آخرین اخبار مسکن بهمن 1401

بروز ترین اخبار مسکن

تسهیلات ساخت مسکن ۷۰۰ میلیون می شود

رییس کمیسیون عمران مجلس:
با توجه به اینکه هزینه ساخت هر متر مربع مسکن ۱۰ میلیون تومان برآورد شده، وزارت راه و شهرسازی در شورای عالی مسکن پیشنهادی را برای افزایش مبلغ تسهیلات مسکن مطرح کرده تا برای متقاضیان دریافت تسهیلات کمی ترغیب کننده باشد.
هم‌اکنون تسهیلات ساخت مسکن در تهران ۴۰۰ میلیون تومان است که پیشنهاد وزارت مسکن افزایش ۳۰۰ میلیون این مبلغ است.
البته با این وجود نرخ بازپرداخت این تسهیلات همچنان بالا است که همین موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی تسهیلات‌گیرندگان به حساب می‌آید که دولت باید با تامین اعتبارات لازم برای صندوق ملی مسکن اقساط وام مسکن را کمی تعدیل کند.

متوسط قیمت مسکن تهران ۵۰ میلیون تومان شد

مرکز آمار ایران:
متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران طی آذرماه ۵۰.۴ میلیون تومان شد.

در آذرماه امسال منطقه ۱ با متوسط وزنی قیمت ۱۰۷ میلیون تومان بیشترین و منطقه ۱۸ با متوسط وزنی قیمت ۲۵ میلیون تومان کمترین قیمت را در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.

تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ۴.۱ درصد بوده است.

تورم ماهانه آذر ماه در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۵ درصد)، ۰.۹ واحد درصد کاهش داشته است.

نبض بازار

هزینه ۱۰۰ میلیون تومانی وام مسکن در تهران

وام‌های مسکن تا همین چند سال گذشته حدود ۸۰ درصد از هزینه خرید ملک را پوشش می‌دادند اما حالا با افزایش بی‌رویه قیمت مسکن به‌ویژه در شهر تهران دایره شمول این وام‌ها برای خرید مسکن تا ۳۰ درصد و حتی کمتر از آن کاهش پیدا کرده است.

یکی از این وام‌های مسکن تسهیلاتی است که با خرید اوراق تسه پرداخت می‌شود و از تیرماه ۱۴۰۱ هزینه دریافت آن در شیبی افزایشی قرار گرفته است.
مجردها برای دریافت ۲۸۰ میلیون تومان وام ملزم به خرید ۴۰۰ برگه و متاهل‌ها ملزم به خرید ۸۰۰ ورق تسه هستند و هزینه هر برگه از این اوراق تقریبا ۱۲۰ هزار تومان است.

بنابراین مجردها ۴۸ میلیون تومان و متاهل‌ها ۹۶ میلیون تومان باید برای این منظور بپردازند. این در حالی است که برخی شعب بانک‌ها تعداد برگه‌ها را بیشتر از این حد اعلام می‌کنند.
طبق تحقیقات میدانی تجارت‌نیوز هزینه اوراق تسه تنها هزینه برای دریافت این وام نیست. متقاضیان باید در محضرخانه‌ها هم هزینه‌ای بین ۱۰ تا ۱۳ میلیون تومان برای تحویل سند رهنی پرداخت کنند.

نبض بازار

بازار مسکن آذر ماه

هر متر خانه در منطقه یک ۱۰۰ میلیون تومان!
بازار مسکن دوباره رشد کرد

بر اساس گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در آذرماه به ۴۸ میلیون و ۷۳ هزار تومان رسیده است که نسبت به آبان‌ماه رشدی ۹/۲ درصدی را تجربه کرده است.

گفتنی است در آبان‌ماه، متوسط قیمت مسکن در شهر تهران ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است. در همین حال مسکن در آذرماه سال جاری نسبت به آذرماه سال گذشته معادل ۴۷/۵ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.
مطابق رویه ماه‌های اخیر همچنان منطقه ۵ با سهم ۱۵ درصدی از کل معاملات بیشترین تعداد قرارداد مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است.

بر اساس آمار بانک مرکزی از تعداد معاملات مسکن، مناطق ۱۰ و ۲ نیز پس از آن قرار می‌گیرند. شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران نسبت به ماه قبل ۵/۲ درصد و نسبت به کل مناطق شهری ۳ درصد رشد داشته و به ترتیب نسبت به ماه قبل به ترتیب ۳/۴۱ درصد و ۴/۴۶ درصد افزایش داشته است.

نبض بازار

قیمت اوراق مسکن از ۱۲۰ هزار تومان گذشت

درحالی که هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن امسال، حدود یک هفته قبل ۱۰۸ هزار تومان قیمت داشت، اکنون قیمت این اوراق به بیش از ۱۲۰ هزار تومان رسیده است.

گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آذر ماه منتشر شد

تعداد آپارتمان های مسکونی معامله شده در شهر تهران در آذر ماه سال ۱۴۰۱، به ۱۰.۲ هزار واحد مسکونی رسيد که نسبت به ماه قبل ۲۷.۲ و ماه مشابه سال قبل ۴.۷ درصد افزايش نشان می دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قيمت خريد و فروش يک متر مربع زيربنای واحد مسکونی معامله شده از طريق بنگاه هاي معاملات ملکی شهر تهران ۴۸۰.۷ ميليون ريال بود که حاکي از افزايش ۲.۹ درصدی نسبت به ماه قبل می باشد.

چه خبر از بازار مسکن در آذر ماه ؟

۳% گرانتر از ماه قبل

۲۷% پرمعامله تر از ماه قبل

و متوسط قیمت هر متر رسید به ۴۸ میلیون ناقابل

مجمع فعالان اقتصادی

آشفته بازار اجاره بها در تهران/ حداقل اجاره در تهران اعلام شد

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

حداقل مبلغ موردنیاز برای اجاره یک واحد مسکونی بدون امکانات در مناطق جنوبی شهر تهران به ازای هر مترمربع رهن کامل، به محدوده ۵ تا ۶ میلیون تومان رسید.

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف رهن کامل آپارتمان‌های مسکونی در ارزان‌ترین مناطق پایتخت(مناطق جنوبی شهر)، به ازای هر مترمربع بین ۵ تا ۶ میلیون تومان است.

به این معنا که حداقل بودجه لازم برای رهن کامل یک واحد مسکونی ۶۰مترمربعی با امکانات حداقلی هم‌اکنون در پایتخت به حول و حوش ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است

رشد فصلی قیمت مسکن

رشد ۱۱.۷  برابری قیمت مسکن نسبت به سایر قیمت‌ها در ۲۰ سال گذشته / تهران، اصفهان یا مشهد؛ مسکن کدام شهر رشد بیشتری داشته است؟

بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس:

از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۹۹، متوسط قیمت هر متر زیربنای مسکونی در تهران ۳۳۰ برابر شده است درحالی که شاخص قیمت مصرف‌‎کننده ۲۸ برابر شده است.

این افزایش ۱۱.۷ برابری قیمت مسکن نسبت به سایر قیمت‌ها موجب کاهش قدرت خرید مردم و افزایش فاصله طبقاتی میان صاحبان ملک و افراد مستاجر می‌شود.

از تابستان ۹۹، مسکن در مشهد نسبت به تهران و اصفهان رشد قیمتی بیشتری را تجربه کرده است

وام مسکن چند؟

بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در فروردین سال گذشته ۱۱۰ هزار تومان، در اردیبهشت و خرداد ماه نیز ۱۰۷ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارد.

هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال گذشته ۱۰۸ هزار تومان، در مرداد سال گذشته ۱۰۹ هزار و ۴۰۰ تومان و در شهریور سال گذشته ۱۰۷ هزار و ۷۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۱۰۷ هزار و۴۰۰ تومان، در آبان‌ماه ۱۰۷ هزار و ۶۰۰ تومان و آذرماه ۱۰۷ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت داشتند.

پیش‌بینی بازار مسکن تا پایان 1401

آینده بازار مسکن قابل پیش بینی نیست . فردین یزدانی مدیر بازنگری طرح جامع مسکن به اکوایران درخصوص آینده این بازار می‌گوید: افزایش تنش‌ها باعث شده که سیل سرمایه برای خروج و سرمایه‌گذاری در بازارهای مسکن کشورهای دیگر از طرف ایرانیان زیاد شود.

وی همچنین گفت:« در حال حاضر در قبرس شمالی پیش‌فروش مسکن برای 2025 تا 2026 صورت می‌گیرد و بنا به شواهدی که هست نیمی از متقاضیان از بازار ایران است و بازارهای ترکیه و بقیه بازارها را اضافه کنیم می‌بینیم که در واقع یک جریان خروج ارز برای خرید مستغلات در کشورهای دیگر است؛ مستغلاتی که می‌تواند در ایران سرمایه‌گذاری شود »

بنا به گفته وی، میزان منابع مالی گروه‌های متوسط به پایین تقریبا در حد مینیموم خودش در طول تاریخ کشور برای خرید مسکن است.

یزدانی همچنین افزود: «وام‌های بانکی هم تکافوی خرید را نمی‌دهد بنابراین منابع مالی خرد و متوسط با این سطح قیمت قدرت ورود به بازار را ندارد.»

و این ضعف در قدرت ورود به بازار باعث می‌شود که حجم معاملات نتواند رو به افزایش برود.

حال و هوای بازار مسکن در آبان

به گزارش اقتصادنیوز، با شروع دوباره موج تقاضا در بازار مسکن تهران و افزایش قیمت آن در نیمه پاییز، نقدینگی وارد شده به این بازار نیز مسیری صعودی پیدا کرد.

متوسط قیمت مسکن تهران در آبان ماه امسال برابر با 46 میلیون و 700 هزارتومان بوده و نسبت به ماه قبل رشدی 6.8 درصدی داشته است. این دومین رکورد تورم مسکن تهران در این ماه به شمار می آید.

در کنار رشد این شاخص، شمار معاملات مسکن نیز وارد کانال 8 هزار فقره شده و از ماه قبل خود 47.8 درصد بیشتر شد. اتفاق هایی که خبر از خیز جدید ورود نقدینگی به این بازار داشته است.

سیمان به پاکتی ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان رسیده است

مرتضوی با بیان اینکه رکود مسکن به این معنی نیست که قیمت افزایش پیدا نمی‌کند گفت: در شرایط فعلی قیمت نهاده‌های ساختمانی و خدمات مرتبط با بخش مسکن از جمله صدور مجوزها و دستمزدها با افزایش مواجه شده است. بنابراین رکود را نمی‌توان عاملی برای توقف یا کاهش قیمت مسکن تصور کنیم.

وی وضعیت فعلی ساخت و ساز را نامناسب دانست و افزود: تولید مسکن هر ماهه در حال کاهش است. در هفته‌های اخیر هم با افزایش قیمت سیمان، یونولیت، دستمزد و غیره مواجه شده‌ایم که بی‌میلی سازندگان برای اجرای پروژه ها را در پی دارد. سیمان از پاکتی ۵۰ هزار تومان به ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان رسیده و قیمت یونولیت هم از حدود ۷۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

رئیس کانون انبوه سازان تاکید کرد: بر خلاف پیش‌بینی برخی کارشناسان که چون در رکود هستیم نباید افزایش قیمت داشته باشیم ولی باز هم در بازار معاملات، قیمت های پیشنهادی مقداری بالاتر رفته است.

منبع: سایت ایران جیب

سقف بیمه ساختمانی ۳۰ میلیون تومان شد 9 آذر 1401

بروز ترین اخبار مسکن

هیات وزیران به استناد اصل (۱۳۸) قانون اساسی و در اجرای ماده (۲) قانون تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، حداکثر تعهد صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان به ازای هر واحد مسکونی را تعیین کرد .

منیع :

نبض_بازار

ساخت یک میلیون مسکن در سال در چه مرحله‌ای است؟ 8 آذر 1401

سخنگوی دولت در نشست خبری :

از بین ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۹۵ درصد آنها تعیین تکلیف شدند ،نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در مراحل اجرایی صفر تا صد قرار گرفتند و در سفرهای استانی شاهد افتتاح برخی واحدها خواهیم بود.
نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع دولتی جهت ساخت واحدها در اختیار سازندگان قرار گرفته است.

 منبع :

آقای اقتصاد

آپارتمان نقلی در شرق تهران چند؟ 8 آذر 1401

بروز ترین اخبار مسکن

درحال حاضر برای خرید آپارتمان ۴۰ تا ۵۰ متری در جنوب شرقی تهران باید دست کم یک میلیارد تومان هزینه کنید؛ البته خانه‌هایی با این کف قیمتی به ندرت وجود دارد.
طی یک سال گذشته قیمت مسکن در منطقه ۴ از میانگین ۳۳.۲ میلیون تومان در هر متر  مربع به ۴۶.۳ میلیون تومان رسیده است.

در منطقه ۱۴ نیز نرخ متوسط در سال گذشته متری ۲۲.۳ میلیون تومان بود که با رشد ۴۹ درصد به ۳۳.۳ میلیون تومان افزایش یافته است.
منطقه ۱۵ در یک سال گذشته با افزایش ۵۴ درصد از متری ۱۶.۶ میلیون به ۲۵.۶ میلیون تومان رسیده است.

منبع :

نبض_بازار

اجاره بهای مسکن در مناطق مختلف تهران 7 آذر 1401

بروز ترین اخبار مسکن

۷۵ متری ۵۰۰ میلیون رهن ۳۰ میلیون اجاره

آمارهای بازار اجاره بهای مسکن در آخرین ماه فصل پاییزنشان می دهد که این بازار با تورم همراه بوده است .

بازار اجاره بها در کلان شهر تهران این روزها که قیمت مسکن افزایش پیدا کرده است نیز بدون تغییر نمانده است و با اینکه فصل جا به جایی مستأجران نیست اما مالکان بر اساس قیمت مسکن در مناطق مختلف اقدام به رهن و اجاره املاک خود می‌کنند.

منبع :

نبض_بازار

قیمت خانه در نازی‌آباد تهران 6 آذر 1401

بروز ترین اخبار مسکن

خریدار نیست اما قیمت‌ها بالا می‌رود !

نازی‌آباد یکی از محله‌های جنوبی شهر تهران است که از شمال به محله جوادیه، از غرب به محله خانی‌آباد، از جنوب به محله یاخچی‌آباد و بهمنیار و از شرق به محله علی‌آباد و نازی‌آباد شرقی متصل می‌شود.

بررسی فایل‌های مشاوران املاک این محله نشان می‌دهد، در حال حاضر معاملات مسکن در نازی‌آباد در وضعیت رکود قرار دارد. همچنین در چند ماه اخیر فروشندگان قیمت ملک‌های خود را افزایش داده‌اند و بازار اجاره از این قاعده مستثنا نیست و موجران رهن و اجاره ملک خودرا افزایش داده‌اند .
یک مشاور املاک با اشاره به تاثیر ناآرامی‌های اخیر بر شرایط کنونی بازار مسکن در نازی‌آباد می‌گوید، شاهد افزایش قیمت رهن و اجاره توسط موجران حتی با گذشت 6 ماه از موعد هستیم .
طبق بررسی فایل‌های عرضه شده در پلتفرم‌های خرید و فروش مسکن، یک خانه نوساز با متراژ 125 مترمربع در خیابان فاطمی واقع در نازی آباد، با قیمت 5 میلیارد تومان عرضه شده است .


منبع :
نبض_بازار

خرید خانه در کدام شهر ایران مشکل تر است؟ 5 آذر 1401

بروز ترین اخبار مسکن

ماموریت غیرممکن تهرانی ها در بازار مسکن

هزینه مسکن سهم بالایی در هزینه خانوارها به ویژه در کلان شهرها دارد. آنگونه که از داده‌های مرکز آمار قابل استنتاج است، سال ۱۳۹۹ حدود ۵۰ درصد هزینه خانوارهای تهرانی صرف هزینه مسکن شده است .
سهم بالای هزینه‌ مسکن در کنار افزایش شدید قیمت مسکن،‌ شرایط سختی را پیش روی خانوارها قرار داده است. بر اساس داده‌های رسمی، خانوارهای تهرانی هرچند بیش‌ترین درآمد را میان استان‌های کشور به خود اختصاص داده‌اند اما با اختلاف بدترین شرایط را در بازار مسکن دارند. پس تهران، خانوارهای اصفهان و قم قرار دارند .

منبع :

آقای اقتصاد

وام مسکن ۴۰۰ میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟ 3 آذر 1401

بروز ترین اخبار مسکن

بر اساس اعلام بانک مسکن سقف تسهیلات اعطایی ایثارگران به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۴۰۰ میلیون تومان، سایر شهرستان‌ها ۳۰۰ میلیون تومان و در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان اعلام شده است .

بانک مسکن از افزایش سقف فردی وام خرید و ساخت مسکن ایثارگران خبر داد. سقف تسهیلات در مراکز استان‌ها ۴۰۰ میلیون ، سایر شهرستان‌ها ۳۰۰ میلیون و در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان اعلام شده است .

بر اساس اعلام بانک مسکن سقف تسهیلات اعطایی ایثارگران به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۴۰۰ میلیون تومان، سایر شهرستان‌ها ۳۰۰ میلیون تومان و در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان اعلام شده است .

منبع :

نبض_بازار

سقوط ۷۰ درصدی تسهیلات مسکن ! 2 آذر 1401

بروز ترین اخبار مسکن

فرهیختگان نوشت :

در سال اول اجرای نهضت ملی مسکن حداقل باید ۲۰ درصد از تسهیلات بانکی که کمتر از ۳۶۰ هزار میلیارد تومان نباشد، به بخش مسکن تخصیص یابد. اما تسهیلات پرداختی نظام بانکی به طرح نهضت ملی مسکن براساس آمارهای وزارت راه‌وشهرسازی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بوده است. تقریبا تمام آن توسط بانک مسکن پرداخت شده و عملکرد سایر بانک‌ها در این زمینه نزدیک به صفر بوده است.

رقم ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش مسکن معادل تنها یک درصد از کل تسهیلات اعطایی به بخش‌های اقتصادی در ۶ ماهه نخست امسال است، این رقم نسبت به ۶ ماهه نخست سال قبل کاهش ۷۱ درصدی داشته است.

در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۰ سهم بخش مسکن از تسهیلات نظام بانکی بیش از ۵ درصد، در ۶ ماهه سال ۹۹ حدود ۵.۷ درصد، در سال ۹۸ حدود ۷.۴ درصد، در ۹۷ حدود ۸.۵ درصد، در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۵ به ترتیب ۷.۴ و ۹.۷ درصد، در سال‌های ۹۴ و ۹۳ حدود ۱۰.۵ و ۱۲.۴ درصد و در سال‌های ۹۲ و ۹۱ نیز به ترتیب ۱۳.۶ و ۱۲.۸ درصد بوده است .

منبع :

آقای اقتصاد

چه خبر از بازار مسکن در آبان ماه ؟ 2 آذر 1401

بروز ترین اخبار مسکن

توقفی در کار نیست ! 
۳.۷% گرانتر از ماه قبل

همچنین نرخ رشد نقطه به نقطه یعنی مقایسه رشد قیمت در مقایسه با آبان سال گذشته مسکن افزایش ۳۹.۲ % را نشان می‌دهد.

مطابق آخرین اطلاعات مرکز آمار در حال حاضر متوسط قیمت مسکن در تهران ۴۶.۴ میلیون تومان است.

بازار مسکن در ایران در آستانه ورود به شرایطی متفاوت است که فعالان اقتصادی بویژه سرمایه گذاران در این حوزه باید با دقت به تحلیل آن بپردازند.

منبع :

مجمع فعالان اقتصادی

کف قیمت سیمان اعلام شد مقابله با ارزان‌ فروشی سیمان 30 آبان 1401

پس از دو سال ثبات قیمت سیمان ، سرانجام با افزایش ۳۵ درصدی قیمت پایه این محصول موافقت شد. بر این اساس قیمت هر تن سیمان به‌صورت فله‌ای از ۳۶۰ هزار تومان به ۴۸۶ هزار تومان افزایش می‌یابد. البته در حال حاضر این محصول در بازار آزاد با قیمت‌های بالاتری خرید و فروش می‌شود و عرضه و تقاضا تعیین‌کننده اصلی بازار هستند .

حمید فرمانی ، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت : این قیمت در واقع پایین‌ترین قیمت سیمان است که برای هر تن تعیین شده و هیچ فروشنده‌ای حق ندارد محصول خود را پایین‌تر از این رقم بفروشد. اگر فروشنده‌ای ارزان‌فروشی کند متهم به دامپینگ و ایجاد اختلال در بازار است و انجمن سیمان با چنین شخصی برخورد قانونی می‌کند. این اقدام به دلیل مقابله با زیرفروشی در شماری از شرکت‌های سیمانی انجام شده است، کسانی که سیمان را ارزان‌تر از حتی بهای تمام‌شده تولید می‌فروشند .

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان افزایش قیمت مصوب کارشناسی را به قیمت سیمان در بازار نامربوط می‌داند. با این حال رسانه‌ها روز گذشته از علی‌اکبر الوندیان، دبیر انجمن، از افزایش قیمت سیمان طی نامه به بورس کالا خبر داده بودند. در پی انتشار این خبر تابلوی معاملات بازار سهام ابتدای هفته در گروه سیمانی‌ها سبزپوش شد. با این حال فرمانی دلیل این اتفاق را برداشت نادرست بازار از خبر تغییر قیمت سیمان عنوان کرد .

منبع :

نبض_بازار

فوری/ افزایش ۳۵درصدی قیمت سیمان! 29 آبان 1401

بروز ترین اخبار مسکن

دبیر انجمن صنعت سیمان :

از اجرای افزایش حداقل ۳۵درصدی قیمت پایه سیمان خاکستری در انواع مختلف محصولات در هفته جاری خبر داد و گفت این افزایش قیمت پایه پس از دو سال ثابت ماندن قیمت اجرایی می‌شود.

منبع :

اقتصاد نیوز

قیمت یونولیت در ۱۵ روز گذشته از ۱۱۰ هزار به ۴۰۰ هزار تومان رسیده 28 آبان 1401

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن :

قیمت هر متر مربع یونولیت ۱۱۰ هزار تومان بود که در ۱۵ روز گذشته به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است .
در ۱۵ روز گذشته شاهد نایاب شدن بلوک سقفی (یونولیت ) در بازار هستیم و همین امر خود در قیمت تمام شده ساخت مسکن تاثیر بسیار زیادی دارد .

منبع :

نبض_بازار

آپارتمان‌های منطقه ۵ تهران چند؟ 28 آبان 1401

بروز ترین اخبار مسکن

منطقه ۵ در شمال غربی تهران قرار دارد و از سمت شمال به دامنه‌ کوه‌های البرز ، از سمت شرق به بزرگراه محمد علی جناح و از سمت جنوب به جاده مخصوص کرج منتهی می ‌شود.

بیشترین ساخت و ساز در این منطقه از حدود ۴۰ سال قبل شروع شد و به بیشترین رشد خود رسید. این منطقه افراد بسیار زیادی را برای سکونت جذب خود کرده است .


آپارتمانی ۷۳ متری در شهرک‌آپادانا درحالی که ۵ سال از ساخت آن گذشته باشد و ۱ اتاق خواب داشته باشد، ارزشی معادل ۴ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان دارد .
همچنین ارزش واحدی نوساز در محله المهدی با متراژ ۷۴ متر و ۲ اتاق خواب، مبلغی معادل ۴ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان است .


اگر قصد سرمایه‌گذاری در منطقه ۵ تهران را دارید، میتوانید آپارتمانی ۱۶ ساله با متراژ ۵۳ متر و ۱ اتاق خواب را در محله باغ‌فیض با سرمایه ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خریداری کنید.

منبع :

نبض_بازار

وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر پرداخت می‌شود 27 آبان 1401

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی :

‌علاوه بر مناطق روستایی، برای ساکنان شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر هم وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن پرداخت می‌شود .
روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن به خوبی در حال انجام است .

منبع :

نبض_بازار

خانه های این منطقه انتخاب اول خریداران مسکن برای سرمایه گذاری است 26 آبان 1401

بروز ترین اخبار مسکن

منبع :

نبض_بازار

سازندگان ساختمان برای قیمت تمام شده امروز چرتکه ها را درآورند 25 آبان 1401

قیمت نهاده‌های ساختمانی در تابستان ۱۴۰۱ کاهش ۳.۴% را در مقایسه با بهار تجربه کرد. این در حالی است که فصل بهار، نهاده‌های ساختمانی رشد ۲۶.۳ % قیمت را در مقایسه با زمستان ۱۴۰۰ به ثبت رسانده. بیشترین تورم مربوط به «نقاشی ساختمان» با ۹.۹ % افزایش و کمترین تورم به گروه «سیمان، بتن، شن و ماسه» با منفی ۱۵.۴ % و قیمت گروه «آهن، میلگرد و پروفیل» نیز ۰.۴ % در مقایسه با بهار کاهش یافته

تابستان ۱۴۰۱ تورم نقطه به نقطه مصالح ساختمانی شهر تهران ۲۹.۳% بوده که در مقایسه با فصل قبل ۱۴.۱% کاهش داشته است.

دقت کنید که وزارت راه از اجرایی شدن یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن سخن می‌گوید. اما طبق اعلام سازمان ملی زمین و مسکن برای ۵۰۹ هزار واحد پروژه تعریف شده و ۱۹۴ هزار واحد به مرحله فونداسیون رسیده است.

بازار مسکن در نیمه دوم سال بازاری متفاوت از نیمه اول سال خواهد بود.

منبع :

مجمع فعالان اقتصادی

عمل به تعهدات بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن ، صفر است 25 آبان 1401

رضایی کوچی ، رئیس کمیسیون عمران مجلس :

مجلس ابلاغ کرده ۲۰ درصد تسهیلات بانکی کشور برای ساخت مسکن اختصاص پیدا کند اما فقط بانک مسکن ۳۰ درصد به تعهدات خود عمل کرده‌ و بقیه بانک‌ها عمل به تعهداتشان صفر بوده است .
کم‌کاری‌های دولت گذشته در ساخت مسکن موجب شده تا امروز حدود پنج میلیون مسکن در کشور کم داشته باشیم .
مجلس به دولت تاکید کرده است که سالانه یک میلیون مسکن احداث شود اما این امر از توان یک وزارتخانه خارج است و باید همه پای کار باشند .

منبع :

نبض_بازار

قیمت مسکن در ترکیه طی ۹ ماه ۲ برابر شده است 25 آبان 1401

بروز ترین اخبار مسکن

آمارهای بانک مرکزی ترکیه نشان می‌دهد میانگین قیمت مسکن در ترکیه از انتهای سال ۲۰۲۱ تا ماه سپتامبر با رشد بیش از ۲ برابری (رشد ۱۰۱ درصدی) از متری حدود ۷۵۰۰ لیر به متری بیش از ۱۵ هزار لیر رسیده است .

قابل ذکر است کارشناسان مسکن در ترکیه دلیل افزایش شدید قیمت مسکن در این کشور را علاوه بر تورم عمومی ، فشار ناشی از خرید خارجی‌ها و کاهش عرضه مسکن در سال‌های اخیر می‌دانند .

این موضوع سبب شده دولت ترکیه با افزایش تقاضای خارجی‌ها در بازار مسکن، سقف اعطای تابعیت با خرید مسکن ۲۵۰ هزار دلاری را به ۴۰۰ هزار دلار افزایش دهد .

منبع :

نبض_بازار

این خانه ۴۵ متری در تهران فقط ۹۵۰ میلیون تومان/ با ۱میلیارد چه خانه‌هایی می‌توان خرید؟ 24 آبان 1401

بروز ترین اخبار مسکن

برای خرید آپارتمانی در محله مولوی با سنی حدود ۱۴ سال و متراژ ۴۵ متر و ۱ اتاق خواب به بودجه‌ای معادل ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان احتیاج دارید.
همچنین با بودجه ۹۵۰ میلیون تومان نیز میتوانید واحدی ۴۵ متری در همین محله با سن ۱۴ سال و ۱ اتاق خواب را خریداری کنید.

منبع :

نبض_بازار

وام 200 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی در همه استان ها پرداخت می شود . 22 آبان 1401

نیکزاد ، رئیس بنیاد مسکن :

وام 200 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی با سود 5 درصد و باز پرداخت 20 ساله در همه استان ها به متقاضیان پرداخت می شود . اکنون 190 هزار و 347 واحد مسکن روستایی در حال ساخت داریم که وام 200 میلیون تومانی را دریافت نکرده اند.

بر اساس قانون 13 درصد مبلغ سود این وام به صورت یارانه توسط دولت پرداخت می شود.

پرداخت تسهیلات به ساکنان شهر های کمتر از 25 هزار نفر نیز تایید شده است.

منبع :

آقای اقتصاد

خرید سانتیمتری ملک 21 آبان 1401

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری :

با بهره‌برداری از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مردم می‌توانند نه تنها به شکل متری بلکه به شکل سانتیمتری املاک و مستغلات مورد نظر خود را خریداری کنند.
این ابزار فقط محدود به تامین مالی املاک آماده نیست و میشود تامین مالی ساختمان‌های در حال ساخت هم از این طریق صورت گیرد.
بازار مسکن در دست شبکه بنگاهی هاست.با صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات شفافیت ایجاد می‌شود.

همچنین این ابزار میتواند کمک کند تا مردم با سرمایه‌گذاری سرمایه‌های اندک خود از تورم حوزه مسکن جا نمانند.
بستر بازار سرمایه، بستر مناسبی برای کمک به بازار و حوزه مسکن است و استناد این ادعا ماده ۵ قانون جهش توسعه مسکن است .
صندوق فعلی بر روی املاک ساخته شده معامله می‌شود ؛ امیدواریم به زودی صندوق‌هایی برای پیش‌فروش زمین و مسکن نیز ایجاد شود و وزارت راه و شهرسازی هم از این ابزار استفاده حداکثری کند.
در سال‌های گذشته در خصوص بورس املاک در ایران صحبت‌هایی می‌شد ؛ جالب است بدانید در انگلستان هم‌اکنون بورس REITs راه‌اندازی شده است.
به گفته وی از طریق ابزار صندوق املاک و مستغلات ، امکان خرید و فروش ملک به نرخ روز نه تنها به صورت متری بلکه به صورت سانتی‌متری هم فراهم خواهد شد.

منبع :

نبض_بازار

تشریح وضعیت نهضت مسکن در تهران 19 آبان 1401

معاون راه و شهرسازی استان تهران :

پروژه نهضت ملی مسکن در شش شهر استان تهران به متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد رسیده و برخی در مرحله نازک‌کاری قرار دارد ، اما با موانعی مثل عدم واریز آورده از سوی متقاضیان ، پرداخت نشدن وام ۴۵۰ میلیون تومانی توسط سیستم بانکی و همراهی نکردن دستگاه‌های خدمات‌رسان در تامین انشعابات مواجهیم .

منبع :

نبض_بازار

یک بام و دو هوای مسکن‌ سازی دولت 17 آبان 1401

علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به تازگی گفته است برای بسته‌شدن پرونده مسکن مهر ٢٣ هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز است.

این در حالی است که از ابتدای شروع طرح مسکن مهر (دولت نهم) تا کنون دست کم ۱۵ سال می‌گذرد؛ زمانی که به اندازه عمر چهار دولت و سال اول دولت سیزدهم بوده است ! با این حال اما به نظر می‌رسد دولت برای کسب موفقیت در طرح خود ، طرح مسکن مهر را قربانی خواهد کرد تا بتواند منابع بیشتری را برای تحقق وعده بزرگ نهضت ملی مسکن جذب کند.

بر اساس آمارهای وزارت راه از ۵٠ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده ۴٠ هزار واحد آن به تنهایی مربوط به شهر جدید پردیس است؛ شهری که اکنون پروژه‌های جدید نهضت ملی مسکن را هم به دوش می‌کشد. در همین حال برای شهرهایی نظیر پرند و دماوند در استان تهران و نقاط مختلف حاشیه‌ای در سراسر کشور پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است. با این حال اما پیشرفت این پروژه روی زمین کمتر از ۱۰ درصد بوده است.

منبع :

آقای اقتصاد

خانه‌های ۴۵ متری در تهران چند؟ 16 آبان 1401

بررسی بازار مسکن در تهران نشان می‌دهد قیمت یک واحد مسکونی ۴۵ متری در ظفر حدود ۵.۳ میلیارد تومان و آپارتمان ۵۰ متری در خیابان کارگر ۸۹۰ میلیون تومان است .

در محدوده تهرانپارس قیمت واحدهای کوچک متراژ تقریبا نصف نرخ‌های منطقه ۳ است .

بر این اساس آپارتمان ۱۸ ساله ۵۰ متری در تهرانپارس شرقی با قیمت یک میلیارد و ۷۴۵ میلیون تومان یعنی متری ۳۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در فایل فروش قرار گرفته است .

منبع :

نبض_بازار

هزینه و قیمت جدید عوارض شهرسازی مشخص شد 15 آبان 1401

در جلسه شوراى شهر تهران تصويب شد مبالغ تا یک میلیارد تومان از ۴۰ درصد تخفیف ، از یک میلیارد تا ۲۵ میلیارد تومان ۳۸ درصد، از ۲۵ میلیارد تا ۵۰ میلیارد ۳۶ درصد و از ۵۰ میلیارد تومان به بالا ۳۴ درصد خواهد شد.

هرچه مبلغ بالاتر باشد تخفیفات کمتر است و برای مبالغ پایین و شهروندانی که می‌خواهند ساخت و ساز داشته باشند عوارض کمتر خواهد بود .

منبع :

نبض_بازار

قیمت وام مسکن افزایش یافت 14 آبان 1401

درحالی که قیمت هر برگ تسهیلات مسکن طی دو ماه اخیر به کمتر از ۱۰۰ هزار تومان رسیده بود، اواخر هفته گذشته دوباره به بالای ۱۰۰ هزار تومان رسید اما در ساعات ابتدایی معاملات امروز این اوراق در سال جاری با قیمتی کمتر از ۱۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در فروردین سال گذشته ۹۹ هزار و ۷۰۰ هزار تومان، در اردیبهشت ۹۷ هزار و ۵۰۰ تومان و در خرداد ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال گذشته ۹۸ هزار و ۳۰۰ تومان، در مرداد سال گذشته ۹۷ هزار و ۱۰۰ تومان و در شهریور سال گذشته ۹۷ هزار و ۸۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۹۹ هزار و ۴۰۰ تومان، در آبان‌ماه ۹۹ هزار و ۹۰۰ تومان و آذرماه ۹۶ هزار تومان قیمت داشتند.

اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت‌های ۹۹ هزار و ۶۰۰ تومان و ۹۴ هزار و ۴۰۰ تومان معامله می‌شود. این اوراق در سال جاری ۹۹ هزار تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

منبع : کانال نبض بازار

قیمت آپارتمان‌های ۳۰ تا ۴۰ متر در تهران

ضوابط ساخت و ساز اجازه ساخت واحدهای با متراژ حداقل ۳۵ متری را به سازندگان داده اما عملا کمتر کسی نسبت به ساخت یا خرید این واحدها تمایل نشان می‌دهد، بر این اساس در شهر تهران تعداد آپارتمان‌های ۳۰ تا ۴۰ متر چندان زیاد نیست و سهم این واحدها از معاملات مسکن در مهرماه ۱۴۰۱ حدود ۳.۴ درصد بوده است.

ضوابط ساخت و ساز اجازه ساخت واحدهای با متراژ حداقل ۳۵ متری را به سازندگان داده اما عملا کمتر کسی نسبت به ساخت یا خرید این واحدها تمایل نشان می‌دهد، بر این اساس در شهر تهران تعداد آپارتمان‌های ۳۰ تا ۴۰ متر چندان زیاد نیست و سهم این واحدها از معاملات مسکن در مهرماه ۱۴۰۱ حدود ۳.۴ درصد بوده است.

منبع : کانال نبض بازار

خانه‌های خالی روی خط مالیات / ۵۱۵ هزار مالک پیامک مالیاتی دریافت کردند

به گزارش ایرنا، مالیات بر خانه‌های خالی با جدیت دولت سیزدهم و برای جلوگیری از سوداگری در بازار مسکن و اجاره‌بها در حال اجراست، به طوری که فهرست ۵۱۵ هزار و ۵۰۰ خانه خالی از سوی وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی ارسال شده و این سازمان برای مالکان این خانه‌ها پیامک اخذ مالیات ارسال کرده است.

مالکان واحدهای مسکونی می‌توانند جهت مشاهده وضعیت مشمولیت واحد یا واحدهای مسکونی خود و اطلاع از میزان مالیات متعلقه و پرداخت آن، به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه نمایند.

واحدهای مسکونی که اطلاعات اقامت و مالکیت آنها در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت نشده باشد، در حکم خانه خالی محسوب می‌شوند.

منبع : ایرنا / کانال نبض بازار

پارتمان‌های ۵۰ متری جنوب تهران چند؟

به دلیل اینکه قیمت مسکن اخیرا جهش زیادی را تجربه کرده است، متقاضیان مسکن به دنبال خانه‌هایی با قیمت‌های مناسب‌تر می‌گردند. ملک در مناطق جنوبی تهران از قیمتی متعادل‌تر برخوردار است.

آپارتمانی ۴۸ متری در محله منیریه درحالی که ۲۱ سال از ساخت آن گذشته و تک خوابه باشد، معادل ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارزش دارد.

واحد آپارتمانی ۱۱ ساله در جوادیه با متراژ ۴۷ متر و ۱ اتاق خواب در روز های گذشته معادل ۱ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین واحدی دیگر در همین محله با متراژ ۵۳ متر و سنی معادل ۱۵ سال درحالی که این واحد تک خوابه است معادل ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. برای خرید واحد آپارتمانی ۱۴ ساله در محله جوادیه با متراژ ۴۵ متر و ۱ اتاق خواب به بودجه‌ای معادل ۱ میلیارد تومان احتیاج دارید.

منبع : کانال نبض بازار

26 درصد رشد قیمت مسکن در این منطقه

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی بانک مرکزی در مهر امسال، متوسط قیمت هر متر خانه در تهران به ۴۳ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده که بیشترین قیمت هر متر خانه ۸۸ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن با ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است.

افزایش قیمت مسکن در مهرماه امسال در ۸ منطقه تهران بیش از رشد میانگین ماهانه قیمت مسکن است که منطقه ۱۹ بیشترین رشد قیمت مسکن را داشته است.

۱۰ منطقه نیز کم تر از رشد میانگین ماهانه افزایش قیمت داشته و حتی کاهش قیمت را هم تجربه کرده است.

منبع : کانال نبض بازار

حق امتیاز مسکن ملی؛ ۶۰۰ میلیون تومان؟!

تاریخ در حال تکرار شدن است و نهضت ملی مسکن که قرار بود جایگزین بهینه­‌ای برای طرح مسکن مهر باشد در همین ابتدای مسیر لنگ می­‌زند ! کمبود زمین و پول، کار را به جایی رسانده که مدتی است متقاضیان اولیه مسکن ملی مترصد فرصتی برای خروج از این طرح هستند و چه بهتر که بتوانند در مسیر فرار از این مخمصه سودی هم ببرند!

بررسی­‌های میدانی تجارت­‌نیوز نشان می­‌دهد در بازار مسکن شهرهای جدید اطراف تهران، تنها «حق امتیاز اولیه» بسته به مکان پروژه از ۲۰۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان معامله می­‌شود. اگرچه فعلا گفته می­‌شود فروش امتیاز در این طرح ممنوع است و در خفا صورت می‌­گیرد. اما کمبود منابع مالی برای ساخت و ساز به تدریج مدیران را برای رفع این ممنوعیت مجاب می‌­کند. بدین ترتیب مسکن ملی هم مانند مسکن مهر نه تنها از جامعه هدف اولیه خود فاصله گرفته و وارد بازار آزاد مسکن می­‌شود بلکه با افزایش قیمت هم روبرو خواهد شد.

منبع : کانال نبض بازار

چه خبر از بازار مسکن در مهرماه ؟

 ۶.۱ درصد گرانتر از ماه قبل

۶ % راکدتر از ماه قبل

قیمت در مقایسه با مهرماه سال گذشته نیز ۳۶.۳ درصد افزایش یافته است.

شاخص سالیانه که رشد قیمت مسکن در ۱۲ ماهه منتهی به مهرماه امسال را نشان می‌دهد از رشد ۳۰.۳ درصد حکایت دارد.

قیمت هر مترمربع مسکن شهر تهران در مرز ۴۴ میلیون تومان / افزایش ۴۱ درصدی اجاره‌ بها در مهر ماه

میانگین قیمت مسکن شهر تهران در مهرماه با افزایش ۱.۲ درصدی نسبت به شهریور به بیش از ۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

بنابراین قیمت مسکن شهر تهران در یک‌سال گذشته ۳۸.۲ درصد افزایش یافته‌ است.

تعداد معاملات مسکن شهر تهران در مهرماه برابر با ۵ هزار و ۴۱۶ واحد بوده که نسبت به ماه گذشته کاهش ۱۰.۲ درصدی و نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۰، کاهش یک درصدی را نشان می‌دهد.

منطقه یک با میانگین قیمت ۸۸ میلیون و ۳۳۰ هزار تومانی ، گران‌ترین و منطقه ۱۸ با میانگین قیمت ۲۱ میلیون و ۳۰۳ هزار تومانی‌ ، ارزان‌ترین منطقه شهر تهران محسوب می‌شود. بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری شهر تهران حاکی از افزایش ۴۰.۹ درصدی اجاره‌ بها در مهرماه امسال نسبت به ماه ، مشابه سال گذشته است.

منبع : کانال مجمع فعالان اقتصادی

هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان مسکونی و ویلایی بهمن سال 1402

لطفا به این برگه امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب کنید

شهری /آپارتمان

روستایی/ویلایی

تماس با ما

خدمات/مشاوره

ارسال درخواست خدمات و مشاوره

انتخاب کنید

انتخاب کنید

آپارتمان شهری

طراحی ویلایی

طراحی داخلی

طراحی نما

طراحی محوطه

سه بعدی

مجوزها

مصالح