیش زده می‌شود ( با قلمو ) سپس با صفحه شماره 220 کلِ درب سنباده می‌شود ( در جهت خواب چوب ) سپس دوباره لایه وارنیش استفاده می‌شود این مرحله آنقدر تکرار می‌شود تا به رنگ مورد نظر برسد.

ترمیم رنگ درب‌های تمام چوب را به ما بسپارید :

درب‌های تمام چوبی در اثر رطوبت مداوم، تابش مستقیم آفتاب، و گرهِ چوبی در بافت چوب و … دچار تغیر حالت، رنگ پریدگی، پوسیدگی و فرسودگی می‌شوند که نقاشان پردیس سازه با مناسب‌ترین قیمت در سریع‌ترین زمان ممکن درب‌های چوبی را همانند روز اول ترمیم و تعمیر می‌کنند و دیگر شما مجبور به پرداخت هزینه بیشتر جهت درب تازه نیستید در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر و مشاوره رایگان از طریق واتساپ می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح