شناژ بندی فونداسیون و اسکلت بتنی

شناژ بندی

شناژ بندی یکی از قسمت های مهم و اصلی پی و فونداسیون می باشد. پی و فونداسیون به کمک شناژ به یک دیگر متصل می شوند که اصطلاحا به آن شناژ بندی می گویند .

شناژ بندی انواع مختلفی دارد که ما در این مطلب آن ها را برای شما شرح خواهیم داد. در نظر داشته باشید که پی و فونداسیون بخش اصلی یک ساختمان می باشد و انجام اصولی و صحیح آن بسیار حائز اهمیت است.

” اگر مهارتی در آن ندارید ، می توانید به گروه مهندسی پردیس سازه مراجعه نمایید. “

انواع شناژ بندی

  • شناژ بندی افقی

شناژ افقی به طور معمولی در بین ستون های فونداسیون قرار می گیرد. این اتصالات سبب می شود تا فشار و نیروی های وارد شده به پی در کلیه نقاط فونداسیون پخش گردد. هم چنین کلیه فشار های وارده بر ستون ها در یک نقطه جمع نگردد. شناژ بندی افقی نیز تاثیر مهمی در ارتعاشات زلزله دارد.

  • شناژ بندی عمودی

شناز عمودی معمولا در ساختمان های چند طبقه استفاده می شود . از شناژ بندی عموی جهت متصال نمودن شناژ های افقی مصرف می شود.

شناژ بندی عمودی نیز تاثیر به سزایی در مقاومت ساختمان در برابر زلزله دارد. باید توجه کنید که حد استاندارد شناژ بندی عموی باید بیست سانتی متر باشد. حداکثر در نظر گرفته شده برای شناژ بندی عمودی بیست و پنج سانتی متر است.

شناژ بندی عمودی نباید از این حدود تجاوز کند . زیرا از حالت اصولی خود خارج می شود .به طر معمول شناژ بندی از نوع افقی آن به صورت کرسی چینی در طبقه هم کف اجرا می شود و گاها در طبقات، زیر هر سقف و روی تمامی دیوار ها اجرا می گردد.

  • شناژ بندی مورب

شناژ بندی آن هم از نوع مورب آن ، در مناطق زلزله خیز ضروری است .

میلگرد گذاری در شناژ مورب از پشت تا پشت پی کشیده می شود تا به پی فوقانی ختم شود.

مواد و مصالح جهت استفاده در شناژ بندی

شناژ بندی اصولا با مواد و مصالح مختلفی مانند تیز آهن ، میلگرد ، تیر چوبی و … انجام و اجرا می پذیرد. اما شناژ بندی در نوع متداول خود که امروزه در ساختمان سازی بیشتر به چشم می خورد ، از سه قسمت تشکیل می شود :

  1. قالب بندی
  2. آرماتور بندی
  3. بتن

شما برای داشتن ساختمانی با پی و فونداسیونی قوی ، همچنین شناژ بندی بی نقص ، به طوری که ساختمان را در برابر زلزله محافظت نماید و کم ترین خسارت و آسیب به ساختمان شما وارد شود ، می توانید با مشاوران و مهندسین گروه مهندسی پردسی سازه در ارتباط باشید.

آموزش اجرای فنداسیون ( اینجا کلیک کنید)

ثبت درخواست در سایت پردیس سازه

گروه مهندسی پردیس سازه ، برای رفاه حال شما عزیزان و صرفه جویی در وقت و زمان شما، سایتی را طراحی کرده است تا شما بتوانید تنها با یک کلیک ، در خواست و شماره تماس خود را ثبت نمایید.

پس از بررسی در خواست تان ، کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و زمانی را جهت بررسی و مشاوره ساختمان و نیازتان ، با شما هماهنگ خواهند نمود .

جمع بندی

گروه مهندسی پردیس سازه همیشه در تلاش بوده تا بهترین خدمات خود را بسته به نیاز و بودجه شما ، به بهترین نحو ارائه دهد. لازم به ذکر است که در سایت نام برده، شما می توانید جداول قیمت گذاری انواع متریال و مواد و مصالح را با کیفیت های مختلف و قیمت های متنوع مشاهده نمایید.

داشتن انواع متریال و قیمت های متفاوت با درجه کیفی های مختلف ، یکی از مزایای گروه مهندسی پردیس سازه به شمار می آید. زیرا شما با هم بودجه ای می توانید امور ساختمانی خود را انجام دهید.

داشتن متخصصین مجرب و استاد کاران ماهر گروه مهندسی پردیس سازه ، می تواند آسودگی خاطر به شما دهد تا در خواست و نیاز شما ، به بهترین نحو انجام می شود.

به طور مثال یک استاد کار ماهر جهت شناژ بندی ، به کار خود تسلط کافی دارد و می داند باید از چه مواد و مصالحی استفاده شود و اندازه استاندارند هر شناژ چقدر می باشد. تا از بروز اتفاقات نا خوشایند برای ساختمان و ساکنین ساختمان، جلو گیری گردد.

اگر اکنون قصد دارید ساختمان خود را تغییر دهید ، یا می خواهید مشغول مرمت باز سازی یا تغییر دکوراسیون و یا هر امر دیگر در ساختمان خود شوید. تنها کافی است ، به سایت گروه مهندسی پردیس سازه مراجعه کرده و در خواست خود را به ثبت رسانید.

در صورتی که به راهنمایی بیشتر در خصوص تعیین هزینه ساخت هر مترمربع نیاز دارید پیشنهاد میکنیم مطلب زیر را مطالعه کنید :

جدول برآورد هزینه ساخت ساختمان مسکونی ویلایی

محاسبه آنلاین هزینه اخذ جواز ساخت ساختمان

محاسبه سود ساخت و ساز با جدول آنلاین

جدول آنلاین محاسبه مبلغ بلاعوض

محاسبه هزینه نقشه کشی آنلاین

طراحی ویلا به سبک مدرن

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح