دستمزد و هزینه کف سابی بهمن1401

دستمزد کف سابی به موارد زیر بستگی دارد

  • محل پروژه
  • کف سابی کف یا نما
  • درجه یا کیفیت کف سابی
  • جنس بستر (سنگ، آجر، بتن …)

چند نمونه کار ساب

ساب بتن

بتن( بتون) از جمله مصالح‌های پرکاربرد در ساختمان سازی است که از آن بعنوان کف پوش مکان‌هایی همچون پارکینگ‌، سالن‌ها و دیگر نقاط مشابه استفاده می‌کنند.

ساختار بتن طوری است که بخاطر مواد تشکیل دهنده آن بعد از استفاده، دچار کاهش حجم می‌شود ( دلیلِ این اتفاق بخاطر وجودِ سیمان در ترکیب بتن است) این کاهش حجم موجب می‌شود .

پس از گذشت مدت کوتاهی، سطح بتن دچار ترک و شکاف شود بهتری راهِ حل برای رفع این مشکل استفاده از ساب بتن یا کف سابی بتن است.

با خواندن ادامه این مطلب به طور کامل با این عملیات و موارد مرتبط با آن آشنا می‌شوید.

ساب بتن ( کف سابی بتن ) چیست؟

ساب بتن عملیاتی است که انجام آن برروی سطوح بتنی جهتِ تراز و هموار شدن لازم است.

( توجه کنید که ضرورت انجام این عملیات قبل از اپوکسی و پارکت شدن سطح ، دوچندان است و اگر از انجام آن چشم‌پوشی شود سرانجامِ کار ، بسیار بی‌کیفیت و غیرقابل قبول می‌شود ).

ساب بتن ، بتن را کاملاً صاف ، یکدست ، بدون درز و شکاف ، براق و هموار می‌کند البته می‌توان کف سابی بتن را به منظور کم کردن حجم بتن نیز انجام داد .

اجرای باکیفیتِ این عملیات علاوه بر نیاز به دستگاه‌های مخصوص و مدرن، نیروی کاربلد و باتجربه می‌خواهد .

پردیس سازه آماده خدمت رسانی با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت است.

دستگاه ساب بتن ( کف ساب بتن ) چگونه است؟

دستگاه‌هایی که برای کف سابی بتن استفاده می‌شوند فناوری پیشرفته‌ و مدرنی دارند که اغلب از نوع ایتالیایی و آلمانی هستند ، استفاده از لقمه‌ها با درجه‌های مختلف ( نرم ، متوسط، زبر و …) برای هموار کردن سطوح بتنی جزء شباهت مشترکِ دستگاه‌های ساب بتن با همدیگر است.

همچنین هر نوع از آن‌ها دارای یک صفحه گردان هستند که لقمه‌ها به آن متصل و چسبیده می‌شوند سپس با گردش بسیار سریع باعث رفع اشکالات سطح بتن می‌شوند و کلاً به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند :

  • ساب بتن تک فاز

انواع تک فاز از لحاظ اندازه، مصرف برق و قدرت از نوع سه فاز کمتر هستند به همین دلیل برای مکان‌های کوچک و سطوحی که بتن آن دارای سختی و ناهمواری کمتر است استفاده و کارایی دارند.

  • ساب بتن سه فاز

مدل‌های سه فاز به دلیل قدرت بالا و اندازه بزرگتر برای هر نوع سطوحی حتی بتن‌های سنگ ‌دار، سخت و سفت کاربرد و کارایی دارد البته به همان میزان مصرف برق ، هزینه و دستمزد بیشتری نیز دارند.

البته توجه کنید که نوعی دیگر دستگاه ساب بتن به نام فرز بتن ساب وجود دارد که ابعاد و اندازه آن بسیار کوچک است و برای مکان‌هایی که امکان استفاده از بتن ساب‌های تک فاز و سه فاز نیست مناسب هستند ویژگی خاصی که فرز بتن ساب دارد این است که می‌توان آن را برای سقف و دیوارهای بتنی نیز استفاده و آن‌ها را مسطح کرد.

کارایی و اهمیت ساب بتن ( کف سابی بتن )

  • تراز و هم سطح شدن بتن

همانطور که در مبحثِ بالا اشاره کردیم ساختار تشکیل دهنده بتن به گونه‌ای است که پس از اجرا ممکن است بر اثر کاهش حجم دچار پستی و بلندی شود که موجب می‌شود سطح بتن به طور کامل هم تراز و استاندارد نباشد برای رفع این مشکل بایستی با استفاده از دستگاه‌های مخصوص ساب بتن یک تا چند لایه از سطح را برداشت تا سطح کاملا یکنواخت شود.

  • رعایت بهداشت

در هنگام اجرای بتن ممکن است مصالحِ  دیگری بر روی آن ریخته و چسبیده شوند و ظاهر زشت و ناپسندی را بوجود بیاورند یا از آنجایی که از سطوح بتنی در بیمارستان‌ها ، کشتارگاه‌ها و دیگر مکان‌های این چنینی استفاده می‌شود.

بعد از گذشت مدتی سطح دچار آلودگی، کدری و لکه می‌شود در چنین مواقعی برای شفاف شدن و از بین رفتن این نوع آلودگی‌ها بهترین گزینه کف سابی بتن است.

  • رفع ترک و شکستگی‌های بتن

شرایط جوی ( گرمی و سردی هوا ) باعث بوجود آمدن شکستگی و ترک می‌شود رخ دادن این موارد در صنعت ساختمان سازی امری کاملاً طبیعی است ، اما باعث می‌شوند تا سطح یکپارچگی خود را از دست دهد برای رفع این مشکل می‌توان از ساب بتن استفاده کرد.

ساب بتن ( کف سابی بتن ) چگونه انجام می‌شود؟

مراحل کف سابی بتن به این صورت است که ابتدا متراژ ، نوع و جنس بتن ( یعنی معلوم شود بتن نرم یا سخت و سنگ دار است ) مشخص می‌شود ، آنگاه با توجه به آن می‌توان فهمید که چه نوع دستگاهی( تک فاز یا سه فاز) را باید استفاده کرد سپس با توجه به میزان ناهمواری و پستی و بلندی سطح از لقمه الماسه‌های نرم یا زبر در دستگاه استفاده می‌شود.

هر چه بتن سخت‌تر و ناهموارتر باشد باید از لقمه الماسِ زبرتر استفاده کرد.

با رعایت و انجام نکات فوق می‌توان ساب بتن را انجام داد اما دقت کنید که کیفیت اجرای آن فقط بستگی به نیروی کاریِ ماهر و استفاده از دستگاه‌های مدرن و مخصوص دارد.

و پیشنهاد ما برای اجرای کارِ باکیفیت ، استاندارد و مقرون به‌صرفه استفاده و درخواست نیرو از گروه ساختمانی پردیس سازه است.

می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر درخواست خود را مطرح نمایید.

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح