ساخت خانه ویلایی با دیوارهای کانکسی

احتمالاً با شنیدن و دیدن نامِ کانکس ، کانکس‌های سیار و معمولی مانندِ کانکس‌های نیروی انتظامی که در خیابان‌ها وجود دارند در جلوی چشمانتان رژه می‌روند.

اما قصد داریم تازه‌ ترین نوعِ کانکس را به شما معرفی کنیم که تحولی عظیم در ساختِ خانه‌های ویلایی به‌وجود آورده است ، ساخت خانه با دیوارهای کانکسی جدیدترین نوعِ ساخت و ساز است.

که اخیراً طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کرده است و کشور خودمان نیز از جمله کشورهایِ به‌روزی است. که از این نوع سازه استقبال زیادی کرده است و تقاضای مردم برای استفاده از این مصالح روز به روز در حال افزایش است.

کارشناسان و متخصصان با تجربه پردیس سازه از جمله افرادی هستند که در ساخت سازه با دیوارهای کانکسی مهارت‌های تخصصی را دارند و می‌توانید جهتِ راهنمایی و مشاوره رایگان یا استخدام افراد متخصص برای ساختِ هر نوع سازه با مصالح گوناگون ، به این سایت مراجعه کنید.

همچنین مقاله زیر از طرفِ کارشناسان پردیس سازه است که به طور کامل و واضح به شرح ساخت خانه‌ ویلایی با دیوارهای کانکسی پرداخته تا هر گونه ابهام و پرسش در این باره را رفع نماید در صورت تمایل ادامه این مطلب را دنبال کنید.

ویژگی ، مزیت و امکانات خانه ویلایی با دیوارهای کانکسی :

  • قیمت بسیار پایین‌تر نسبت به دیگر مصالح‌ها
  • مستحکم در برابر زلزله
  • مقاوم در برابر آتش سوزی
  • سرعت بسیار بالا در اجرا و ساخت
  • کاهش هزینه‌های ساخت ( چون بسیار سریع ساخته می‌شود نیازی به استخدام افراد زیادی  برای مدت طولانی نیست در نتیجه پرداخت دستمزد نیز بسیار کم می‌شود )
  • دارای قابلیت نصب سیستم ضد سرقتبر روی آن ( در صورت دلخواه مشتری )

مواردِ نامبرده شده از جمله ویژگی‌های بارز خانه‌های مسکونی کانکسی است . که همچون خانه‌های کامل بخش‌های آن در داخل به وسیله دیوارهای کانکسی جدا شده‌اند ( دارای اتاق، آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی، راهرو و دیگر بخش‌ها بصورت مجزا است )

حتی انواع پیشرفته این خانه‌های کانکسی می‌توانند به بخش‌های رفاهی دیگری مانندِ استخر و مواردِ مشابه، مجهز شوند.

نکته مهم و قابل توجهی که در مورد ساخت خانه ویلایی با دیوارهای کانکسی وجود دارد این است که قابلیت طراحی قبل از ساخته شدن را دارند و افراد به دلخواه و سلیقه خود می‌توانند بخش‌های مختلفِ آن را طراحی کنند.

ساخت خانه ویلایی با دیوارهای کانکسی نیازی به اخذ پروانه ساخت یا دریافت مجوز دارد؟

دریافت کردن مجوز به این بستگی دارد که شما قصد ساختِ چه نوع خانه کانکسی‌ را دارید برای درکِ بهتر شما از این موضوع گروه ساختمانی پردیس سازه خانه‌های کانکسی از لحاظ اخذ مجوز را به دو نوع دسته بندی کرده است و هر کدام را با توضیح مختصری در متن زیر شرح داده است :

  • کانکس‌های قابل حمل

کانکس‌هایی که قابلیت جابجایی را دارند نیازی به دریافت مجوز ندارند یعنی اگر شما مثلاً در باغِ خود بجای ساختِ خانه، یک کانکس را مستقر کنید و در صورت لزوم بتوانید کانکس را جابه‌جا کنید یا آن را از یک مکان به مکانِ دیگری انتقال دهید . دیگر دردسرهای گرفتنِ پروانه ساخت و جواز را نخواهید داشت.

  • کانکس‌های ویلایی متصل به پی یا فونداسیون

خانه‌هایی که به وسیله دیوارهای کانکسی متصل به فونداسیون ساخته می‌شوند قابلیت جابجایی را ندارند و در یک مکان بعنوان یک ملک ثابت و همانندِ یک خانه کامل باقی می‌ماند.

این نوع کانکس‌ها یا خانه‌های کانکسی به اخذ مجوز و پروانه ساخت نیاز دارند معمولاً خانه‌های کانکسی متصل به پی در مکان‌های دارای جَو و شرایط ناهموار، استفاده می‌شوند مانندِ دامنه کوه‌ها که در معرض باد شدید قرار دارند.

نصب و اجرایِ ساخت خانه ویلایی با دیوارهای کانکسی چگونه است؟

اجرا و نصب خانه با دیوارهای کانکسی بستگی به شرایط زمین و محلِ قرارگیریِ آن دارد همچنین نوع، جنس و ابعاد کانکس نیز مواردی هستند که تأثیر اندکی بر چگونگی نحوه اجرا می‌گذرند در زیر چند نمونه از انواع کانکس و نحوه اجرای آن‌ها را شرح می‌دهیم :

  • نصب خانه ویلایی با دیوارهای کانکسی یا کانکس ویلایی

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم کانکس‌های ویلایی جدیدترین نوع کانکس‌ها است که اخیراً محبوبیت زیادی کسب کرده است،

نحوه اجرای این خانه‌های ویلایی با دیوارهای کانکسی بسیار به‌صرفه و راحت است .

چرا که سازندگان این محصول از تیرآهن برای ساختِ کفِ این کانکس‌ها استفاده کرده‌اند این امر خود موجب شده است تا دیگر برای نصب این سازه، نیازی به انجام عملیات زیر سازی و پرداخت هزینه‌های گزاف، نباشد .

وزن زیاد تیرآهن موجب استحکام و مقاومت بالای کانکس می‌شود به همین دلیل کانکس‌های ویلایی پایداری و ثبات بالایی دارند ولی باز هم بنا به سلیقه و دلخواه، هر فردی می‌تواند قبل از اجرای آن، محلِ قرارگیر و نصب را کرسی چینی کند.

  • ساخت خانه ویلایی با دیوارهای کانکسی بر روی زمین و سطحِ شیب‌دار و ناهموار

دقت کنید اگر محلی که قصد دارید کانکس را در آنجا نصب کنید داری شیب و ناهمواری است قبل از اجرای کانکس حتماً باید شیب و ناهمگونیِ سطح زمین را برطرف کنید.

یعنی زمین کاملاً تراز و یکدست شود به این صورت که اگر محلِ قرارگیری کانکس بیش از تقریبا 5% شیب داشته باشد باید با یکی از این روش‌ها کرسی چینی، ایجاد ستون‌های بتنی، آهنی‌ای که دارای صفحه ستون هستند سطح را مسطح کنید.

آنگاه سازه را بر روی آن کار گذاشته و شاسی کار را به صفحه ستون‌ها متصل نمایید ( وصل شدن شاسی و صفحه ستون به وسیله جوش یا پیچ و مهره امکان پذیر است )

پیشنهاد مشاوران پردیس سازه برای مسطح کردنِ چنین سطح‌های شیب‌داری استفاده از روش کرسی چینی است چرا که این روش در فصل‌های سرد و گرم همانندِ یک عایقِ زیرساز برای سازه شما عمل می‌کند.

  • ساخت خانه ویلایی با دیوارهای کانکسی بر روی ارتفاع

قدم اول برای ایجاد خانه کانکسی در ارتفاع این است که با توجه به نوع و جنس زمین و اندازه ارتفاعی که سازه قرار است بر روی آن بنا شود.

زمین را حفر کرده سپس آرماتورها را در آن کار گذاشته و عملیلات بتن ریزی انجام می‌شود حال شما یک صفحه ستون محکم و استوار ایجاد کرده‌اید.

بعد از این مرحله ستون‌ها به وسیله پیچ و مهره یا جوش به صفحه ستون متصل خواهند شد. ( بلندی ستون‌ها همان ارتفاعی است که قصد دارید کانکس را در آن ارتفاع نصب کنید ارتفاع مجاز حداکثر دو و نیم متر است اما اگر قصد داشتید ارتفاع کانکس از این عدد بیشتر باشد باید حتماً از بادبند نیز استفاده شود تا وزن به زمین انتقال داده شود و ایمنی رعایت شود )

  • نصب و ساخت کانکس‌های دوقلو

کانکس و خانه‌های ویلایی دوقلو روش اجرا و نصبِ تخصصی و ویژه‌ای دارند و حتما باید از افراد فنی و متخصص در این کار درخواست نصب خانه‌های کانکسی دوقلو را داشته باشید.

در غیر این صورت ممکن است افراد نابلد با استانداردهای نصب این سازه آشنا نباشند و خطراتی را برای شما ایجاد کنند.

قیمت و هزینه نصب و اجرای ساخت خانه‌ های ویلایی با دیوارهای کانکسی

اگر این متن را از ابتدا خوانده باشید متوجه شده‌اید که کانکس‌ها انواع ، ابعاد و جنس‌های مختلفی دارند و هر کدام نیز روش اجرای متفاوتی دارند .

به همین دلیل نمی‌توان قیمتِ واحد و یکسانی را در اینجا درج کرد ولی با مراجعه به سایت پردیس سازه می‌توانید از قیمت و دستمزد اجرای آن‌ها مطلع شوید در ضمن اگر ابهام یا پرسشی نیز در این باره داشته باشید می‌توانید .

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح