کناف

کناف سقف و دیوار

کناف جزو ساخت و ساز خشک به شمار می آید . که امروزه در ایران در حال توسعه می باشد. صفحات روکش دار گچی که کناف نام دارند ، یکی از مواد و مصالح اصلی در ساخت و ساز می باشد .

کناف

کناف چیست؟

کناف ، نوعی صفحه روکش دار گچی است که توسط شرمت کناف تولید شده و به بازار عرضه می شود .سقف ها و دیوار های جدا کننده کناف ، سازه های فلزی یک دست و یک پارچه گالوانیزه هستندکه صفحات گچی و سیمانی بر روی آن ها پیچ می شود.

درز بین صفحات با بتونه درز گیری پر شده و سطوح صاف به وجود آمده به وسیله رنگ ، رنگ آمیزی می شود. این دیوار های در مقایسه با دیوار های سنتی ، ده تا پانزده برابر سبک تر می باشند . پس در نتیجه تاثیر نیرو زلزله بر ساختمان کم تر خواهد بود .

سبک بودن پانل کناف ، فقط یک ویژگی دیوار کناف نیست ، بلکه انعطاف پذیر بودن آن ها نیز از مزایای کناف به شمار می آید. سبک بودن کناف با عث شده است تا در حمل و نقل نیازی به تعداد افراد زیادی نباشد و پروژه به سرعت انجام شود.

کم حجم بودن کناف نیز از دیگر مزیت های این مصالح خشک است . ساخت و ساز را برای مهندسین بسیار آسان نموده است.

در صورتی که دیوار کناف آسیب ببیند ، این امکان وجود دارد در صورت بروز مشکل برای تاسیسات الکتریکی و مکانیکی یا آسیب دیدن بخشی از دیوار کناف ، می توان آن قسمت را جدا و جایگزین آن را نصب نمود .

در صورتی که قصد دارید منزل یا محل کار خود را باز سازی نمایید ، می توانید به سراغ کناف بروید. در صورت نیاز می توانید از مهندسین و متخصصین گروه مهندسی پردیس سازه راهنمایی گیرید.

دیوار های کناف پس از نصب ، رنگ آمیزی شده و دیگر نیازی به ملات گچ و خاک ندارند. این امر یکی از دلایل بالا بردن سرعت اتمام پروژه می باشد .

پس از نصب آن برای به دست آوردن سطحی یک دست و کاملا یک نواخت ، درز ها به وسیله بتونه ، درز گیری می شوند .

نوار درز گیر باعث مسطح شدن محل درز و جلو گیری از ایجاد ترک در دیوار می شود .با استفاده از دیوار های کناف می توان مقاومت در برابر عبور صدا را افزایش داد.

هم چنین می توان با استفاده از عایق های پشم سنگ و پلی استایرن دیوار ها را در برابر حرارت عایق نمود. لازم به ذکر است که عایق ها در بین دو پانل گچی قرار خواهند گرفت.

از پانل های گچی کناف بدون سازه نیز استفاده می شود .در این حالت کناف با استفاده از جسب پرلفیکس به عنواو پوشش روی دیوار های سنتی نصب می گردد.

به همین خاطر ، فضایی خالی در پشت آن برای عایق کاری و عبور تاسیسات ایجاد می گردد.

کناف قابلیت انعطاف پذیری دارد. پس گزینه مناسبی برای اجرای فرم های دکوراتیو و منحنی است. هم چنین با توجه به انعطاف پذیری آن ، می توان به منظور افزایش سطح زیر بنای ساختمان با توجه به کاهش ضخامت دیوار های کناف نسبت به مصالح سنتی استفاده نمود.

در صورت نیاز به کناف در ساختمان سازی یا باز سازی ساختمان خود ، از مشاورین گروه مهندسی پردیس سازه چاره جویی کنید.

انواع ورق کناف و موارد مصرفی آن ها  

  • ورق کناف با ضخامت شش میلی متری :

این نوع از ورق کناف صرفا جهت  اجرا در طرح هایی که شامل منحنی های قوس تند است مورد مصرف قرار می گیرند.

  • ورق کناف با ضخامت نه و نیم میلی متری :

این ورق کناف مانند پل های شش میلی متری برای اجرای قوس ها کاربرد زیادی داشته

و باید توجه داشت که در اجرای دیوار و سقف کاذب ، از این نوع ورق کناف استفاده نشود .

  • ورق کناف با ضخامت دوازده و نیم میلی متری :

از این نوع ورق کناف جهت دیوار های جدا کننده و پوششی ، سقف های کاذب ساده و دکوراتیو استفاده می شود .

  • ورق کناف یا ضخامت پانزده میلی متری، هجده میلی متری و بالا تر :

از این نوع ورق کناف بیش تر و معمولا برای فضا های خاص که نیاز به استحکام بسیار بالا دارند ، مورد استفاده قرار می گیرد. در مکان هایی که خطر بر خورد شدید با دیوار وجود داشته باشد نیز از این ورق کناف استفاده می شود.

برای کسب اطلاعات بیش تر به سایت گروه مهندسی پردیس سازه مراجعه کرده و نیاز خود را جهت راهنمایی با آن ها در میان بگذارید.

چگونه می توان به گروه مهندسی پردیس سازه در خواست داد؟

شما با مراجعه به سایت گروه مهندسی پردیس سازه می توانید در بخش ثبت در خواست ، در خواست خود را به همراه شماره تماس ثبت نمایید .

حال کافی است منتطر تماس مشاوران این گروه بمانید. آن ها در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت. و هر چه سریع تر نیاز شما را بر طرف می سازند .

علاوه بر آن شما می توانید از جداول قیمت گذاری شده متریال مختلف توسط این گروه دیدن نمایید و با توجه به بودجه ای که دارید ، کار کناف خود را انجام نمایید .

از دیگر خدمات گروه مهندسی پردیس سازه می توان به کاغذ دیواری ، سیمان کاری ، طراحی دکوراسیون ، طراحی فضا های خارجی ، طراحی نما ، نقاشی ، لوله کشی ، جوشکاری ، کاغذ دیواری ، گچ بری ، گچ کاری ، رابیتس بندی، فونداسیون و … اشاره نمود .

شما می توانید در صورت نیاز از دیگر خدمات این گروه نیز استفاده نمایید.

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

1 دیدگاه دربارهٔ «کناف سقف و دیوار»

  1. بازتاب: یونولیت سقفی - پردیس سازه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح