نما شویی

هزینه شست وشوی نما

شست‌وشوی نما ( نماشویی ) :

هزینه شستشوی نما بیشتر چکی هست قیمت از 2 میلیون به بالا

برای قیمت دقیق لطفا عکس نما در واتساپ گوشه سمت راست پایین برگه ارسال کنید!

نما بخش عظیمِ هر ساختمانی است که همچون ویترینی عظمت، جلوه و زیبایی سازه شما را به نمایش می‌گذارد .

اما حفظ آن در گرو تمیز نگه داشتن آن بواسطه شست‌وشوی نما به صورت حرفه‌ای و صحیح است از آنجایی که نمایِ ساختمان‌ها در معرض باد، باران، آلودگی و دیگر عوامل این چنینی قرار دارد .

به مرور لکه‌ها و آلودگی‌هایی بر روی آن ایجاد می‌شوند شست‌وشوی نما از خدمات ساختمانی پردیس سازه است . که طی آن نمای انواع ساختمان‌ها  از هر نوع آلودگی و جرمی، پاک و بهداشتی می‌شود .

انجام این عملیات بسته به نوع نما، نوع آلودگی و میزان نفوذ آن با روش‌ها و دستگاه‌های مختلفی انجام می‌شود که در ادامه به شرح کاملِ ان می‌پردازیم .

دلیل و اهمیت شست‌وشوی نما

مهم‌ترین دلیل نماشویی ساختمان‌ها حفظ زیبایی و ماندگاری نمای ساختمان است چرا که عواملی همچون باران‌های اسیدی به مرور باعث ضربه رساندن به نما می‌شوند .

علاوه بر زشت شدن ظاهرِ ساختمان پس از مدتی برای تعویض یا مرمتِ آن بایستی هزینه هنگفتی را متحمل شوید .

همچنین وجود آلاینده‌ها در جَو که حاصل دودِ کارخانه‌های صنعتی هستند عامل ایجاد لکه، آلودگی و کدری می‌شوند . اگر برای رفع و شستن آن‌ها به موقع اقدام نشود باعث نفوذ به لایه‌های عمیق و در نتیجه بی‌کیفیت شدنِ نما می‌شوند .

البته شست‌وشوی نما پس از اتمام مرحله سنگ‌کاریِ ساختمان برای از بین رفتن بقایایِ ملات، سیمان، چسب و دیگر مصالح مشابه بسیار ضروری است.

شست‌وشوی نما چگونه انجام می‌شود؟

پردیس سازه، عملیات شست‌وشوی نما رابا توجه به عمق لکه‌ها و آلودگی‌ها به دو دسته زیر تقسیم کرده است :

  • شست‌وشوی لکه و آلودگی‌های سطحی و ساده

برای رفع و زدودن آلودگی‌های ساده می‌توان نما شویی را با روش‌های زیر انجام داد:

  • شست‌وشوی نما با آب

نماشویی با استفاده از آب فقط مناسب ساختمان‌هایی است که گرد و غبار عمل کثیفی آن باشد این روش فقط با پاشیدن آب بر روی نما صورت می‌گیرد.

  • شست‌وشوی نما با مواد شوینده

استفاده از روشِ مواد شوینده مناسب نماهایِ شیشه‌ای، کامپوزیت و سنگ آجر است و بدین صورت است که اسفنج را به مواد شوینده آغشته و رویِ نما با آن شسته می‌شود پس از مطمئن شدن از رفعِ لکه‌ها، اقدام به آبکشی سپس خشک کردن نما با استفاده از دستمال و پارچه‌های مخصوص می‌شود.

  • شست‌وشوی نما با ابرو تی

شستشو با استفاده از ابر و تی بیشتر مناسبِ نماهایِ شیشه‌ای است و بدین صورت است که آب هیچگونه دخالتی در این روش ندارد و فقط با استفاده از اسپری‌های مخصوص و تی‌های مناسب تمیزکاری نما انجام می‌شود.

  • شست‌وشوی لکه و آلودگی‌های عمیق و سخت

در صورتی که به موقع اقدام به نماشویی نشود لکه‌ها و آلودگی‌ها به درون مصالح نما نفوذ کرده و به مرور سخت می‌شوند برای رفع چنین لکه‌هایی باید از 3 روش زیر استفاده شود :

  • شست‌وشوی نما با استفاده از واترجت یا کارواش صنعتی

واتر جت یک ابزارِ پاک کنندهِ مخصوص نظافت است و برای نماشوییِ نماهایی که از جنسِ سنگ تیشه‌ای، سیمانی، آجر نما، گرانیت، مرمر، تراورتن، کامپوزیت، چوبی،  بتنی و نماهای شیشه‌ای بسیار آلوده و کثیف هستند بِکار می‌‌رود، دستگاه واترجت دارای پمپ سه فاز بسیار پرقدرت است که آب را با فشار بیش از 200 بار بر روی نما نازل می‌کند به همین دلیل می‌تواند هر نوع لکه، چربی و آلودگی را پاک کند از جمله مزایای شست‌‌وشوی نما با واتر جت عبارت‌اند از :

  • به‌صرف و ارزان
  • باعث هیچ نوع آسیب و تخریبی نمی‌شود.
  • بدون نیاز به داربست
  • تسریع روند نماشویی( به دلیل قدرت زیادی که دارد اجرای عملیات بسیار سریع انجام می‌شود)
  • شست‌وشوی نما با اسید ( اسید شویی )

نماهایی که دارای کثیفی‌هایِ عمیقی از نوع چربی و جرم هستند را با اسید شست‌وشو می‌دهند به این صورت که اسید را با آب مخلوط و توسط دستگاه واترجت بر روی سطح نما پاشیده می‌شود و نما را کاملا براق و تمیز می‌کند.

  • شست‌وشوی نما با سندبلاست

نماهایی که دارای لکه‌های بسیار قدیمی، سفت و سخت هستند را با روش سندبلاست پاکیزه می‌کنند( سندبلاست ترکیب دو واژه لاتین به معنی پرتاب یا انفجار ماسه یا شن است) شست‌وشوی نما با سندبلاست به دو روش زیر انجام پذیر است :

  • هیدرو سندبلاست ( سندبلاست با آب، واترجت )

روش هیدرو سندبلاست با کمک دستگاه واترجت انجام می‌شود در این روش از نازلِ دستگاه واترجت همراه با آب، سیلیس نیز پرتاب می‌شود و مناسب استفاده برای نماهای سنگی، تراورتن و ترموچوب است.

  • سندبلاست خشک

این روش برای شستن نماهای ساختمانی همانندِ دیگر روش‌ها استفاده نمی‌شود و بیشتر برای تمیزکاریِ ساختمان‌های صنعتی بکار برده می‌شود در این روش همراه با فشار هوا( بدون دخالت آب) ذراتی همچون سیلیس و مسباره پرتاب می‌شوند.

نکته‌ای که در مورد نماشویی به روش سندبلاست وجود دارد این است که بایستی اندازه دانه‌های سیلیس، ماسه، شن و دیگر ذراتی که مورد استفاده قرار می‌گیرند متناسب با جنس نما، نوع و مقدار آلودگی انتخاب و استفاده شوند در صورت عدم توجه با این نکته شاهدِ آسیب رسیدن به نما یا از بین نرفتن آلودگی‌ها می‌شوید.

هشدار!

در پایان این مطلب پردیس سازه خود را مؤظف می‌داند برای جلوگیری از رخ دادن اتفاقات ناگوار در حین شست‌وشوی نما نکته‌ای را متذکر شود :

توجه کنید که متأسفانه بسیاری از افراد تصور می‌کنند هر فردی که ترس از ارتفاع نداشته باشد توانایی نماشویی را دارد ، همین دلیل برای پرداخت هزینه کمتر این کار را به افراد ناشی و بدون تجربه واگذار می‌کنند و متأسفانه هر سال موجب تلفات جانی و جبران ناپذیر این افراد می‌شود . چرا که شست‌وشوی نما کاری کاملاً تخصصی و نیازمند وسایل حفاظتی مخصوص است .

پس بهتر است افراد متخصصِ این حرفه را استخدام کرد، پردیس سازه آماده ارائه خدمات نماشوئی با بهترین کادر به شما عزیزان است.

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح