اطلاعات لازم در مورد شیر توکار

آموزش نصب شیر توکار

   شیرآلات ایرانی و فرنگی

توالت های ایرانی  هرکدام اندازه های  مشخصی  دارند وتوکاریا روکاربودن شیر تفاوتی ایجاد نمی کند.

ابتدا باید مشخص شود توالت ایرانی نصب میشود، یا فرنگی که اگر قرار باشد فرنگی باشد از نوع  وال هنگ باشد ، این موضوع اهمیت زیادی دارد به این دلیل که بعد از اجرای طرح تغییر دادن اندازه ها کار دشواریست و هزینه های بالایی را به همراه دارد .

توجه :

توجه به این نکته نیز لازم است که شیر الات باید اول لوله کشی  و شیرتوکار نصب شده باشند  که بعد از کاشی کاری دیده نشوند وزیر کاشی کاری بمانند.

 اندازه شیر آلات

(اندازه ها) اندازه شیر توالت ایرانی از کف سرویس باید حدودا 30 سانتی متر باشد  و وابسته به میزان کف سازی سرویس بهداشتی از سرلوله باید     50  تا  60  سانتی متر باشد .

برای نصب توالت ایرانی تا محل نصب شیر توالت فاصله 60  سانتی متری لازم است. معمولا شیر توالت فرنگی معمولی یا پایه دار و توالت وال هنگ اندازه یکسان دارند.

پس بنابراین برای نصب تمامی توالت ها چه فرنگی چه پایه دار چه وال هنگ  باید اندازه های  60  سانتی متری از کف فاصله داشته باشند .

برای نصب شیر برای توالت فرنگی از سرلوله فاضلاب حداقل  80 سانتی متر زیر کاشی فاصله در نظر می گیریم . و این فاصله از دیوار تا شیر توالت فرنگی حدود 65تا70 سانتی متر است.

نصب شیرالات

 توجه داشته باشید که   تمامی شیر الات توکارعلاوه بر لوله کشی های زیر کاری نیاز به یک مغزی شیر مخصوص دارند .

 این مغزی ها اگرچه در شکل و ظاهر متفاوت اند، اما تقریبا تمامی آنها به یک روش  نصب می شوند .

مغزی شیر توکار

 مغزی همراه با شیر توکاری که خریداری کرده اید داخل بسته بندی هست  ابتدا محل نصب شیر توکار را مشخص می کنیم قسمت مشخص شده را علامت گذاری میکنیم  .

و اگر سطح شیر مغزی دارای برآمدگی باشد دیوار را تا رسیدن به سطح یک سوراخ با استفاده از ابزاری مانند چکش ایجاد می کنیم  ، این سوراخ را نباید زیاد ایجاد کنیم که کف مغزی به دیوار بچسبد  این مغزی را حتما باید بصورت  تراز با پیچ روی دیوار نصب کنیم .

مغزی مد نظر پوششی مشکی وپلاستیکی دارد، که با دو پیچ به مغزی نصب شده  و از مغزی مراقبت می کند ،

مغزی که روی  دیوار نصب شد  پوشش روی آن را باز می کنیم ،

در بسته بندی این شیر دو مغزی برنجی وجود دارد که معمولا ابعاد یک دوم دارد،

دو مغزی برنجی را از هر طرف باید نوار تفلون ببندیم و سمت چپ و راست مغزی را اتصال  بدهیم  وتا مرز سفت شدن آن را ببندیم  ،

هیچ گونه فشار محکمی نباید به این مغزی ها وارد نشود به این دلیل که جنس برنجی دارد و امکان ترک خوردن آن وجود دارد.

بسته به نوع شیر توکار درحال نصب داخل بسته بندی دومغزی پلاستیکی قرار داده شده که یکی  از  مغزی های پلاستیکی را از هرسمت ان  تفلون  می کنیم ، وروی سر مغزی اتصال میدهیم با احتیاط فراوان آنهارا محکم می کنیم.

(مرحله بعدی نوبت نصب زانو های ورودی  آب گرم و آب سرد است )

زانو ها

این دو زانو به دو سر مغزی های برنجی نصب میشود یکی سمت راست و دیگری سمت چپ و با آچار فرانسه به خوبی سفت می شوند  ،

نکته مهم :

اب سرد سمت راست متصل شود و آب گرم به سمت چپ باشد.

لوله هارا با بست های پلاستیکی به خوبی مهار کنیم  باید شیر وزانویی دقیقا در یک امتداد قرار داشته باشند.

درحین لوله کشی آب باید توجه کنید که اصول و نکات ایمنی رعایت شود تا پس از اتمام کار مشکلی به وجود نیاید و ضرری متحمل نشوید ، لوله ها انواع مختفی دارند مانند لوله گالوانیزه ، لوله پلی پرو پیلن ، لوله چدنی ، لوله پی وی سی، لوله پنج لایه ،لوله پلی اتیلن برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

برای وارد نشدن نخاله داخل شیر روپیچ توپیچ برنجی بانوار تفلون روی زانو های هلالی اتصال داده شود در صورتی که به جای دهانه این اتصالی هلالی شیلنگ تغییر شده باشد .

20سانتی متر شیلنگ نیاز است.

زانویی باید کاملا به دیوار وکاشی ها عمود باشند بعد از نصب زانویی پوشش پلاستیکی مشکی را که هنگام نصب مغزی بازکرده بودیم درجای خود اتصال می دهیم ،

فایده این مغزی جلوگیری از اسیب دیدن مغزی شیر است ودرعدم برخوردن حالت تراز ان موثراست. این مرحله که تمام شد  باید کاشی کاری دیوار انجام شود  ،

حتما باید به معمار توصیه فراوان شود که درپوش ها نباید زیر کار دفن شوند ونباید به انها اسیبی وارد شود  باید دقیقا به اندازه درپوش ها کاشی برش داده شود تا فقط درپوش ها بیرون بمانند .

‍محدوده کاشی کاری درپوش های مغزی  حدودا1 تا1.5   سانتی متری درپوش مغزی شیر است بعداز کاشی کاری بازهم باید درنظربگیریم که درپوش ها حالت تعادل خود را حفظ کرده باشند  بعداز اتمام کاشی کاری دودرپوش  باید از دیوار بیرون مانده باشد .

(داخل بسته بندی یک کاور کروم وجود دارد که برروی مغزی بسته میشود که ان را روی مغزی بعد از باز کردن درپوش مغزی شیر اتصال دهید )

در مرحله بعدی سری ونازل اهرمی شیر را درجایگاه خود قرار داده و پیچ ان را با اچار مناسب سفت می کنیم .البته اتصال   پولکی  مانند روی کروم نصب می کنیم در پوشی که روی تو پیچ رو پیچ  اتصال داده بودیم را باز می کنیم و به جای ان باید اتصال برنجی را با نوار تفلون اتصال می دهیم.

درمرحله بعدی شیراب را روی مغزی ببندیم وپه ییچی که  ان دارد زیر ان را حتما محکم می کنیم .معمولا  این شیرها برای خروجی آب حلقه اتصال شلنگ را دارند که اگر نداشته باشند با یک حلقه جداگانه آنها را به هم اتصال دهیم .

اگربه طور کامل بی نقص وهم تراز نصب کرده باشید این شیر بصورت کاملا توکار و بدون هیچ خرابی دیده خواهد شد.

هزینه

هزینه دستمزد نیز یکی از سوالات مهم می باشد ما با خدمات ساختمانی که انجام می دهیم تلاش میکنیم  دستمزدی که را یه می کنیم به طور متوسط و دقیق باشد برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

دراین مورد نیز مشاوران گروه مهندسین پردیس سازه که بیش از یک دهه دراین امور فعالیت داشته اند میتوانند بهترین گزینه انتخابی برای شما باشند شما میتوانید با خیالی اسوده صفر تا صد کارهای ساختمانی خود را به گروه مهندسین پردیس سازه بسپارید .

شیر آلات تو کار

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح