نقاشی دکوراسیون داخلی

نقاشی ساختمان و دکوراسیون داخلی

درست است که نقاشی ساختمان از زیرمجموعه‌های مراحل نازک کاری است اما به خاطر زیبایی و جانِ زنده‌ای که به فضا و دیوارهای ساده، یکنواخت و اصطلاحاً بی‌روحِ هر مکانی می‌بخشد می‌توان آن را یک نوع هنر که مملو از ایده‌های نو و خلاقانه است معرفی کرد .

در کنار رنگ آمیزی دیوارها، دکوراسیون داخلی نیز بی‌تأثیر در خلق یک فضایِ خاص و هنری نیست به زبانی ساده‌تر، نقاشی ساختمان به شرطی که اصولی انتخاب و اجرا شود مکملِ زیبایی دکوراسیون داخلی است.

مطمئناً با خواندن این چند جمله کوتاه متوجه شده‌اید که گروه مهندسی پردیس سازه امروز قصد دارد نقاشی ساختمان و دکوراسیون داخلی را برای کسانی که دوست دارند خانه‌ای به‌روز و جدید داشته باشند، نقد و بررسی کند.

فرم درخواست نقاشی

برآورد هزینه نقاشی ملک شما رایگان!
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Step 1 of 2
محل مورد نظر انتخاب کنید
وضعیت موجود زیرکار نقاشی !
Click or drag a file to this area to upload.
لطفا در صورت امکان چند عکس از محل مورد نظر اپلود کنید.

هارمونی نقاشی ساختمان و دکوراسیون داخلی

دلیل اینکه این دو واژه در کنار هم قرار گرفته‌اند این است که نقاشی ساختمان تأثیر بسیار مؤثری بر دکوراسیون داخلی می‌گذارد به زبانی ساده‌تر، نقاشی ساختمان باعث ایجاد تغیرات بصری در ظاهر فضا و محیط ساختمان می‌شود یعنی با رنگ آمیزی فضای یک خانه دکوراسیون نیز دستخوش تغیرات قرار می‌گیرد این تغیر، بسیار زیبا و متفاوت می‌شود .

البته به شرطی که برای نقاشی، شیوه‌ای درست و کارشناسی شده را در پیش گرفته باشید در ادامه سه نوع هارمونی زیبا برای نقاشی دیوار و دکوراسیون داخلی پیشنهاد می‌کنیم:

  • استفاده از یک تم سایه دار

تم سایه دار منظور یک رنگ روشن و تیره است یعنی شما برای نقاشی دیوارها از یک رنگ با تم روشن و برای چیدمان و دیگر تجهیزات از همان رنگ با تم تیره‌تر استفاده کنید این مدل رنگ آمیزی رایج‌ترین نوعِ نقاشی ساختمان و دکوراسیون داخلی است که بسیار شیک و پرطرفدار است چون که به اصطلاح دِمده نمی‌شود.

  • استفاده از تم رنگی مشابه

تم رنگی مشابه منظور بکارگیری رنگ‌های هم خانواده است یعنی رنگ‌هایی که در یک تناژ رنگی قرار می‌گیرند مانندِ خانواده سبز( زیتونی و سبز کمرنگ) پالت رنگی قهو‌ای( کرم و قهوه‌ای کمرنگ) نارنجی و زرد و دیگر رنگ‌های این چنینی

  • استفاده از رنگ‌های کنتراست

روش کنتراست برای نقاشی دیوراها و دکوراسیون داخلی یعنی استفاده از رنگ‌های متضاد که مکمل هم‌دیگر هستند مانندِ سبز زیتونی و قهوه‌ای، پرتقالی و آبی، بنفش و خاکستری و …، البته کمتر کسی قدرت ریسک دارد و از چنین رنگ‌هایی استفاده می‌کند این درحالی است که چنین تضادی خانه شما را بسیار خاص و منحصربفرد جلوه می‌دهد.

هماهنگ بودن نقاشی ساختمان و دکوراسیون داخلی :

زیباییِ دکوراسیون داخلی زمانی به چشم می‌آید که با رنگ آمیزی و نقاشی دیوارها همخوانی داشته باشد پس انتخاب رنگ مناسب جهت پوشش دیوارها بسیار مهم است .

یکی از پیشنهادهای طراحان داخلی پردیس سازه برای انتخاب صحیح و دُرست رنگ، این است که سبک و مدلِ دکوراسیون خانه خود را مشخص کنید آنگاه با توجه به آن اقدام به نقاشی دیوارها کنید .

در ادامه چند سبک پرطرفدار از دکوراسیون داخلی همراه با رنگ‌هایِ قابل سِت و ترکیب شدن با آن‌ها را معرفی می‌کنیم :

  • سبک مدرن و امروزی

تجهیزات و دکوراسیونی که در سبک مدرن استفاده می‌شوند در عینِ سادگی طراحی متفاوت، به‌روز و به دور از تجملات اضافی دارند مناسب‌ترین رنگ برای نقاشی و رنگ آمیزی دیوارهای منازلی با چنین دکوراسیون‌هایی، سفید، طوسی و کرم است البته طیفِ رنگی خانواده قهوه‌ای نیز درخور و مناسب است چرا که اغلب در چنین سبکی کف پوش سالن پذیرایی از نوع چوبی است که بسیار با رنگ‌های طیف قهوه‌ای هماهنگ است استفاده از چند رنگ برای نقاشی دیوارهای یک فضا( مثلا هر کدام از دیوارهای سالن پذیرایی یک رنگ متفاوت داشته باشند) در چنین سبکی پیشنهاد جالبی نیست.

  • کلاسیک و سنتی

نظم و تقارن در نقاشی ساختمان و دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک و سنتی، حرف اول را می‌زند پس از اجرای طرح و رنگ آمیزی‌های نامرتب خوداری کنید( به طور مثال از شابلون با طرح‌های نامتقارن برای طرح زدن بر روی دیوار استفاده نکنید) طیف رنگی، قهوه‌ای، بژ، طلایی، طوسی، خاکستری و سفید برای نقاشی دیوارهای چنین سبکی مناسب است.

  • مینیمال

ساده گرایی تنها الگویی است که دوستداران سبک مینیمال بایستی از آن پیروی کنند یعنی بایستی از بکار بردن اشیاء تجملی و نقاشی‌های فانتزی بر روی دیوارها ممنوع است رنگ‌های ملایم مانندِ سفید و خاکستری ملایم، بهترین و مناسب‌ترین سِت برای چنین دکوراسیونی است.

  • باستانی ( ایرانی )

رنگ‌های فاخر و شکوه بخشی همچون زرشکی، آبی، طلایی و ارغوانی که باعث مجلل نشان دادن جزء به جزء خانه می‌شوند از لازمه‌های نقاشی ساختمان و دکوراسیون داخلی به سبک ایران باستان است.

طرفداران سبک روستیک ( روستایی ) بهتر است بدانید :

سبک روستایی

اگر از جمله افرادی هستید که طرفدار دکوراسیون داخلی به سبک روستایی هستند بهتر است اطلاعات کافی و کامل راجع به نقاشی ساختمان و دکوراسیون داخلی روستیک داشته باشید، روستیک به معنای روستا است پس به طبع از الگوهای طبیعی طبیعت پیروی می‌کند بدین معنی که حتما بایستی در چنین دکوراسیون‌هایی از چوب و سنگ که دو عنصر اصلی طبیعت هستند استفاده شود.

همچنین تم رنگی موردِ استفاده برای رنگ آمیزی و نقاشی دیوارهای این منازل یا ویلاها باید برگرفته از رنگ‌های طبیعت همچون طیفِ قهوه‌ای وچوبی باشد توجه کنید که به هیچ عنوان نباید از رنگ‌های فانتزی و ترکیبی استفاده کنید.

از آنجایی که کف پوش دکوراسیون‌های روستیک عموماً سنگی یا چوبی هستند بهترین رنگ پیشنهادی برای نقاشی دیوارها سفید و برای ستون‌ها قهوه‌ای است تزئینات و تجملات برق دار اصلاً تطابقی با دکوراسیون داخلی سبک روستایی ندارند بنابراین نباید از رنگ‌های براق برای نقاشی دیوارها استفاده کنید.

تِم رنگی مناسب برای نقاشی و دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی

ایجاد یک فضا و محیط روشن، تازه و آرامبخش از ویژگ‌های سبک اسکاندیناوی است پالت رنگی مناسب باری چنین دکوراسیونی طیفِ رنگ‌های ملایم و آرام است یعنی رنگ‌هایی مثل قرمز، نارنجی و رنگ‌های جیغ خلافِ این سبک و در مقابل ان قرار دارند همچنین در بکاربردن رنگ‌های پررنگ بایستی بسیار محتاطانه و ماهرانه عمل کرد.

سبک اسکاندیناوی

کف پوش‌های دکوراسیون داخلی این مدل منازل بهتر است دارای رنگ چوبی روشن باشند سبز دریایی، آبی کمرنگ، رنگ‌های چوبی( مانندِ قهوه‌ای روشن) کرم، صورتی چرک و سفید بهترین و زیباترین  رنگ‌هایی هستند که برای نقاشی دیوارهای چنین منازلی پیشنهاد می‌شود چرا که همان حس تازگی و طراوت را که از مشخصه‌های اصلی سبک اسکاندیناوی است القا می‌کنند.

چناچه نیاز به راهنمایی یا درخواست خدمات نقاشی ساختمان و دکوراسیون داخلی داشتید می‌توانید از طریق واتساپ با مشاوران و طراحان گروه مهندسی پردیس سازه که بیش از یک دهه تجربه و مهارت دارند ارتباط برقرار کنید.

, , , ,

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح