صفر تا صد دریافت وام مسکن

وام مسکن

فراهم کردن مسکن از جدی‌ترین و مهم‌ترین نیاز هر خانواده است که هر فردی ممکن است برای تأمین هزینه خرید آن در هر زمان و مکانی با کمبود پول مواجه شود باتوجه به نوسانات بازار و افزایش روزافزون قیمت مصالح ساختمانی و دیگر موارد مرتبط با آن، این اتفاق یک امر کاملاً طبیعی است .

 از همین رو برای حلِ این مشکل و جبران کمبود بودجه برای تهیه مسکن می‌توان به سراغ دریافت وام مسکن و تسهیلات بانکی رفت .

 از نظر ما نیز پیشنهاد بسیار مناسب و کارآمدی است اما اکثر مردم با توجه به اینکه برای استفاده از تسهیلات بانکی باید یک سری مراحل خاص را طی کرد.

از اقدام برای دریافت آن واهمه دارند که متخصصان مجرب پردیس سازه به منظور حلِ این مشکل وکمک به شما صفر تا صد دریافت وام مسکن را در متن زیر شرح داده است.

چه نوع وام و تسهیلاتی می‌خواهید؟

قبل از اقدام برای دریافت وام مسکن این است که مشخص کنید به چه نوع تسهیلاتی نیاز دارید ، برای اینکه بهتر این موضوع را درک کنید و با صفر تا صد دریافت وام مسکن از ابتدا آشنا شوید انواع تسهیلات وام مسکن را بررسی و معرفی می‌کنیم که عبارت‌‌اند از :

  1. تسهیلات خرید ( دریافت وام به منظور خرید مسکن )
  2. تسهیلات جعاله ( اقدام به دریافت وام جهتِ بازسازی، نوسازی و تعمیر مسکن )
  3. تسهیلات ساخت ( دریافت وام برای ساخت یا تکمیل مراحل ساخت مسکن )

حال که با تسهیلات بانکی وام مسکن آشنا شدید به بیشترین و متداول‌ترین سؤال یعنی مقدار تسهیلات اعطایی ( مبلغ وام ) برای خرید مسکن چقدر است؟

 پاسخ می‌دهیم اما قبل از آن باید این نکته را متذکر شویم که مقدار وام مسکن در هر استان و شهری متفاوت است یعنی هر چه استان یا شهر بزرگتر باشد مانندِ تهران و اصفهان به طبع نیز مبلغ وام و تسهیلات بیشتر است.

مقدار تسهیلات اعطایی برای خرید مسکن شامل رقم‌های زیر است :

  • وام مسکن جوانان، دریافت 250 میلیون تومان بدون محدودیت سنی که در بازه زمانی 5 تا 15 سال قابل پرداخت است.
  • وام مسکن ویژه زوجین، دریافت 200 میلیون تومان از محل اوراق
  • وام مسکن ویژه زوجین، دریافت 160 میلیون تومان از محل صندوق پس انداز مسکن یکم
  • دریافت 100 میلیون تومان وام مسکن بدون سپرده گذاری از محل اوراق ممتاز
  • وام مسکن ویژه و مخصوص خانه اولی‌ها از محل صندوق پس انداز مسکن یکم، دریافت 80 میلیون تومان
  • دریافت 20 میلیون تومان وام مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن
  • وام 12 میلیون تومانی از محلص ندوق پس انداز مسکن

چگونه برای دریافت وام مسکن اقدام کنیم؟

مشاوران خبره پردیس سازه از صفر تا صد دریافت وام مسکن را با زبانی بسیار ساده در 7 مرحله آموزش می‌دهند  ، با خواندن مطلبِ زیر اگر باز هم پرسش یا ابهامی در این باره داشتید می‌توانید با متخصصان پردیس سازه مشورت کنید :

  • مرحله اول :

خانه و مسکنی را انتخاب و جهت خریدِ آن اقدام کنید و مبایعه نامه آن را تنظیم کنید دقت کنید که در مبایعه نامه رقم و مبلغ خرید مسکن همچنین مشخصات کامل فروشنده به دُرستی درج شود چرا که وام و تسهیلاتی که قرار است دریافت کنید به صورتی چِک در وجه فروشند و مالکی است که قصد فروش مسکن را دارد.

  • مرحله دوم :

جهت درخواست تهسیلات باید از فروشنده کپیِ یکی از مدارک مهمِ مسکن مانندِ سند، گواهی پایان کار، بنجاق یا دیگر موارد مشابه را درخواست کرده و آن را اسکن ( بررسی سریع اسناد و مدارک توسط بانک) کنید آنگاه برای پر کردن فرم‌‌های لازم و ثبت درخواست تسهیلات به سایت بانک مسکن مراجعه کنید.

  • مرحله سوم :

بعد از اینکه درخواست تسهیلات را در سایت بانک مسکن ثبت نمودید نوبت به تهیه و خرید اوراق می‌رسد که برای خریدِ آن باید به شعبه بانک مسکنی که مدِ نظرتان است مراجعه کنید برای طی کردن این مرحله خوب است نکات زیر را بدانید :

  • از آنجایی که رئیس هر شعبه از بانک مسکن می‌تواند در مدت زمان دریافت تسهیلات و دیگر موارد مرتبط با وام دخیل باشد بهتر است شعبه‌ای را انتخاب کنید که از قبل راجع به آن تحقیق و پرس‌وجو کرده باشید.
  • معمولا خرید اوراق به طور میانگین دو روز زمان می‌برد.
  • بهتر است قبل از اقدام به تهیه اوراق از قیمت آن روز اوراق مطلع شوید چرا که قیمت‌ها بسته به تقاضا مردم و عرضه بانک متغیر است.
  • مرحله چهارم :

پس از گذراندن مرحله سوم ( خرید اوراق) برای بارِ دیگر باید به شعبه مدنظر خود مراجعه کرده و دیگر مراحل دریافت تسهیلات و فرم‌های مربوط به آن را تکمیل کرده پس از آن که معمولاً 7 روز طول می‌کشد فردی از طرف بانک ( ارزیاب بانک مسکن ) جهت بازدید و براورد قیمت کل مسکن خریداری شده توسط شما، اعزام می‌شود و گزارشات خود را به بانک مسکن ارائه می‌دهد.

  • مرحله پنجم :

حال بعد از آنکه قیمت مسکن توسط بانک ارزیابی شد باید فروشنده مسکن برای دریافت نامه بانک به بانک مسکن مراجعه کرده و پس از آن جهت ثبت معامله و استعلام آن به دفتر خانه اسناد رسمی مراجعه کند و پس از آن به همراه خریدار ( فروشنده و خریدار مسکن هر دو با هم ) به بانک مسکن رفته دیگر مراحل و فرم‌های مربوط به ثبت نام را تکمیل کنند توجه کنید که در این مرحله مواردی همچون عوارضی‌ها و بدهی‌های مربوط به شهرداری باید توسط فروشنده مسکن تسویه شده باشند.

  • مرحله ششم :

در این مرحله بانک مسکن خود در زمان معینی شما را برای تکمیل قرارداد و ثبت و درج اطلاعات، فرا می‌خواند و پس از تنظیم سند، عوامل یا نماینده بانک مسکن در دفترخانه مشخص حضور می‌یابد و مبلغ تسهیلات را در وجه چک به نام فروشنده صدور می‌کند که یعنی شما وام را دریافت و مسکن را خریداری نموده‌اید.

  • مرحله هفتم :

آخرین مرحله اقدام برای دریافت کارت قسط است چرا که باید قسط‌های هر وام به طور مشخص و در زمان معین با دریافت رسید پرداخت، پرداخت شوند. توجه کنید که اقدام به دریافت وام مسکن اصلا کاری دشوار و سخت نیست و با برداشتن اولین قدم و گذراندن اولین مرحله، دیگر مراحل آن به سادگی مشخص می‌شوند.

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح