آشنایی با نقاشی رنگ روغن

نقاشی با رنگ روغن

نقاشی با رنگ روغن یکی از پر طرف داران ترین روش های نقاشی ساختمان است. رنگ روغن تنوع بسیاری دارد و اجرای آن بر روی اجزا مختلف خانه مانند در ، پنجره ، سقف و …

رنگ روغن انواع مختلفی دارد. در واقع رنگ روغن با جوشاندن بذر گیاه کتان و گرفتن روغن به دست می آید. و پس از اضافه کردن رنگ به روغن به دست آمده ، رنگ روغنی ساخته می شود.

انواع رنگ روغن

رنگ روغن دارای سه نوع می باشد. ما می خواهیم آن را برای شما نام ببریم و در ادامه شرح دهیم :

  • مات
  • براق
  • نیمه براق

رنگ روغن براق :

اسفاده از رنگ روغن براق در نقاشی با رنگ روغن نسبت به نوع مات آن دوام بیش تری دارد. به علت همین دوام بالا است که بیش تر در مواردی استفاده می شود که در معرض نور آفتاب قرار دارد. از رنگ روغن براق جهت نقاشی با رنگ روغن درب های آهنی نیز استفاده می شود.

رنگ روغن مات :

از رنگ روغن مات بیش تر در داخل ساختمان و پوشاندن سطوح گچی استفاده می شود.

استفاده از رنگ روغن مات بیش تر در مواردی است که نیاز به زیر سازی دارند . بدین صورت که شکل و ایرادات با نقاشی با رنگ روغنی مات بر طرف می شود .

رنگ روغن نیمه براق :

رنگ روغن نیمه براق از ترکیب رنگ روغن مات و رنگ روغن مات به دست می آید. در صد آن را جهت نقاشی با رنگ روغن، می تواند با تغییر در صد اضافه کردن رنگ روغن مات یا رنگ روغن براق، مشخص نماییم.

معایب و مزایای رنگ روغن مات

یکی از معایب رنگ روغن مات این می باشد که اجرای آن بدون ترکیب با روغن براق، سخت و زمان بر است. لازم به ذکر است که پوشش دهی این نوع از رنگ روغن برای نقاشی با رنگ روغن، پایین می باشد. هم چنین قابلیت شستوی کمی دارد.

از مزایای این نوع رنگ را تنها می توان از پوشاندن نواقص زیر کار و قیمت ارزان آن نسبت به رنگ روغن براق ، نام برد.

معایب رنگ روغن براق

یکی از معایب رنگ روغن براق برای نقاشی با رنگ روغن، انعکاس نور، موج ها و ایراداتی که در گچ کاری ساختمان یا سازه وجود دارد را ، به راحتی نشان می دهد. لازم به ذکر است که بر طرف نمودن موج ها با نقاشی امکان پذیر نیست.

پس با توجه به عدم پوشش دهی مناسب، می توان گفت که استفاده از این نوع رنگ روغن جهت نقاشی با رنگ روغن، برای دیوار مناسب نیست. رنگ روغن براق ، بوی بسیار تندی دارد. مسلما که این بود برای سلامتی مضر می باشد. پایه حلال آن نفتی است و سازگاری چندانی با محیط ندارد.

از رنگ روغن براق جهت درست کردن بتونه استفاده می شود. پوشش دهی آن بالا می باشد.  از دیگر مزایای رنگ روغن براق می توان به این اشاره نمود که کاملا قابل شستشو می باشد و برای نقاشی با رنگ روغن پنجره و چار چوب فلزی بسیار مناسب است.

معایب و مزایای رنگ روغن نیمه براق

استفاده از رنگ روغن نیمه براق برای نقاشی با رنگ روغن دیوار ها مناسب است. به این علت که درخشنگی مناسب تری نسبت به انواع براق و مات دارد ، هم چنین ایرادات دیوار را بر طرف می نماید.

لازم است بدانید که رنگ روغن نیمه براق ، قابلیت شستشو دارد اما تمیز نمودن آن از رنگ روغن براق سخت تر می باشد. در صورتی که می خواهید از رنگ روغن نیمه براق برای نقاشی با رنگ روغن ساختمان خود استفاده نمایید،

قبل از هر بار استفاده ، حتما سطل رنگ را به خوبی هم بزنید ، زیرا رنگ روغنی مات این امکان را دارد که رسوب کند. پس باید قبل از شروع به کار ، آن را خوب مخلوط کنید.

در صورتی که قصد دارید جهت نقاشی با رنگ روغن اقدام نمایید، می توانید از مشاوران و طراحان گروه مهندسی پردیس سازه کمک گیرید. توجه داشته باشید، نقاشی با رنگ روغن یک امر کاملا تخصصی است.

در صورتی که نقاشی با رنگ روغن به طور صحیح انجام نشود، امکان دارد به جای زیبا سازی دکوراسیون و فضا ، نقایص دیوار ها بیش تر به چشم بیاید و ظاهر جالبی نداشته باشد.

پس توجه داشته باشید که زیر سازی برای نقاشی با رنگ روغن بسیار به زیبا سازی ظاهر دکوراسیون شما کمک خواهد نمود. شما می توانید با تماس و ارائه در خواست به گروه مهندسی پردیس سازه ، جهت نقاشی با رنگ روغن اقدام نمایید.

آموزش

ابزار آلات مورد نیاز جهت نقاشی با رنگ روغن

به طور معمول برای نقاشی ساختمان از یک الی سه ابزار استفاده می شود.

البته این تعداد ابزار فقط مختص انجام امر نقاشی می باشد ، و ربطی به زیر سازی مناسب و یک دست کردن سطح دیوار و … ندارد. رایج ترین ابزار ها برای انجام نقاشی با رنگ روغن، قلم مو ها هستند. اما از غلتک و پیستوله نیز استفاده می شود.

می توان برای نقاشی ساختمان ، رنگ مقرون به صرفه ای پیدا کرد؟

در جواب این سوال باید به شما بگوییم که بله . گروه مهندسی پردیس سازه برای شما آسان ترین راه ها را در نظر گرفته اند. استفاده و به کار گیری متریال مختلف جهت انجام کلیه امور ساختمانی با قیمت های متفاوت و درجه بندی کیفیت مشخص شده ، یکی از مزیت های انتخاب گروه مهندسی پردیس سازه جهت انجام امور ساختمانی است.

برآورد هزینه نقاشی ملک شما رایگان!
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Step 1 of 2
محل مورد نظر انتخاب کنید
وضعیت موجود زیرکار نقاشی !
Click or drag a file to this area to upload.
لطفا در صورت امکان چند عکس از محل مورد نظر اپلود کنید.

در نظر داشته باشید که طراحان و مشاوران این گروه همیشه با در نظر داشتن نیاز ، سلیقه و بودجه شما ، بهترین خدمات خود را ارائه خواهند داد. پس نگران هزینه های ساختمانی خود نباشید، زیرا این گروه برای شما چاره ای اندیشیده است.

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح