ایران

ارائه خدمات به کلیه شهرستانها

09126874725

درخواست پیش فاکتور!

ساعت کاری: 9:00 - 19:30

شنبه تا پنجشنبه

متال فوم

دیوارکشی با مصالح متال فوم

دیوارکشی با متال فوم

متال فوم جزء پانل‌های پیش ساختهِ سه بعدی است که اخیراً در ساخت و ساز‌های پیشرفته بِکار گرفته می‌شود ، این مصالح در برابر پیشامدِ بلایای طبیعی همچون زلزله مقاومت بالایی دارد از همین رو برای مناطق زلزله‌خیز بسیار کارامد است .

اگر مقاله‌های قبلی ما را دنبال کرده باشید قطعاً متوجه شده‌اید که به طور کامل آموزش دیوارکشی با انواع مصالح و آموزش اجرا و نصب تریدی پانل را نقد و بررسی کرده‌ایم ،

حال قصد داریم به منظور آشنایی شما با نسل دوم پانل‌های پیش ساخته ، دیوارکشی با مصالح متال فوم را تشریح کنیم.

موارد زیر از جمله سؤالاتِ متداول شما درباره مصالح متال فوم است که متخصصان این عرصه در پردیس سازه آن‌ها را بررسی کرده‌اند :

  • متال فوم چیست؟
  • کاربرد و کارایی متال فوم در ساختمان سازی
  • نکات مهم درباره مصالح متال فوم
  • مزایای دیوارکشی با مصالح متال فوم
  • تفاوت مصالح متال فوم با تریدی پانل
  • آموزش دیوار کشی با مصالح متال فوم در سه مرحله
  • قیمت دیوارکشی با مصالح متال فوم

متال فوم چیست؟

همانطور که در مقدمه به طور خلاصه اشاره شد متال فوم یک نوع پانل پیش ساخته سه بعدی است ، که با رعایت استانداردهای ملی مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی با هدف کاهش آسیب پذیری و تخریب ساختمان در برابر خطراتی همچون طوفان، آتش سوزی و زلزله تولید و عرضه می‌شوند.

مصالح متال فوم جهت اجرای دیوارهای غیرباربر در ساختمان بِکار می‌روند برای ساخت این مصالح از پلی استایرن و مش‌های فولادی استفاده می‌شود که مش‌ها در دو طرف لایه پلی استایرن قرار می‌گیرند و چهار‌چوب آن را قاب‌های سبک نورد فلزی تشکیل می‌دهند.

همچنین جهتِ ارتقای مقاومت ایستایی برای منتقل کردن نیروهای جانبی و برشی، مهاربندی عمودی و افقی را به ساختار آن اضافه می‌کنند.

کاربرد و کارایی مصالح متال فوم در ساختمان سازی :

لازم است برای درک بهتر دیوارکشی با مصالح متال فوم، کاربری آن را بدانید :

این مصالح صرفاً جهت جداسازی دیوارهای داخلی ساختمان به منظور کاهش وزن یا به اصطلاح بار مرده ساختمان بِکار گرفته می‌شوند ، ویژگی خاصی که باعثِ کاربرد و کارایی بیشتر این نوع دیوار شده است .

قابلیت عبور دادن و نصب تأسیسات و متعلقات مربوط به لوله‌کشی‌های ساختمان بدون هیچ نوع تخریب ، آسیب و کنده‌کاری است چرا که بدون نیاز به برشکاری می‌توان به راحتی هر نوع تأسیساتی را برروی پلاستوفوم یا زیر مش‌های متال فوم اجرا کرد.

الزامات رعایتی و نکات مهم درباره مصالح متال فوم

  • ارتفاع مُجاز و استاندارد دیوارهای متال فوم حداکثر 2 الی 3 متر است.
  • استفاده از دیوارهای متال فوم فقط برای دیوارهای جداکننده مجاز است.
  • طبق تأکید” آئین نامه و الزامات معتبر بین‌المللی و سازمان مقررات ملی ساختمان ایران” باید کلیه مصالح ( سازه‌ای و معماری ) بِکارگرفته شده هنگام ساخت و اجرای دیوارهای پیش ساخته متال فوم، ضد زنگ، بهداشتی و مقاوم باشند.
  • قبل از اجرا و بِکار گیری این مصالح لازم است از لحاظ تحمل فشار بارهای وارده در هنگام اجرا کنترل شوند.
  • در صورتی که دیوارکشی را با مصالح متال فوم انجام دادید بایستیبا توجه به” مبحث 18 مقررات ملی ساختمان” ما بینِ واحدهای مجزا، صدابندی هوابرد ( به امواج صوتی یا صداهایی که هوا آن‌ها را در محیط پیرامون پخش می‌کند هئابرد می‌گویند ) انجام شود.
  • بر اساس ” استاندارد 2800 ایران” بایستی مقاومت دیوارهای غیرباربر ( متال فوم ) در برابر نیروی زلزله ناشی از جرم دیوار بررسی شود.

دیوارکشی با مصالح متال فوم چه مزایایی دارد؟

  • کاهش وزن و بارِ کلیِ ساختمان
  • به حداقل رسیدن خطا در اجرا
  • استفاده از مصالح کمتر که نتیجه آن صرفه‌جویی در هزینه ساخت است.
  • نسبت به دیگر دیوارها به نیروی کاریِ کمتری نیاز دارد و استفاده از آن باعث به‌صرفه شدن و کاهش دستمزد می‌شود.
  • ساختار دیوارهای غیرباربر متال فوم به نحوی است که بعد از اجرا نیازی به ملات و گچ ندارند همین امر باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.
  • بدون نیاز به کنده‌کاری می‌توان هر نوع تأسیساتی را از داخل آن عبور داد.
  • اجرای سریع و آسان
  • مقاوم در برابر زلزله، حرق، بادها و طوفان‌های شدید.
  • عایق در برابر حرارت، صدا، رطوت و نم هستند.

تفاوت و فرق عمدهِ مصالح متال فوم با تریدی پانل :

فرقی که دیوارکشی با مصالح متال فوم در برابر نسل پیشین خود یعنی انواع تریدی پانل دارد این است که ، سیستم متال فوم تقریبا بدون خطا و کاملاً شاقولی است همچنین سرعت اجرا و نصب آن بسیار سریع است که موجب می‌شود راندمان کار بالا برود و مصرف و پرت مصالح ساختمانی را به طرز چشمگیری کاهش ‌دهد.

که این امر خود موجب به حداقل رساندن هزینه‌های مصرفی همچون خریدِ مصالح و دستمزد می‌شود ، همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم مصالح متال فوم به دلیل داشتن چهارچوب و مهاربندی افقی و عمودی در ساختار خود ، دارای مقاومت ایستایی بسیار بالا هستند و می‌توانند نیروهای جانبی و برشی را به خوبی منتقل کنند تمامیِ این موارد باعث برتری مصالح متال فوم نسبت به تریدی پانل شده است.

آموزش مراحل دیوار کشی با مصالح متال فوم

  • مرحله اول :

در وهله اول طبق نقشه‌های معماری، بایستی مابینِ ستون‌ها ( بتنی یا فلزی ) یک شبکه قاب مهاربندی فلزی که به وسیله اتصالات میخی با پروفیل سبک شکل وارنر به ستون‌های اطراف ، سقف یا کف سازه وصل می‌شوند، ایجاد و اجرا شود.

  • مرحله دوم :

 پس از جایگذاری قاب‌های مهاربندی، نوبت به جایگذاری و نصب اتصالات پروفیل مانند، می‌گردد این پروفیل‌ها در مکان‌هایی که از قبل تعیین شده‌اند تعبیه می‌شوند ( پروفیل‌ها در این مرحله محدودیت ابعادی ندارند ).

  • مرحله سوم :

در این مرحله تجهیزات مربوط به دیوارها ، فریم‌ها و بازشوها به قاب فلزی متصل می‌شوند سپس متال فوم جایگذاری و نصب می‌شود و طرفین آن با استفاده از بتن، بتن پاشی می‌شود.

قیمت دیوارکشی با مصالح متال فوم چقدر است؟

با توجه به نوسانات بازار قیمت‌ها هر روز در حال تغییر هستند و نمی‌توان قیمت دقیقی را در این مقاله درج کرد اما برای کاهشِ هزینه نهایی و پرداخت دستمزد مناسب ، پیشنهاد می‌شود نیروی کاری متعهد ، متخصص و منصف را بِکار بگیرد ما در این راستا استفاده از خدمات و نیرو کاری ساختمانی پردیس سازه را معرفی می‌کنیم .

سوالات متداول :

مزایای استفاده از متال فوم چیست؟

این نوع مصالح در برابر پیشامد و بلاهای طبیعی همچون زلزله مقاومت بالایی دارند و از همین رو برای مناطق زلزله خیز بسیار مناسب است.

کارایی متال فوم چیست؟

این مصالح صرفا جهت جداسازی دیوار های ساختمان به منظور کاهش وزن یا به اصطلاح بار مرده ساختمان بکار گرفته می شوند . در سالهای اخیر از متال فوم برای ساختن سازه های پیشرفته استفاده شده است.

تفاوت عمده ی مصالح متال فوم با تریدی پانل چیست؟

سیستم متال فوم تقریبا بدون خطا و کاملا شاقولی است. همچنین سرعت اجرا و نصب آن بسیار سریعتر است که موجب می شود راندمان کار بالا برود و مصرف مصالح را به طرز چشمگیری کاهش دهد و همینطور دارای مقاومت ایستایی بسیار بالایی است.

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح