کف سابی

ساب کف

مطالبی که در مقاله زیر خواهید خواند :

1-ساب کف چیست؟

2-دلیل و اهمیت ساب زدن کف چیست؟

3-زمان مناسب برای اجرای ساب کف

4-ساب زدن کف چه ویژگی و مزایایی دارد؟

5-معرفی دستگاه ساب کف

6-آموزش مرحله به مرحله ساب زدن کف ( ساب کف )

7-هزینه، نرخ و دستمزد ساب کف چقدر است؟

موارد فوق از جمله پرسش و سؤالات متداول شما درباره ساب کف ( کف سابی ) است که مشاوران پردیس سازه با بیش از ده سال سابقه درخشان در کلیه امور مربوط به طراحی و ساخت انواع پروژه‌ها به پاسخ آن‌ها پرداخته است .

جهت راهنمایی یا مشاوره می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده با مشاوران ارتباط برقرار کنید.

ساب کف چیست؟

ساب کف یا به اصطلاح، کف‌سابی عملیاتی است جهت ترمیم و استتار عیوب سنگ‌های کف و براق نمودن آن‌ها، چنین عملیاتی( ساب زدن سنگ کف) زمانی بر روی کفِ سازه‌ها انجام می‌شود .

که روی سنگ‌ها مواد و عوامل اسیدی همچون انواع ترشی‌‌جات و اسید ریخته باشد یا مصالح بکار برده شده سطح دچار خراش و شکستگی شده باشند .

انجام این عملیات به این صورت است که یک لایه بسیار نازک ( بسته به ناهمگونی سطح 1 تا 4 میلی‌متر ) از سنگ‌های محلِ موردِ نظر با دقت فراوانی جهت برق انداختن و یکدست شدن، برداشته می‌شود.

این عملیات به واسطه دستگاه‌های مخصوص و مدرن امکان پذیر است ساب کف علاوه بر زیبا شدن کفِ هر مکانی باعث زدودن و پاکیزه شدنِ غبار و آلودگی‌ها می‌شود.

این عملیات را می‌توان بر روی انواع مصالحی که در کف سازی بِکار می‌روند، همچون موزائیک، سنگ‌های مرمر، بتن، گرانیت و دیگر مصالح، اجرا کرد.

بهتر است برای کامل شدن تعریف ساب کف آن را با سنگ سابی مقایسه کنیم چرا که هنوز بیشتر افراد آن‌ها را یک نوع عملیات می‌دانند در صورتی که این دو دستگاه کاملاً مجزا و عملیاتی متفاوت دارند.

عمده تفاوت ساب کف با سنگ سابی این است که سنگ سابی را می‌توان زیرمجموعه ساب کف یا کف سابی معرفی کرد ، در واقع سنگ سابی فقط برای سنگ‌های خاصی همچون، مرمر، تراورتن، گرانیت و دیگر موارد مشابه کاربرد دارد در صورتی که ساب کف برای کلیه سنگ‌ها و انواع سطوح کاربرد دارد.

دلیل و اهمیت ساب زدن کف ( کف سابی ) چیست؟

  • تراز نبودن سطح کف

گاهی اوقات پس از اجرای کفِ ساختمان امکان دارد سطح دچار پستی و بلندی شده باشد این امر موجب می‌شود تا کف ساختمانِ شما از تراز شدن خارج شود برای رفع این مشکل می‌توان از ساب کف استفاده کرد.

  • خراشیدگی، شکستگی و آسیب سنگ‌های کف

سقوط و افتادن اجسامی همچون مصالح و ابزارهای کاری از دستِ افراد در هنگام اجرای کار، امری است طبیعی که ممکن است باعث خراشیدگی، پریدگی و شکستگیِ مصالحِ کف ساختمان شوند برای ترمیم و استتار این نوع آسیب، کف سابی بهترین و مناسب‌ترین انتخاب است.

  • رفع جرم، زدودن آلودگی و مواد و مصالح چسبیده شده به سنگ همچون ملات، گچ و …

پس از نصب و جایگذاری مصالح بر روی کف( موزائیک، سنگ و …) موادی همچون سیمان، ملات، چسب و دیگر مصالح ساختمانی بر روی کفِ ساختمان باقی می‌مانند که پس از گذشت مدت زمانی پاک کردن آن‌ها دشوار است برای حلِ چنین مشکلی باید از ساب کف استفاده کرد.

چه مواقعی باید از ساب کف استفاده کرد؟

ساب کف را می‌توان در مواقعی مختلفی همچون، بعد از اتمام کلیه مراحل ساختِ ساختمان استفاده کرد چرا که در طولِ ساخت، عواملی همچون سیمان، گچ و … بر روی سطح ریخته به مرور سفت و از بین بردن آن‌ها دشوار شده است .

استفاده ازساب کف در این مواقع باعث تمیزی و تراز شدن کف می‌شود یا مواقعی که مدت زمانِ زیادی از نصب کف‌پوش‌های سطح ساختمان یا سالن گذشته است و باعث شده تا کف، کدر، مات و بی‌کیفیت بنظر برسد در چنین موقعیتی برخی افراد به دلیل ناآگاهی به سراغ تعویض کف‌پوش‌ها می‌روند .

که هزینه هنگفتی را به دنبال دارد شما در این مواقع بهتر است از ساب کف استفاده کنید تا سطح موردِ نظر شما همچون روز اول شفاف و براق شود.

معرفی دستگاه ساب کف

دستگاه کف سابی در دو مدل تک فاز و سه فاز که انواع مختلفی دارند تولید می‌شوند کف ساب‌های تک فاز مناسب مکان‌های کوچک همچون پاگردها و راه‌پله‌‌ها است .

اما مدل‌های سه فاز دارای قدرت بسیار بالایی هستند و می‌توانند انواع ناهمواری‌های را برطرف کنند انواع سه فاز بیشتر مناسب مکان و سطوح‌هایی است که متراژ بالا و پستی و بلندی‌های زیادی دارند و طبیعتاً کیفیت سنگ سابی انواع سه فاز نسبت به نوع تک فاز بسیار بهتر است.

آموزش مرحله به مرحله ساب زدن کف ( ساب کف )

  • مرحله اول : رفع ناهمواری

 فردی که کف سابی را انجام می‌دهد باید با استفاده از لقمه سنگ‌های زبر ( بسته به نوع و جنس مصالحی که در کفِ ساختمان بکار رفته‌اند از لقمه سنگ شماره 36 یا 46 استفاده شود)، کلیه پستی‌ها و بلندی‌های کف را از بین ببرد تا سطح تراز و یکدست شود.

  • مرحله دوم : بتونه کاری و از بین بردن رَد و جای ِ ساب کفِ مرحله اول

با دقت میان سنگ‌های کف بررسی شود در صورت وجود هر نوع درز یا شکاف بایستی با استفاده از بتونه آن‌ها را پوشاند سپس با استفاده از لقمه سنگ شماره 60 بایستی رَد‌های خط مانندِ سابِ مرحله اول را کمرنگ و پاک کرد.

  • مرحله سوم : صاف و صیقلی کردن

برای اینکه سطحِ کف ساختمان کاملاً صیقلی و براق شود بهتر است از لقمه سنگ‌های نرم استفاده کرد مانندِ لقمه سنگ شماره 120 سپس دوباره همانندِ مرحله دوم در صورت نیاز مکان‌هایی که دچار درز یا شکاف هستند باید بتونه کاری شوند.

  • مرحله چهارم : پاک کردن رَدِ ساب کردن مراحل قبل و بقایای بتونه

برای این منظور از لقمه سنگ شماره 220 استفاده می‌شود تا باقیمانده بتونه و خراش‌های موجود از بین بروند آنگاه در همین مرحله جهتِ هموار شدن و زدودن آلودگی‌های نهاییِ کف، لازم است در سه مرحله به طور مجزا از لقمه سنگ شماره 320 سپس 400 در نهایت 600 جهت ساب کف استفاده شود سپس به سراغ مرحله پنجم و نهایی رفت.

  • مرحله پنجم : استفاده از سیناکس جهت برق انداختن کف

سیناکس، نوعی لقمه سنگ است که در مرحله آخر ساب کف برای جلا بخشیدن و شفاف شدن کف ساختمان از آن استفاده می‌کنند.

هزینه ، نرخ و دستمزد ساب کف چقدر است؟

ساب کف ساختمان شما را بسیار لوکس نشان می‌دهد ، علاوه بر آن نیز به دلیل پوشاندن شکاف‌ها ( شکاف و درزهای کف ساختمان محلِ تجمع انواع باکتری‌ها و آلودگی‌های ساختمان است ) محیط را کاملاً بهداشتی و عاری از میکروب می‌کند.

به همین دلیل کارفرمایان و مشتریان اجرای این عملیات را بسیار مهم و ضروری می‌دانند نرخ ساب کف بستگی به نوع سنگ‌های بِکار رفته در کف، متراژ و دیگر عوامل این چنینی، دارد .

اما مهم‌ترین عامل در تعین دستمزد اجرای این عملیات، استخدام نیروی کاریِ متعهد است که علاوه بر قیمت مناسب و ارزان از دستگاه‌های به‌روز و مدرن جهتِ اجرای کارِ باکیفیت استفاده کنند.

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح