هوشمند سازی

هوشمند سازی ویلا

هوشمند سازی ویلا یا به اختصار BMS نوعی تکنولوژی با هدف مدیریت و کنترل از راهِ دور به جهتِ حفظ امنیت است اگر بخواهیم واضح ‌تر این تکنولوژی را معرفی کنیم باید بگوییم که هوشمند سازی ویلا این امکان را برای شما ایجاد می‌کند.

اجرای کلیه کارهای هوشمند سازی کلی و…

 به راحتی بتوانید با گوشی همراه خود اوضاع ویلای خود را بررسی و کنترل نمایید، سنسورها و دوربین‌های مخصوصی که در نقاط مختلف ویلای شما کار گذاشته می‌شوند به طور کاملاً دقیق کلیه فرامین و اتفاقاتِ لحظه‌ای را رصد می‌کنند.

به واسطه این فناوری شما می‌توانید در مواقع مختلف و مکان‌های دور و نزدیک از اوضاعِ ملک خود باخبر شوید.

هوشمند سازی ویلا چه کاربرد و اهمیتی دارد؟

با مطالعه یک سری از ویژگی‌ها و مزیت‌های مهم هوشمند سازی ویلا که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود خود به اهم و کاربرد آن پی خواهید برد :

  • کنترل امنیت

ویلاهایی که بیشتر اوقات سال خالی از سکنه هستند بهترین گزینه برای سارقان هستند در صورتی که ویلا مجهز به سیستم هوشمند نباشد دزدی از آن بسیار آسان است.

  • کنترل سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی

همانطور که اطلاع دارید ویلاهای جنوب و شمال کشور به دلایل شرایط جوی دارای رطوبت هستند این امر موجب می‌شود تا گرم و خنک کردن ویلا در فصول سرد و گرم اندکی زمانبر و دشوار باشد .

چناچه ویلای شما به سیستم هوشمند سازی مجهز باشد می‌توانید مدتی قبل از حضور خود، سیستم‌های برودتی یا گرمایشی را برای متعادل سازی هوایِ داخلی ویلا به صورت کنترل از راه دور، روشن نمایید.

  • کنترل روشنایی

با هوشمند سازی ویلا می‌توان به دلخواهِ خود زمانی را برای خاموش و روشن شدن خودکارِ چراغ‌ها انتخاب و تنظیم کرد.

 در صورت نیاز نیز این امکان وجود دارد که تنظیمات آن را از راه دور تغییر داد و به دلخواه در زمان‌های مختلف از طریق گوشیِ خود روشنایی و خاموشی هر قسمت از ویلا را کنترل کرد.

  • مراقبت از محوطه( آبیاری هوشمند)

یکی از بخش‌های مهم ویلا محوطه و فضای سبز آن است که در صورت عدم توجه و مراقبت مرتب، چهره و جلوه ویلا را ناپسند و پژمرده نشان می‌دهد.

از همین رو اغلب برای جلوگیری از چنین اتفاقی اقدام به استخدام باغبان می‌کنند که با صرف هزینه زیادی همراه است.

اما اگر ویلا مجهز به سیستم هوشمند باشد می‌توان در بازه‌های زمانی مشخص بدون حضور خود یا فرد دیگری درختان، گل‌ها و گیاهان محوطه را آبیاری کرد.

  • آگاهی از خطرات احتمالی و ناگهانی همچون نشت گاز و …

اتفاقات ناگهانی و احتمالی همچون ترکیدن لوله آب ممکن است در هر زمانی رخ دهد و باعث دردسر شوند برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی راه‌هایی همچون تخلیه لوله‌های آب و روشن ماندن همیشگی سیستم‌های گرمایشی در فصل‌های سرد برای جلوگیری از یخ زدگی لوله‌های آب و ترکیدن آن‌ها وجود دارند.

که در طولانی مدت هزینه بالایی را به همراه دارد، نشت گاز از دیگر خطرات احتمالی است که وقوع آن منجر به فاجعه می‌شود در صورتی که سیستم هوشمند سازی در ویلا بکار رفته باشد دیگر نگران رخ دادن چنین اتفاقاتی نمی‌شوید.

انواع هوشمند سازی :

 ساختمان هوشمند بی سیم :

پروتکل های بیسیم در حال حاضر نه تنها  در ایران  بلکه  در سطح بین الملل به عنوان پکیج هوشمند سازی بسیار مورد  توجه قرار گرفته اند  درصورتی که  در منطقه  شما دسترسی مناسبی به اینترنت وجود داشته باشد این روش می تواند یک راهکار فوق العاده برای هوشمند سازی به شمارآید  و هزینه ها را کاهش دهد.

سیم کشی ساختمان هوشمند :

تجهیزات مورد استفاده در این پکیج هوشمند سازی اکثرا وارداتی هستند و قیمت بالایی دارند . همچنین دستمزد نصاب و پیاده سازی آن  را  باید در نظر داشت که حدود ۵ تا ۱۰ درصد قیمت تجهیزات است  واگرسیم کشی ویلا مناسب نباشد میزان تخریب درآن بسیار بالا خواهد بود  که باعث بالا رفتن هزینه و صرف زمان زیادی  می شود. بنابراین انتخاب مناسبی برای داشتن یک خانه هوشمند ارزان نیست.

با هوشمند سازی ویلا همیشه یک قدم جلوتر هستید :

سیستم BMS فناوریِ بسیار کارامدی است.

که در سراسر جهان با استقبال زیادی همراه بوده و اخیراً اکثر ویلاهای ایران نیز به این تکنولوزی مجهز هستند،

جلوگیری از اتلاف وقت، صرفه جویی در هزینه‌های اضافی و انرژی‌های طبیعی( گاز، برق و آب) از جمله فوایدِ بکار گیری سیستم  BMS در ویلاها است.

هوشمند سازی ویلا این امکان و امتیاز ویژه را برای شما فراهم می‌کند تا بدون توجه به زمان و مکان بتوانید مواردِ ریزی همچون بالا یا پایین اوردن دمای آب، تغییر هوای داخلی ویلا، تنظیم روشنایی و دیگر مواردِ مشابه را کنترل کرد.

همچنین قادر هستید وسایل الکتریکی همچون سیستم‌های تصویری و صوتی، یخچال و … را از دورترین مکان، روشن، خاموش و تنظیم کرد.

 علاوه بر این موارد حتی می‌توان جزئی‌ترین وسایل و اشیاء داخل ویلا مانندِ پرده‌ها و سایبان‌ها را تغییر وضعیت داد چنین مواردی باعث می‌شوند تا در مواقع لزوم و قبل از حضور خود اوضاع را بابِ میلِ خود سروسامان دهید.

پارکینگ و دربِ ورودی ویلا مهم‌ترین بخشی که بایستی هوشمند شوند :

درب هوشمند هر نوع ورود و خروجی را به اطلاع صاحب ملک می‌رساند یعنی هنگامی که درب ورودی بدون اطلاعِ صاحب ویلا باز یا بسته شود.

اعلانی از طریق دوربین و حسگرهای کار گذاشته شده برای صاحب ویلا ارسال می‌شود.

 این ویژگی باعث کاهش احتمال سرقت و افزایش امنیت می‌شود درب هوشمند این امکان را دارد که بتوان از راه دور آن را برای افرادی که قصد ورود یا خروج را دارند باز و بسته کرد.

بر فرض در بعضی مواقع لازم است سرایدار برای انجام برخی از کارها وارد ویلا شود در چنین مواقعی صاحب ویلا می‌تواند از راه دور درب را باز و بسته کند.

مزایای هوشمند سازی :

  • مصرف بهینه انرژی
  • کاهش هزینه های ناشی از مصرف بی رویه برق و گاز
  • افزایش رفاه  و آسایش
  • بهبود امنیت ساختمان و پیش گیری از وقوع سرقت
  • افزایش زیبایی و مدرن شدن  فضای خانه با استفاده از به روزترین تجهیزات هوشمند سازی
  • کنترل وسایل برقی در سریع ترین زمان ممکن با صرف کم ترین انرژی
  • تنوع بالای محصولات و امکان پیاده سازی  با بودجه های مختلف
  • پیاده سازی و اجرا در انواع ساختمان های در حال ساخت
  • سهولت در نصب و راه اندازی پکیج هوشمند سازی

سخن آخر

هوشمند سازی ویلا نسبتاً با هزینه همراه است اما با نگاهی به ویژگی‌ها و فوایدی که این تکنولوژی دارد متوجه می‌شوید که امنیت و دیگر مزایای نصب این سیستم، ارزشی فراتر از جنبه مادی دارد.

گروه ساختمانی پردیس سازه با در اختیار داشتن مهندسان خبره و متخصص آماده ارائه اجرای سیستم‌های هوشمند با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت است.

برای کسب راهنمایی و لیست قیمت، مشاوره رایگان می‌توانید با مشاوران این شرکت با شماره تماس 09125201799 ارتباط برقرار کنید.

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح