کناف

بازسازی آپارتمان یا نوسازی؟

بازسازی آپارتمان

انجام فعالیت و کار بر روی بنا اگر به منظور ترمیم و مرمت باشد را بازسازی می‌گویند.

این عملیات معمولاً به منظور افزایش عمر مفید بنا انجام می‌شود باز سازی آپارتمان به صورت کلی و جزئی صورت می‌گیرد فرایند بازسازی علاوه بر افزایش کیفیت زندگی می‌تواند باعث بهینه سازی انرژی‌های مصرفی شود .

و در صورتی که  دُرست و صحیح اجرا شود باعث بالاتر رفتن مقاومت بناو افزایش قیمت آن می‌شود البته تمامیِ این موارد در صورتی به وقوع می‌پیوندد که شما از نیروی متخصص و کاربلد مانندِ گروه پردیس سازه استفاده کنید .

اگر تمایل به اطلاعات بیشتر در زمینه بازسازی آپارتمان دارید پیشنهاد می‌کنیم متن زیر را مطالعه نمایید.

آیا بازسازی آپارتمان همان نوسازی است؟

هنوز تعداد زیادی از افراد واژه بازسازی و نوسازی را با همدیگر اشتباه می‌گیرند حتی برخی نیز فکر می‌کنند که این دو کلمه یک مفهوم و معنای واحد را می‌دهند.

اما کاملاً در اشتباه هستند چرا که این دو واژه همانطور که از لحاظ نوشتاری و گفتاری با همدیگر متفاوت‌اند از لحاظ اجرایی نیز کاملا مجزا هستند.

برای درک بهتر از این دو کلمه به صورت جداگانه هر کدام را تعریف می‌کنیم :

تعریف بازسازی آپارتمان

بازسازی یعنی برگرداندن هر بخش و جزء از بنا به شکل اولیه آن که به منظور مقاومت بالاتر و عمر بیشتر سازه انجام می‌شود .

بعنوان مثال ممکن است در اثر یک زلزله دیوارهای داخلی یا بیرونی بنا آسیب دیده باشند یا تَرک برداشته باشند به اصلاح، مرمت و برگرداندن این دیوارها به شکل اولیه، بازسازی می‌گویند.

یا مثلاً قسمتی از حیاط و پله‌های ساختمان در اثر سیل و باران زیاد آسیب دیده‌ است و شما برای اینکه این خرابی به مرور بیشتر نشود و فضای خانه شما را زشت نکند آن را تعمیر می‌کنید . این نوع تعمیر که به منظور مرمت صورت می‌گیرد نوعی بازسازی است.

از دیگر بازسازی‌های رایج آپارتمان‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد :

  • تعمیر ساختار قدیمی
  • تعمیر نمای بیرونی ساختمان مانندِ مرمت سنگ‌کاری
  • تعمیرات کفِ آپارتمان
  • تعمیر تأسیسات الکتریکی و برقی
  • تعمیراتِ دیگری که به منظور حفظِ مقاومت و شکلِ اصلی سازه صورت می‌گیرند.

نمونه کار بازسازی واحد سوخته

[presto_player src=”https://www.aparat.com/v/eXClY/720″]

تعریف نوسازی آپارتمان

نوسازی بستگی به نظرِ صاحبِ سازه دارد چون که در نوسازی بخشی از آپارتمان یا وسیله‌ای از اجزاء بنا، نیازی به تعمیر ندارد و نوسازی به دلایلی همچون ایجاد تغییرات به‌روز و مدرن یا تکراری شدن فضای آپارتمان برای ساکنین، انجام می‌شود.

نوسازی آپارتمان به معنی نصب و تأسیس ابزار و مصالح جدید به جایِ ابزار و مصالح قدیمی است یعنی در واقع شما به ساختار کلی و بیرونی آپارتمان کاری ندارید فقط وسایل و ابزار جدید و به‌روز را جایگزین وسیله‌های قدیمی و کهنه می‌کنید.

به طور مثال پنجره ، درب و نرده‌های قدیمی را برداشته و نوع جدید را جایگزین می‌کنید ، یا بر فرض اگر کف پوش آپارتمان شما بتنی است آن را با کف پوش‌های جدید مانندِ پارکت تعویض می‍کنید یا شیرآلات قدیمی را با انواع جدید تعویض می‌کنید.

انتصاب سقف‌های کاذب در آپارتمان، گچبری‌های جدید، ایجاد نورپردازی، نصب مصالح جدید مانندِ دیوارپوش‌ها، تعویض دستگیره درب‌ها و کابینت‌ها و دیگر موارد مشابه از جمله مواردی هستند که تحتِ نوسازی ساختمان انجام می‌شوند.

بازسازی آپارتمان ، شاملِ چه بخش‌هایی می‌شود؟

  • دیوارها
بازسازی دیوار

بازسازی دیوارها با توجه به نوع آسیب دیدگی و خرابی‌ای که دارند، فرق می‌کند. مثلاً ممکن است برخی از دیوارها نیاز به تخریب داشته باشند یا برخی دیگر بدونِ تخریب بازسازی شوند.

به طور مثال اگر دیوار آپارتمان شما بر اثر شکستگی لوله آب، نم داده باشد ابتدا باید دلیل نم و رطوبت پیدا و رفع شود آنگاه دیوار نم داده به وسیله ابزارهای مخصوص تراشیده ‌شود ، تا جایی که دیوار به مصالح دیوار کشی ( منظور مصالحی است که در ابتدا دیوار به وسیله آن تیغه چینی شده است مانندِ اجر،بلوک یا دیگر مصالح ) برسد .

سپس با دقت بالا گچ و خاکِ دیوار از نو بازسازی می‌شود پس از این مرحله مدتی دیوار را به حالِ خود رها کرده تا گچ و خاک، خشک شود ، بعد از این مرحله نوبت به گچ‌کاری یعنی سفید کاری گچ و خاک می‌رسد به این صورت دیوار تعمیر و بازسازی می‌شود.

دقت کنید تشخیصِ اینکه آیا دیوار برای بازسازی نیاز به تخریب دارد یا نه برعهده کارشناسان و متخصصان این حیطه است و سرخود نباید از افراد ناآگاه تقاضای بازسازی کرد ، چرا که ممکن است در درون دیوار یا محلِ تخریب و بازسازی، تأسیسات الکتریکی تعبیه شده باشند و در صورتی که ناشیانه اقدام به بازسازی شود موجبِ پیش آمد خسارات جبران ناپذیر مالی و جانی خواهد شد.

  • کاشی‌ و سرامیک

کاشی و سرامیک بیشتر بخش‌های ساختمان‌ها مانندِ آشپزخانه، توالت، حمام، راهروها و بخش‌های مشابه دیگر را پوشش می‌دهند ، کاشی و سرامیک عموماً از مصالح‌هایی هستند که در اثر فرونشست ، انبساط و انقباض سازه ، دچار آسیب ، خرابی و لقی شوند.

بر فرض مثال ممکن است برخی از سرامیک‌ها به مرور به دلایلی همچون استفاده نکردن از چسب یا ملاتِ باکیفیت دچار لقی شوند.

  • لوله‌کشی‌ها و تأسیسات برقی و الکتریکی
بازسازی تاسیسات برقی

بررسی لوله کشی‌های آب ، گاز و برق همچنین دیگر تأسیسات الکتریکی جهتِ اطلاع از کارکردِ دُرست و عدم پوسیدگی آن‌ها از زیرمجموعه‌های بازسازی آپارتمان بِشمار می‌رود.

  • ترمیم و تعمیر نمای آپارتمان
بازسازی نما

اگر نمای ساختمان سنگ‌کاری باشد ممکن است به مرور زمان برخی از آن‌ها لق شوند یا حتی از بنا جدا شوند و نیاز به پیچ و رولپلاک برای تثبیت داشته باشند.

هزینه و نرخ بازسازی آپارتمان چقدر است؟

با توجه به تورم و نوسانات بازار نمی‌توان قیمت واحد و دقیقی را اینجا درج کرد و اگر متن بالا را خوانده باشد قطعاً متوجه شده‌اید که بازسازی آپارتمان به محل خرابی ، نوع و شدت آسیب بستگی دارد .

همچنین از چه نوع متریال و ابزاهایی جهتِ بازسازی محل، استفاده شود نیز در تعیین نرخ دخیل هستند اما اگر می‌خواهید با هزینه بسیار مناسب و کیفیت بسیار بالا جهتِ بازسازی آپارتمان خود اقدام کنید.

جمع بندی

ما پردیس سازه را معرفی می‌کنیم که با استخدام متخصصین مجرب و استادکاران سریعترین خدمات را با نازلترین قیمت و بالاترین کیفیت به شما ارائه می‌دهد .

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به تماس با ما مراجعه نمایید.

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

1 دیدگاه دربارهٔ «بازسازی آپارتمان یا نوسازی؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح